Articol de Remus Dinu - Publicat marti, 01 decembrie 2020 02:34 / Actualizat marti, 01 decembrie 2020 17:34
Accidentul terifiant suferit duminică de Romain Grosjean în Marele Premiu al Bahrainului a lăsat fără cuvinte întreaga lume a motorsportului, care a privit în direct cum pilotul francez scapă ca prin minune după un impact brutal, soldat și cu un incendiu de proporții.
- Monopostul Haas al lui Grosjean s-a izbit de un parapet, la peste 200 km/h, iar mai apoi s-a rupt în două și a explodat! Francezul de 34 de ani a reușit să iasă din mașină pe propriile-i picioare și a fost transportat de urgență la spital, scăpând cu doar câteva arsuri și fracturi la mâini. El se află în afara oricărui pericol, dar nu va putea pilota în următoarea cursă.
- De pe patul de spital, Grosjean a recunoscut că viața i-a fost salvată de elementul „Halo” de pe monopostul său, componentă implementată în Formula 1 în urmă cu doi ani pentru a spori securitatea piloților. „Halo” este un sistem de protecție împotriva accidentelor, care constă într-o bară curbată plasată pentru a proteja capul pilotului.
La o zi distanță după accidentul lui Grosjean, GSP a luat legătura cu Doru Sechelariu (28 de ani, fiul ex-primarului băcăuan Dumitru Sechelariu), fost pilot în Formula Renault, Formula Ford, Formula BMW și GP3. Sechelariu jr. a analizat cu uimire impactul suferit de Grosjean și a explicat cititorilor Gazetei cât de aproape a fost „Marele Circ” de o nouă tragedie.
We are so thankful that Romain Grosjean was able to walk away from this. We did not need a reminder of the bravery and brilliance of our drivers, marshals, and medical teams, nor of the advances in safety in our sport, but we truly got one today#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/z8OeTU5Nem
— Formula 1 (@F1) November 29, 2020
Doru Sechelariu: „M-a frapat că a luat foc partea din mașină care n-avea combustibil”
„La ce am văzut, cred că e unul dintre cele mai brutale accidente. E mai brutal și decât accidentul lui Jules Bianchi (pilotul decedat în 2015, după accidentul suferit în 2014, la Suzuka). Cred că Grosjean a fost norocos, putea să-și rupă picioarele. Acolo era o glisieră din fier forjat. O glisieră identică i-a perforat jumătate din mașină și brațul lui Kubica, la acea cursă de raliu. Norocul lui Grosjean a fost că n-a luat acea glisieră perpendicular. A perforat-o, iar glisiera nu s-a deplasat în așa fel încât să-i reteze capul.
A avut noroc că a putut să iasă din mașină. Gândiți-vă ce s-ar fi întâmplat dacă era blocat și nu putea să iasă din cauza glisierei. Pe mine m-a frapat faptul că a luat foc partea din mașină care n-avea combustibil. Incendiul nu e normal! M-aș fi așteptat să ia foc partea din spate. E prima oară când văd că o mașină se rupe în două”, a declarat Doru Sechelariu, în exclusivitate pentru GSP.ro.
Să intri frontal în acea glisieră cu peste 200 de km/h și să n-ai nimic rupt...cred că unul la un milion scapă cu viață - Doru Sechelariu
Doru Sechelariu: „FIA a gândit foarte bine această componentă”
Chiar dacă inițial a fost criticat din toate părțile, sistemul de protecție Halo a intrat în vigoare din 2018. În urmă cu doi ani, 9 dintre cele 10 echipe participante în „Marele Circ” votaseră împotriva acestui dispozitiv, temându-se că aerodinamica monoposturilor va avea de suferit. Doru Sechelariu a mărturisit în interviul acordat Gazetei că tocmai acest element i-a salvat viața lui Grosjean.
„Foarte bine gândită a fost această componentă impusă de FIA, cea cu protecția superioară. Am un fost coleg din Formula BMW, Henry, băiatul lui John Surtees, singurul campion de Moto GP și Formula 1, care a murit din cauza unui cauciuc deplasat de la altă mașină, care l-a lovit în cască și a murit pe loc (video mai jos). Posibil ca această componentă să-i fi salvat viața lui Grosjean”, crede fostul pilot.
Doru Sechelariu s-a cunoscut cu Romain Grosjean
Doru Sechelariu, pilot care a concurat pentru o perioadă în GP3 (actuala Formula 3) a avut privilegiul de a interacționa cu nume mari din F1. Băcăuanul a dezvăluit împrejurările în care l-a cunoscut pe Romain Grosjean.
„Ne-am intersectat, da, l-am cunoscut personal. Ne-am cunoscut, ne-am dat mâna. El era în GP2 în 2009 sau 2010. A câștigat GP2 când eu eram în Formula BMW. Concuram pe aceleași circuite, doar că padocurile erau diferite.
Cu ajutorul lui Dan Alexandrescu, fostul meu manager, Dumnezeul să-l ierte - el fiind jurnalist F1 - eu intram în padoc. A doua limbă maternă a lui Dan Alexandrescu era franceza și chiar avea o relație bună cu Romain Grosjean. Mai era acolo tot un francez, Adrien Tambay, concurent în Formula BMW, fiul fostului pilot de Formula 1 Patrick Tambay. Cu el încă mai țin legătura. Tambay era prieten bun cu Romain, fiind francezi amândoi, iar el mai venea prin padoc și vorbeam”, a declarat Doru Sechelariu.
Mă bucur că a scăpat, având în vedere câtă neșansă a avut. I s-au întâmplat foarte multe ghinioane în F1. Sper că acum ghinioanele lui s-au terminat - Doru Sechelariu, despre Grosjean
2011este anul în care Doru Sechelariu a abandonat activitatea în circuitele automobilistice: primii patru ani i-a petrecut în curse de karting, după care a trecut în competiții monopost
CV Doru Sechelariu:
- învingător la clasa Mini în Cupa FRAK
- campion al Europei de Sud-Est în karting
- participant în Formula Renault 1600 Belgia
- participant în Formula Ford
- participant în Formula BMW
- participant în GP3