SPORTURI  »  FORMULA 1  »  SEZONUL 2024

SPECIAL GSP Tot ce trebuie să știi despre noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Articol de - Publicat joi, 29 februarie 2024 09:00 / Actualizat vineri, 01 martie 2024 09:23

Noul sezon din Formula 1 începe sâmbătă, 2 martie. 20 de piloți, împărțiți în 10 echipe, se vor lupta în 24 de curse, un record, pentru a lua coroana de la Red Bull și Max Verstappen.

GSP.ro îți prezintă cele mai importante detalii înainte de noul sezon de F1.

Când începe noul sezon de Formula 1

Bahrain, 2 martie 2024. Prima cursă de F1 2024 începe sâmbătă, nu duminica, ziua tradițională. La fel și a doua etapă (Arabia Saudită, 9 martie).

Una dintre cele mai frumoase prezentatoare TV, gazda Formulei 1 în România
METROSPORT
Una dintre cele mai frumoase prezentatoare TV, gazda Formulei 1 în România

Motivul? Ramadanul, luna sfântă pentru musulmani,începe în acest an pe 10 martie, în duminica în care ar fi trebuit să aibă loc cursa din Arabia Saudită. Ca atare, întreg programul din primele două Mari Premii a fost devansat cu o zi, având în vedere că regulamentul Federației Internaționale de Automobilism prevede ca „între curse să existe o distanță de 7 zile întregi”.

Primele antrenamente vor avea loc azi, 29 februarie. În timp ce vineri vor avea loc sesiunea a treia de antrenamente și calificările (ora 18:00, ora României).

Prima cursă are loc sâmbătă, ora 17:00 (ora României). Va fi liveTEXT pe GSP.ro și în direct pe Antena 1.

+21 FOTO

Calendarul sezonului 2024 de Formula 1

Pentru prima dată în istorie, sezonul de F1 va avea 24 de curse. Începe cu prima cursă pe 2 martie, Bahrain, și se termină pe 8 decembrie, în Abu Dhabi.

Pauza de vară va fi între 28 iulie, după cursa de la Spa Francochamps, până în weekendul 23-25 august, când are loc Marele Premiu al Olandei.

Ca și anul trecut, și cursa din Las Vegas va avea loc tot sâmbăta (duminică, 08:00 dimineața în România). În plus față de calendarul din 2023 este Marele Premiu al Chinei, care ar trebui să aibă loc în 2024 pentru prima dată după 5 ani. Ultima întrecere pe circuitul din Shanghai a avut loc în 2019.

21 de victoriidin 22 de curse a avut Red Bull în sezonul trecut. Doar Ferrari (Carlos Sainz) a reușit să oprească dominația Red Bull

Formula 1 a organizat calendarul având în minte principiul „regionalizării”. Ideea a fost de a grupa cursele astfel încât deplasările să fie scurtate, iar resursele și mediul protejate.

  1. Marele Premiu din Bahrain – 2 martie
  2. Marele Premiu al Arabiei Saudite – 9 martie
  3. Marele Premiu al Australiei – 24 martie
  4. Marele Premiu al Japoniei – 7 aprilie
  5. Marele Premiu al Chinei – 21 aprilie
  6. Marele Premiu din Miami – 5 mai
  7. Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna – 19 mai
  8. Marele Premiu din Monaco – 26 mai
  9. Marele Premiu al Canadei – 9 iunie
  10. Marele Premiu al Spaniei – 23 iunie
  11. Marele Premiu al Austriei – 30 iunie
  12. Marele Premiu al Marii Britanii – 7 iulie
  13. Marele Premiu al Ungariei -  21 iulie
  14. Marele Premiu al Belgiei – 28 iulie
  15. Marele Premiu al Olandei – 25 august
  16. Marele Premiu al Italiei – 1 septembrie
  17. Marele Premiu al Azerbaidjanului – 15 septembrie
  18. Marele Premiu din Singapore – 22 septembrie
  19. Marele Premiu al Statelor Unite – 20 octombrie
  20. Marele Premiu al Mexicului – 27 octombrie
  21. Marele Premiu al Braziliei – 3 noiembrie
  22. Marele Premiu din Las Vegas -  24 noiembrie
  23. Marele Premiu din Qatar – 1 decembrie
  24. Marele Premiu din Abu Dhabi – 8 decembrie

Când sunt cursele de sprint F1 în 2024

La fel ca în sezonul 2023, în sezonul 2024 vor fi tot 6 curse de sprint (curse de 100 de kilometri, care au loc în anumite weekend-uri, cu o zi înainte de cursa tradițională).

Modificare pregătită fanilor constă în schimbarea unora dintre circuite. Astfel, din noul calendar dispar cursele de sprint din Azerbaidjan și Belgia și apar cele din China și Miami. Celalalte vor fi la Austria, Austin (Texas, USA), Brazilia și Qatar.

  • China (Shanghai) - 19-21 aprilie
  • SUA (Miami) - 3-5 mai
  • Austria (Spielberg) - 28-30 iunie
  • Brazilia (Sao Paulo) - 1-3 noiembrie
  • Qatar (Lusail) - 29 noiembrie - 1 decembrie

Care sunt echipele și piloții de Formula 1 în 2024

În acest sezon, două echipe și-au schimbat numele. Scuderia AlphaTauri a devenit Visa Cash App RB ca urmare a schimbării de sponsori. Iar Alfa Romeo se va numi Kick Sauber.

