SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MP AL MARII BRITANII

Marele Premiu al Marii Britanii în Formula 1: Cursă de senzație la Silverstone » Carlos Sainz jr, prima victorie din carieră + Leclerc, Perez și Hamilton, duel incendiar în ultimele tururi

Carlos Sainz jr. a câștigat prima cursă din cariera sa  // foto: Guliver/gettyimages +7   FOTO
Carlos Sainz jr. a câștigat prima cursă din cariera sa // foto: Guliver/gettyimages

Articol de - Publicat duminica, 03 iulie 2022 17:47 / Actualizat luni, 04 iulie 2022 11:12

Carlos Sainz jr. (27 de ani, Ferrari) a câștigat prima cursă din cariera sa. Pilotul spaniol a trecut primul linia de finiș în Marele Premiu al Marii Britanii, cursa de Formula 1 de la Silverstone. Podiumul a fost completat de Sergio Perez (Red Bull) și Lewis Hamilton (Mercedes).

Cursa de Formula 1 de pe Silverstone a fost plină de evenimente. Întrecerea a început cu o serie de accidente pe linia de start-finiș, Zhou Guanyu (Alfa Romeo) răsturnându-se după o ciocnire cu George Russell (Mercedes). Cei doi au fost nevoiți să abandoneze cursa, alături de Alexander Albon (Williams), lovit din spate de Sebastian Vettel.

Scene uluitoare la Silverstone » Protestatari TÂRÂȚI de stewarzi în afara circuitului
MP DIN MAREA BRITANIE
Scene uluitoare la Silverstone » Protestatari TÂRÂȚI de stewarzi în afara circuitului

Carlos Sainz jr. a câștigat Marele Premiu al Marii Britanii

Incidentele au dus la întreruperea cursei cu steag roșu, timp în care Zhou a fost scos cu targa din monopost și dus la centrul medical, unde s-a constatat că nu a suferit nicio accidentare serioasă.

+9 FOTO

La aproximativ 55 de minute de la acel moment, cursa a fost reluată de pe grila de start, cu Carlos Sainz jr. primul. Față de prima plecare, când Verstappen l-a depășit, ibericul a reușit să rețină poziția de lider a doua oară.

Sainz jr. a fost la șefia cursei timp de 10 tururi, până când a ieșit în decor, iar Verstappen a reușit să-i fure locul.

Cu probleme la monopost, Max Verstappen a ratat primele poziții

Doar două tururi mai târziu, Verstappen a prins sub mașină câteva resturi de pe circuit și a pierdut din viteză, ceea ce le-a permis celor doi piloți Ferrari să-l depășească. Cursa campionului en-titre a fost compromisă din acel moment, cu daunele suferite de monopostul Red Bull cântărind decisiv.

Din acel punct, a fost o întrecere în 3 pentru primul loc, cu piloții Ferrari și Lewis Hamilton în frunte. Mai lent decât Charles Leclerc, Carlos Sainz jr. a fost îndemnat de Ferrari să-i cedeze poziția coechipierului său, considerabil mai rapid.

Un Safety Car a schimbat soarta cursei

Piloții din spate au reînceput să spere în turul 39, când Esteban Ocon a avut probleme la monopost și s-a oprit pe circuit. Comisarii de cursă au dictat intervenția Safety Car-ului, ceea ce le-a oferit celor mai mulți dintre piloți o fereastră pentru a schimba pneurile.

Surprinzător, Ferrari nu l-a chemat la boxe pe liderul Charles Leclerc, care a rămas cu pneuri de compoziție dură. Toți piloții din spatele monegascului au schimbat!

Iar alegerea s-a dovedit a fi extrem de costisitoare. Cu pneuri noi, de compoziție moale, Sainz a forțat depășirea și a trecut rapid de Leclerc. A urmat o luptă în 3 pentru a doua poziție, Leclerc-Perez-Hamilton, o bătălie câștigată de pilotul mexican după mai multe depășiri succesive.

Leclerc nu a putut să păstreze nici locul 3, fiind depășit în cele din urmă de Lewis Hamilton, care avea avantajul cauciucurilor proaspete.

  • Carlos Sainz jr. a rămas la conducerea cursei în tururile din final și a obținut, astfel, prima sa victorie în Formula 1, la întrecerea cu numărul 150 din cariera sa.
  • O altă premieră a fost înregistrată de Mick Schumacher, care a trecut linia de finiș al optulea și a obținut astfel primele sale puncte în Formula 1.
  • 14 piloți au încheiat cursa. Zhou Guanyu și Valtteri Bottas (Alfa Romeo), George Russell (Mercedes), Alexander Albon (Williams), Pierre Gasly (AlphaTauri) și Esteban Ocon (Alpine) au fost nevoiți să se retragă.

Max Verstappen, cu monopostul avariat, a reușit să termine cursa al șaptelea, la doar două zecimi de secundă în fața lui Schumacher, cu care s-a șicanat în ultimele viraje.

