Articol de Daniel Grigore - Publicat vineri, 20 ianuarie 2023 14:21 / Actualizat joi, 14 septembrie 2023 13:59
Olandezul Nyck de Vries (27 de ani), pilot de Formula 1 începând din 2023, la AlphaTauri, a fost dat în judecată de conaționalul Jeroen Schothorst, un milionar din domeniul imobiliar. Acesta consideră că De Vries a încălcat clauzele unui împrumut pe care i l-a acordat în 2018.
Fost campion în Formula 2 în 2019 și Formula E în 2021, Nyck de Vries a obținut în finalul anului 2022 primul său contract ca pilot full-time în Formula 1. Va conduce în sezonul 2023 unul dintre monoposturile AlphaTauri, alături de japonezul Yuki Tsunoda.
Împlinirea marelui vis, acela de a ajunge în Formula 1, a venit la pachet cu probleme de natură legală pentru De Vries.
Asta pentru că Jeroen Schothorst, un milionar olandez din domeniul imobiliar, l-a dat în judecată. Este vorba despre o „procedură sumară”, un proces care va fi judecat în regim de urgență, prin care Schothorst solicită ca De Vries să-i prezinte toate contractele pe care le-a semnat între 2018 și 2022.
Nyck de Vries, pilot nou în Formula 1, a fost dat în judecată
Milionarul acuză că De Vries nu i-a furnizat toate informațiile despre ce venituri a avut și ce contracte a încheiat în acea perioadă.
Disputa legală pleacă de la un împrumut pe care Schothorst i l-a acordat lui De Vries în aprilie 2018, în valoare de 250.000 de euro, prin intermediul companiei sale de investiții, Investrand.
Banii respectivi i-au permis lui Nyck să continue în Formula 2 și, implicit, să păstreze intact visul de a face la un moment dat saltul către Formula 1.
Acordul dintre cele două părți a prevăzut ca De Vries să achite o dobândă de 3% anual și să-i cedeze creditorului 50% dintre câștigurile sale din activitățile legate de Formula 1. Acordul urma să expire la finalul lui 2022, în cazul în care De Vries nu ajungea pilot de Formula 1 până atunci.
De aici și problemele, întrucât cele două părți interpretează această clauză diferit. Nyck de Vries a debutat deja în Formula 1, în Marele Premiu al Italiei din septembrie 2022, când l-a înlocuit pe Alex Albon în unul dintre monoposturile Williams. Anterior, a condus pentru echipele Mercedes, Aston Martin și Williams în cadrul unor sesiuni de antrenamente.
Instanța va decide cine are dreptate: Nyck de Vries sau creditorul?
De Vries susține, însă, că rolul de pilot de rezervă diferă considerabil față de poziția de pilot permanent în Formula 1. Ca atare, că a devenit pilot de Formula 1 abia în 2023 și clauzele contractului nu mai sunt valabile.
Jeroen Schothorst vede lucrurile diferit. El consideră că în aceste condiții acordul ar trebui să continue și că este îndreptățit să primească în 2023 jumătate din ceea ce va câștiga Nyck de Vries ca pilot AlphaTauri. Cel mai probabil, vorbim de o sumă de ordinul sutelor de mii de euro.
Pentru a rezolva diferendul, tabăra lui De Vries a propus să achite întreaga sumă împrumutată, 250.000 de euro, chiar dacă pe parcursul celor 4 ani și jumătate scurși de atunci a mai achitat 190.000 de euro sub formă de dobândă și câștiguri aferente activităților din Formula 1. Dar Schothorst a refuzat, potrivit De Telegraaf.
Cum se apără Nyck de Vries
Marți, în cadrul primei înfățișări, avocatul lui De Vries, Jeroen Bedaux, a precizat că „Investrand nu poate digera faptul că De Vries a devenit pilot în Formula 1 în sezonul 2023, ci nu în ultimul an al acordului”.
Avocatul lui De Vries îl mai acuză pe Schothorst că demersul în instanță este o răzbunare pentru faptul că Nyck i-ar fi refuzat oferta de a-i fi manager în Formula 1.
Dar milionarul rămâne ferm pe poziții, în timp ce așteaptă verdictul Tribunalului din Amsterdam în procedura sumară, care va sosi pe 3 februarie. Și anunță că-l va chema în judecată pe fond pe De Vries.
Jeroen Schothorst: „Nu putem evita judecata”
„În primul rând, permiteți-mi să spun că este fantastic că Nyck a devenit pilot de Formula 1 și că vom avea doi piloți olandezi la Marele Premiu al Olandei, din august.
Am investit în cariera lui De Vries într-un moment crucial, când nimeni altcineva nu voia să o facă. Acum interpretăm diferit acordul pe care l-am încheiat la acea vreme.
Astfel de lucruri se întâmplă și, din păcate, nu putem evita judecata. Chiar am fi preferat ca lucrurile să stea diferit, dar asta nu schimbă faptul că din postura de fan al sporturilor cu motor îi urez lui Nyck succes în carieră”, a precizat Schothorst, potrivit sursei citate.
9este poziția pe care De Vries a încheiat singura cursă de Formula 1 în care a participat, la Monza, în septembrie 2022. Fanii l-au votat „pilotul zilei”
Mai multe știri din Formula 1:
Când și unde vor avea loc cursele de Formula 1 în 2023 » Fără întrecere în China!