Red Bull

  1. Max Verstappen (Olanda, 26 de ani, 185 de curse, 54 de victorii)
  2. Sergio Perez (Mexic, 34 de ani, 261 de curse, 6 victorii)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Mercedes

  1. Lewis Hamilton (Marea Britanie, 39 de ani, 332 de curse, 103 victorii)
  2. George Russell (Marea Britanie, 26 de ani, 104 curse, o victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Ferrari

  1. Charles Leclerc (Monaco, 26 de ani, 125 de curse, 5 victorii)
  2. Carlos Sainz (Spania, 29 de ani, 185 de curse, 2 victorii)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

McLaren

  1. Lando Norris (Marea Britanie, 24 de ani, 104 curse, nicio victorie)
  2. Oscar Piastri (Australia, 22 de ani, 22 de curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Aston Martin

  1. Fernando Alonso (Spania, 42 de ani, 380 de curse, 32 de victorii)
  2. Lance Stroll (Canada, 25 de ani, 125 de curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Alpine

  1. Esteban Ocon (Franța, 27 de ani, 133 de curse, o victorie)
  2. Pierre Gasly (Franța, 28 de ani, 130 de curse, o victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Williams

  1. Alexander Albon (Thailanda, 27 de ani, 82 de curse, nicio victorie)
  2. Logan Sargeant (SUA, 23 de ani, 22 de curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Visa Cash App RB

  1. Daniel Ricciardo (Australia, 34 de ani, 240 de curse, 8 victorii)
  2. Yuki Tsunoda (Japonia, 23 de ani, 66 de curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Kick Sauber

  1. Valtteri Bottas (Finlanda, 34 de ani, 223 de curse, 10 victorii)
  2. Guanyu Zhou (China, 24 de ani, 44 de curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Haas

  1. Kevin Magnussen (Danemarca, 31 de ani, 164 de curse, nicio victorie)
  2. Nico Hulkenberg (Germania, 36 de ani, 206 curse, nicio victorie)
Tot ce trebuie să știi despre  noul sezon de Formula 1 » Calendarul complet, echipele + Miza pentru sezonul viitor

Cine transmite Formula 1 în România

Sezonul 2024 aduce o schimbare în ceea ce privește drepturile TV în România. Postul Antena 1 a achiziționat pachetul și va transmite cursele în următorii trei ani, după cum a anunțat GSP.ro.

140 de milioanede euro a încasat Red Bull în 2023

Miza specială pentru noul sezon

Înaintea startului acestui sezon, o veste a șocat paddock-ul: din 2025, Lewis Hamilton va merge la Ferrari, în locul lui Carlos Sainz. Iar mutarea britanicului la Scuderrie va produce mai multe schimbări în rândul piloților.

Astfel, Mercedes va avea un loc liber pentru sezonul 2025, iar piloții au un an să-l convingă pe Toto Wolff că merită un contract la una dintre cele mai importante echipe.

În plus, Carlos Sainz, unul dintre numele importante din F1, va fi liber și va spera la un loc și din 2025.  La fel ca și Fernando Alonso, al cărui contract cu Aston Martin expiră la finalul lui 2024.

Mai mult, chiar și Red Bull ar putea avea un loc liber după 2024. Mexicanului Sergio Perez îi va expira contractul și s-ar putea despărți de campioana la constructori, mai ales că și în sezonul 2023 au existat discuții privind o posibilă despărțire.

19 victoriia avut Max Verstappen în 2023, un record. Sergio Perez, de două ori, și Carlos Sainz au mai reușit să câștige

 Citește și:

Christian Horner, boss-ul de la Red Bull, exonerat în urma acuzațiilor de „comportament inadecvat”
DECIZIE
Christian Horner, boss-ul de la Red Bull, exonerat în urma acuzațiilor de „comportament inadecvat”
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (10)
paolo12
paolo12  •  02 Martie 2024, 06:23
Postat de Ubi_Mortus pe 01 Martie 2024, 19:38

Ba se face, inclusiv micii fermieri ingrasa pamantul cu balega de vaca. Problema este ca industria compusilor chimici s-a dezvoltat atat de mult si are o asa mare putere, incat incearca sa limiteze optiunile naturale. Parca acum un an sau doi se auzea despre o lege europeana care ar interzice fermierilor sa ingrase pamantul cu balega, pe motiv ca "boli"...

‘Ai de mama noastra…

Ubi_Mortus
Ubi_Mortus  •  01 Martie 2024, 19:38
Postat de paolo12 pe 01 Martie 2024, 13:00

Si de ce nu se face nicaieri?

Ba se face, inclusiv micii fermieri ingrasa pamantul cu balega de vaca. Problema este ca industria compusilor chimici s-a dezvoltat atat de mult si are o asa mare putere, incat incearca sa limiteze optiunile naturale. Parca acum un an sau doi se auzea despre o lege europeana care ar interzice fermierilor sa ingrase pamantul cu balega, pe motiv ca "boli"...

paolo12
paolo12  •  01 Martie 2024, 13:00
Postat de Ubi_Mortus pe 01 Martie 2024, 11:54

Fix bovinele is problema, cand din dejectiile lor se poate extrage azotul necesar pentru ingrasaminte, in loc sa se foloseeasca toate porcariile.

Si de ce nu se face nicaieri?

Vezi toate comentariile (10)
Comentează