Nu știu ce să spun. Este uimitor. Prima mea victorie, la cursa cu numărul 150, cu Ferrari, la Silverstone, nu pot cere mai mult. 

A fost un weekend special, vă mulțumesc pentru sprijin. 

Nu a fost ușor, am avut probleme cu echilibrul în special cu pneurile medii. Am rămas încrezător că pot câștiga, apoi Safety Car-ul mi-a oferit oportunitatea ideală.

- Carlos Sainz jr., la finalul cursei

112 piloțiau câștigat cel puțin o cursă în istoria Formulei 1

Clasamentul în Marele Premiu al Marii Britanii din Formula 1

Marele Premiu al Marii Britanii în Formula 1: Cursă de senzație la Silverstone » Carlos Sainz jr, prima victorie din carieră + Leclerc, Perez și Hamilton, duel incendiar în ultimele tururi

Clasamentul general al piloților după cursa de la Silverstone:

  1. Max Verstappen  (Red Bull) - 181 puncte
  2. Sergio Perez (Red Bull) – 147p
  3. Charles Leclerc (Ferrari) – 138p
  4. Carlos Sainz jr. (Ferrari) – 127p
  5. George Russell (Mercedes) – 111p

Clasamentul general la constructorilor după cursa de la Silverstone:

  1. Red Bull – 328p
  2. Ferrari – 265p
  3. Mercedes – 204p
  4. McLaren – 73p
  5. Alpine – 67p

FINAL » Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii, liveTEXT

  • FINAL DE CURSĂ! CARLOS SAINZ JR. câștigă pentru prima dată o întrecere din Formula 1. 
  • TURUL 48/52 - Lewis Hamilton trece de Charles Leclerc, dar monegascul își recuperează poziția imediat după. Cei doi „dansează” pe circuit, spre deliciul fanilor. 
  • TURUL 46/52 - Luptă în 3 pentru locul 2, cu Sergio Perez, Lewis Hamilton și Charles Leclerc dând totul pentru podium. Carlos Sainz jr. profită și se distanțează pe primul loc.
  • TURUL 43/52 - Safety Car-ul iese, iar cursa este reluată. Sainz jr., cu pneuri proaspete, trece de Leclerc. Mai în spate, Sergio Perez a trecut de Lewis Hamilton și a urcat pe 3.
  • TURUL 40/52 - Charles Leclerc nu este chemat la boxe pentru a schimba pneurile, dar următorii 3 piloți o fac, toți „încălțând” pneuri soft!
  • TURUL 39/52 - STEAG GALBEN, după ce Esteban Ocon se oprește pe circuit din cauza unor probleme la monopost. Intră Safety Car-ul! 
  • TURUL 34/52 - Lewis Hamilton intră la boxe pentru primul său schimb de pneuri din această cursă. Stopul a fost lent, 4,3 secunde. Primii doi în cursă sunt Charles Leclerc și Carlos Sainz jr.
  • TURUL 31/52 - Cu Charles Leclerc mai rapid, Ferrari îi cere lui Sainz jr. să-l lase pe monegasc în față. Cei doi piloți schimbă pozițiile, iar Leclerc va încerca să se apropie de Lewis Hamilton.
  • TURUL 28/52 - Și Pierre Gasly se retrage, din cauza problemelor la aripa-spate, cauzate de coliziunea pe care a avut-o cu Yuki Tsunoda.
  • TURUL 26/52 - Leclerc intră la boxe, iar britanicul Lewis Hamilton conduce cursa de casă!
Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii  // foto: Guliver/gettyimages
Zhou Guanyu // foto: Imago Images
+2 FOTO
  • TURUL 24/52 - Lewis Hamilton se apropie periculos de Charles Leclerc. Mai sunt doar 1,5 secunde între cei doi. 
  • TURUL 21/52 - Sainz jr. este chemat la boxe pentru un schimb de pneuri, iar Charles Leclerc preia conducerea cursei. Între timp, și al doilea pilot Alfa Romeo, Valtteri Bottas, se retrage. 
  • TURUL 19/52 - Sainz jr. și Leclerc ocupă primele două poziții, cu monegascul mai rapid decât liderul cursei. Leclerc așteaptă ca Ferrari să intervină pentru a schimba poziția cu coechipierul său. 
  • TURUL 14/52 - Verstappen a schimbat pneurile, dar continuă să se plângă de probleme cu monopostul. „Mașina este 100% stricată”, a transmis pe radio. „Ai pagube la caroserie, dar nu e ceva critic, poți continua”, i-a răspuns inginerul de cursă. 
  • TURUL 12/52 - Carlos Sainz revine la șefia cursei, după ce Max Verstappen încetinește, înainte de a intra la boxe. Olandezul a transmis pe radio că e posibil să fi făcut pană din cauza unor resturi de pe circuit. 
  • TURUL 12/52 - ACCIDENT între piloții AlphaTauri. Yuki Tsunoda și Pierre Gasly se agață, iar ambii ies în afara circuitului. 
  • TURUL 10/52 - Schimbare de lider. Sainz iese în decor după ce pierde spatele mașinii, iar Verstappen îl depășește. 
  • TURUL 5/52 - Sainz rămâne lider, la puțin peste o secundă în fața lui Max Verstappen. Sergio Perez intră la boxe pentru o schimbare de aripă-față, necesară după o ciocnire ușoară cu Charles Leclerc. 
  • ora 18:00 - întârziere de câteva minute la restart față de ora anunțată. Piloții au plecat din pozițiile inițiale, iar de această dată Sainz și-a păstrat poziția de lider, deși Verstappen a forțat depășirea. 
  • ora 17:46 - FIA anunță că întrecerea va fi reluată la 17:56. 
  • ora 17:23 - Alfa Romeo, echipa pentru care Zhou Guanyu concurează, a anunțat că pilotul chinez este conștient și a fost dus la centrul medical de la circuit pentru primele verificări. El a fost transportat pe targă.
+9 FOTO
  • Imediat după coliziunea dintre Russell și Zhou a avut loc alt accident. Lovit din spate de Sebastian Vettel, Alexander Albon (Williams) a lovit parapetul, apoi a intrat în Esteban Ocon (Alpine). Și Yuki Tsunoda (AlphaTauri) a ieșit șifonat din incident, nereușind să-l evite pe Albon. 
  • Cursa este în aceste momente oprită, cu piloții reveniți pe linia boxelor. Nicio veste despre Zhou, care s-a ciocnit cu George Russell și s-a răsturnat cu monopostul.
  • TURUL 1 - STEAG ROȘU după o coliziune încă din primele 30 de secunde! Max Verstappen pleacase ideal și preluase șefia cursei în detrimentul lui Sainz, dar cursa a fost dată peste cap de accidentul din spate. Starea chinezului Zhou Guanyu, pilotul Alfa Romeo, este incertă. 

