Articol de Luminiţa Paul - Publicat duminica, 31 martie 2019 22:17
Lewis Hamilton s-a impus ieri în a doua cursă a sezonului, dar după ce Charles Leclerc a fost trădat de motor. Monegascul conducea clar în turul 47.
Ochii mari, neîncrezători ai lui Leclerc când apare pentru interviurile de după cursă, nimerind peste Hamilton în timp ce acesta răspundea întrebărilor lui Martin Brundle. Britanicul îl consolează cu o bătaie de palmă pe spate și un zâmbet stingher. O încurajare pentru un talent care s-a aflat foarte aproape de victorie ieri, dar a fost trădat de motor, venită din partea campionului en titre. "Ai condus grozav. Ai un mare viitor în fața ta", i-a spus Lewis monegascului. "Am fost foarte norocoși. Fusese o cursă devastatoare a lui Charles", aruncase Hamilton, cu o sinceritate deloc înmuiată de bucuria victoriei.
Pentru că, într-adevăr, așa a fost. Ghinionul tânărului pilot Ferrari, care a condus maiestuos și autoritar cursa, a devenit marele noroc al celor de la Mercedes. Aceștia, în ordinea Hamilton-Bottas, au fost capabili să-l depășească pe Leclerc pe ultimele tururi, având de partea lor însă faptul că s-au agățat de cursă și de acele poziții în Top 5 cum au putut mai bine. În turul 46, Charles se îndrepta spre o primă victorie în F1, după ce sâmbătă obținuse primul pole position al carierei. Avea 20 de secunde avantaj față de Hamilton când dezastrul a lovit. "E ceva ciudat cu motorul", s-a auzit vocea dintr-o dată îngrijorată a lui Leclerc.
Salvat de safety car
Mecanicii cu priviri fixe. "Ce se întâmplă?", strigă Charles, panicat. Avansul se topește ca untul în tigaia încinsă, 7, 5 apoi 3 secunde. Pur și simplu, monopostul nu are cum să extragă mai multă putere, e ca un gândăceal amețit pe pista luminată de reflectoare. Întrecut de Hamilton. Întrecut apoi și de Bottas, care era și mai departe în spate înainte de prăbușirea motorului. Verstappen simțise și el mirosul de sânge, dar monegascul a fost salvat de dublul dezastru al celor de la Renault. Ricciardo și Hulkenberg se ciocniseră mai devreme, însă, ce coincidență bizară!, au avut probleme cu mașinile exact în același tur.
Este instituit safety car până la finalul cursei, ceea ce îi conservă lui Leclerc un loc pe podium, al treilea. E nedrept pentru că în condiții normale victoria i-ar fi aparținut. E o formă de consolare fiindcă să fi încheiat în afara Top 3 ar fi fost prea dureros. La capătul unei curse care a avut momente fierbinți, tânărul în vârstă de 21 de ani și-a păstrat gândurile adunate și vocea doar ușor tremurătoare: "Se întâmplă, e parte din motorsport. Din nefericire, nu a fost ziua noastră. E o situație greu de acceptat, dar ne vom întoarce mai puternici".
Ferrari fuseseră mai puternici în antrenamentele libere și în calificări, ocupând prima linie a grilei. Insuficient... Cursa a fost altceva. Iar peste alte două săptămâni, în China, cine știe ce mai urmează?
Greșeală surprinzătoare
Vettel și Hamilton s-au testat într-un duel aproape roată la roată în tururile 36-38, britanicul încercând să-l depășească pe german pentru a trece în poziția a treia. Prima tentativă nu a dat roade, dar la a doua, sub presiunea lui Lewis, Sebastian s-a răsucit pe pistă, pierzând controlul pentru câteva clipe. Hamilton a profitat, s-a îndepărtat, în timp ce Vettel s-a văzut ajuns de alți piloți. În plus, a pierdut și vârful mașinii, parcurgând mai mulți metri într-o jerbă de scântei (foto). "Vântul nu a ajutat, poate și faptul că Hamilton era în față, nu știu", a declarat Seb. "Am pierdut brusc controlul mașinii odată ce m-am răsucit". El a încheiat cursa al 5-lea.