Articol de Daniel Grigore - Publicat sambata, 19 martie 2022 08:00 / Actualizat sambata, 19 martie 2022 08:22
Mercedes, „sperietoarea” din Formula 1, cu 8 titluri la constructori în ultimele 8 sezoane, tremură înainte de începutul primului sezon din noua eră a competiției. „Suntem mult în spatele celor de la Red Bull și Ferrari”, spune George Russell, susținut de Lewis Hamilton: „Avem probleme mari”.
- Bolizii Mercedes, iarăși „săgeți argintii”
- În Bahrain, Mercedes a prezentat un monopost schimbat radical
- Hamilton șochează: „Red Bull și Ferrari, cu mult, mult în fața noastră”
- Russell e chiar mai pesimist: „AlphaTauri și Alfa Romeo, cel puțin la fel de rapide ca noi”
- Celelalte 9 prezentări înainte de sezonul 2022 din Formula 1
- GSP.ro a prefațat noul sezon din Formula 1, a cărui cursă inaugurală va avea loc pe 20 martie, printr-o serie de 10 articole despre fiecare dintre echipele care vor concura pentru glorie în 2022.
Mercedes a dominat categoric ultima eră din Formula 1.
Între 2014 și 2022, echipa licențiată în Germania, dar cu baza în Brackley, Anglia, a câștigat 8 titluri mondiale la constructori și 7 la piloți.
Anomalia este reprezentată de titlul cucerit de Max Verstappen (Red Bull) în 2021, un triumf venit în condiții extraordinare.
În ultima cursă din sezon, cu doar câteva tururi înainte de finiș, liderul Lewis Hamilton avea un avans liniștitor. Intervenția unui Safety Car pe final a „topit” însă diferența dintre britanic și Max Verstappen, iar olandezul a obținut șefia cursei în ultimul tur al întrecerii.
A fost un final de an amar pentru Mercedes, care se poate mândri cu evoluțiile din ultimele weekenduri ale sezonului. Înainte de Abu Dhabi, epilogul sezonului, Mercedes a câștigat 3 curse consecutive prin Lewis Hamilton: Brazilia, Qatar și Arabia Saudită.
Monoposturile Mercedes sunt, din nou, „săgeți argintii”
2022, anul care inaugurează o nouă eră în Formula 1, prezintă provocări mai mari și mai multe pentru Mercedes. Echipele au fost nevoite să proiecteze monoposturi noi, regândite complet, scopul fiind acela de a avea întreceri mai strânse și mai multe posibilități de depășire. Mai multă acțiune, mai mult spectacol.
W13, monopostul Mercedes din 2022, a fost prezentat pe 18 februarie. După doi ani în care mașinile Mercedes au fost majoritar negre, în semn de solidaritate cu lupta împotriva rasismului și discriminării, echipa germană a revenit la argintiul clasic. Acesta se îmbină în partea inferioară a mașinii și pe aripi cu verde sidef, iar la nivel de airbox și partea posterioară a aripii-spate cu un roșu aprins.
În primele teste colective din pre-sezon, desfășurate la Barcelona între 23 și 25 februarie, Mercedes a utilizat un monopost similar cu cel prezentat oficial.
Pe parcursul celor 3 zile, Lewis Hamilton și George Russell au adunat 392 de tururi de circuit, al doilea cel mai mare număr după Ferrari (439).
După două zile în care nu au fost extrem de competitivi la nivel de timp pe tur, Hamilton și Russell au fost cei mai rapizi în ziua care a încheiat testele catalane.
Mercedes a prezentat un monopost extrem în Bahrain
Cu piloții sâcâiți de fenomenul de porpoising, care le-a provocat un disconfort serios, dar și nemulțumiți pe deplin de viteza bolidului pe porțiuni scurte, Mercedes a regândit monopostul între testele din Barcelona și cele din Bahrain.
Astfel, pe 10 martie, a scos din spatele cortinelor un W13 inovator, cu un design radical, lipsit aproape în totalitate de sidepod-uri, dar prevăzut cu „aripioare” care să îmbunătățească circulația fluxului de aer.
Numai că designul extrem gândit de Mercedes nu a dat roadele scontate. „Țopăitul” agresiv al mașinilor - așa-numitul „porpoising” - a continuat, iar timpii pe tur ai piloților Mercedes nu au fost printre cei mai buni. În ziua 2, Lewis Hamilton a fost al 4-lea cel mai rapid. În epilogul testelor, Russell a preluat poziția a patra.
Hamilton trage un semnal de alarmă: „Nu ne vom lupta la victorie!”. Verstappen nu e de acord
Mercedes a avut o săptămână la dispoziție pentru a-și obloji rănile înainte de primul weekend oficial din sezon, dar pare că intră cu aceleași probleme în zilele decisive din Bahrain.