ora 17:03 - A început cursa! 

Cum a arătat grila de start

Marele Premiu al Marii Britanii în Formula 1: Cursă de senzație la Silverstone » Carlos Sainz jr, prima victorie din carieră + Leclerc, Perez și Hamilton, duel incendiar în ultimele tururi

Citește și:

Decizii contradictorii față de pilotul acuzat de rasism » Red Bull l-a dat afară, echipa din Formula 2 îi mai oferă o șansă: „Ce spune asta despre societatea noastră?”

Scandal în Formula 1! Un triplu campion mondial, derapaj rasist la adresa lui Hamilton » Răspuns acid al britanicului: „Imaginați-vă ce se întâmpla dacă scriam asta!”

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Special
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”
Stranieri
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”
Îl recunoști? » Imagini geniale cu șeful din Superliga la 14 ani: „Primul idiot din generația mea care a învățat să facă asta”
Superliga
Îl recunoști? » Imagini geniale cu șeful din Superliga la 14 ani: „Primul idiot din generația mea care a învățat să facă asta”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (8)
brujo
brujo  •  04 Iulie 2022, 10:41
Postat de alx_sorin pe 03 Iulie 2022, 20:25

Si din nou intelepciunea lui Toto Wolff, dupa ce l-a lasat pe Hamilton de titlul mondial, acum i-a luat sansa de victorie aceluiasi Hamilton. Cum poti sa tragi 34 de tururi de cauciucuri compozitie medie si sa schimbi pentru 18 tururi ramase pe harduri??? Chiar si compozitia medie era perfecta pentru 18 tururi si nu era nevoie de schimbare in cazul Safety Car

Nu prea stii regulile marelui circ, nu ? :))))))) Lasa, e ok, comenteaza aici, ca ai voie sa spui aproape orice. Hamilton nu are masina de locul 1, locul 3 pe care l-a luat acum a fost din cauza tampeniei Ferrari care nu i-au schimbat lui Leclerc cauciucurile .... altfel locul 4-5 e nivelul Mercedes.

vlad.allex
vlad.allex  •  03 Iulie 2022, 20:49
Postat de alx_sorin pe 03 Iulie 2022, 20:25

Si din nou intelepciunea lui Toto Wolff, dupa ce l-a lasat pe Hamilton de titlul mondial, acum i-a luat sansa de victorie aceluiasi Hamilton. Cum poti sa tragi 34 de tururi de cauciucuri compozitie medie si sa schimbi pentru 18 tururi ramase pe harduri??? Chiar si compozitia medie era perfecta pentru 18 tururi si nu era nevoie de schimbare in cazul Safety Car

nu ai voie sa schimbi de pe gume medii tot pe medii. tre sa ai cel putin 2 compozitii diferite intr-o cursa.

flosud97
flosud97  •  03 Iulie 2022, 20:45

Astia de la Mercedes sunt nebuni, pur si simplu Hamilton ar fi castigat cursa daca Toto nu se baga aiurea la chemat la standuri pentru nimic

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (8)
Comentează