Russell și Hamilton au avut mari bătăi de cap în primele antrenamente. Mercedes a fost a treia cea mai rapidă echipă, după Red Bull și Ferrari, atât în privința porțiunilor scurte, cât și în ritm de cursă.
Aparent deznădăjduit, Hamilton a tras un semnal de alarmă: „În trecut am mai avut probleme, dar mici, comparativ cu cele de acum. Ne confruntăm cu probleme mult, mult mai mari anul acesta, iar tot ce facem ca să le rezolvăm nu schimbă nimic. Se pare că e nevoie de mai mult timp.
Suntem la mare distanță de echipele din față și nu spunem asta la cacealma, așa cum unii oameni cred. Sunt realist, nu ne vom lupta pentru victorie în cursa din Bahrain.
Red Bull sunt mult, mult în față, cu 8-9 zecimi de secundă mai rapizi, iar Ferrari cu o jumătate de secundă, poate 6 zecimi. Așadar, ne luptăm cu oricine e sub ei”.
Totuși, britanicul nu și-a pierdut speranța pe deplin: „Sper ca băieții să vină cu un fel de soluție în acest weekend, iar atunci când voi intra în mașină, să fie mai ușor de condus”. Pe deasupra, anunță o schimbare în privința stilului de a conduce: „Voi fi mai agresiv anul acesta, veți vedea”.
Max Verstappen, principalul rival al lui Hamilton, nu crede în scenariul prezentat de Hamilton. Ironic, campionul mondial a spus că „potrivit declarațiilor date de ei, vor fi ultimii. Cred că au o mașină oribilă, la fel ca din 2017 încoace”.
Pe un ton mai serios, Verstappen a adăugat că „vom vedea ce va fi, dar cu siguranță vor fi competitivi”.
Russell e chiar mai pesimist: „AlphaTauri și Alfa Romeo, cel puțin la fel de rapide ca noi”
George Russell, noul coechipier al lui Lewis Hamilton, care a obținut locul 4 în ambele sesiuni de calificări de vineri, este chiar mai pesimist decât septuplul campion mondial.
Pe aceeași lungime de undă cu Hamilton într-o privință - faptul că Mercedes ar fi mult sub Red Bull și Ferrari - Russell a mers chiar mai departe. El spune despre AlphaTauri și Alfa Romeo că „sunt cel puțin la viteza noastră, dacă nu chiar mai rapide”.
„Tot ce contează este timpul pe tur, și cu siguranță nu suntem unde am dori să fim. Am făcut ceva progres, am rezolvat câteva probleme, dar nu avem viteza pe care o dorim. Trebuie să studiem datele și să înțelegem de ce ne chinuim puțin cu mașina.
Suntem mult mai lenți decât Red Bull și Ferrari, chiar și AlphaTauri, Alfa Romeo sunt cel puțin la viteza noastră, dacă nu chiar mai rapide. Avem de lucru”, a fost concluzia tranșantă a britanicului la finalul zilei de vineri.
„Încercăm tot posibilul pentru a debloca potențialul mașinii, care este acolo, dar momentam ne chinuim. Orice facem ne duce cu un pas în față, dar doi înapoi, așa că va dura. Speram să rezolvăm problemele până în acest weekend, dar la cum stau lucrurile acum, nu vom lupta la victorie”, a adăugat Russell.
Dar care sunt principalele probleme ale W13? Explică Hamilton: „Avem probleme cu frânarea, dar sunt rezolvabile. Mai degrabă e vorba despre echilibru, despre țopăitul mașinii și despre pierderea forței de apăsare la sol cu care ne confruntăm, toate acestea fac să ne fie mult mai dificil pe circuit”.
Adevăratul nivel al W13 va fi vizibil abia în această seară. Începând cu ora 17:00 vor avea loc calificările pentru cursa din Bahrain, prima a sezonului, programată duminică, de la aceeași oră. Până atunci, Mercedes are la dispoziție sesiunea 3 de antrenamente pentru a pune la punct ultimele detalii.
Celelalte 9 prezentări înainte de sezonul 2022 din Formula 1:
- Primul episod, despre Haas, aici: „Mașina arată bine, am așteptări mari!”
- Al doilea, cu Alfa Romeo în prim-plan: „Ne-am apropiat de plafonul de cheltuieli”
- Williams, subiectul episodului 3: factorul Alex Albon și colaborarea extinsă cu Mercedes
- Episodul 4, despre Aston Martin: fabrică de peste 200 de milioane de euro și transferuri de 5 stele în echipa tehnică
- Partea #5: AlphaTauri vrea la „masa bogaților”
- Alpine și drumul către vârf » Motor schimbat, nume noi la conducere și o abordare „all-in”
- Episodul 7, despre dominanta McLaren, care se apropie de granzii din sport
- Ferrari are o „ambiție clară”: e 2022 anul în care le detronează pe Mercedes și Red Bull?
- Cu un monopost impunător și Max Verstappen pe val, Red Bull vânează supremația: „Ridicol de rapizi”