Articol de Luminița Paul - Publicat duminica, 24 iulie 2022 18:00 / Actualizat duminica, 24 iulie 2022 20:06
Max Verstappen (Red Bull), campionul mondial en titre, a câștigat azi la Le Castellet, beneficiind de ieșirea prematură din cursă a lui Charles Leclerc (Ferrari), cel care se afla la conducere în momentul comiterii unei erori costisitoare.
"Mașina a fost rapidă – desigur, ghinion pentru Charles, sper că este OK -, dar eu doar mi-am făcut cursa și am avut grijă de pneuri. Încă mai avem ceva muncă de făcut, mai ales pe un tur, așa că trebuie să continuăm", au fost cuvintele laconice, rostite pe un ton sigur și detașat, ale lui Verstappen la finalul cursei de duminică, de pe circuitul Paul Ricard.
Nici nu avea de ce să fie agitat olandezul, victoria a venit clar și fără zgârieturi pentru el, după ce Leclerc s-a autosabotat pe când se afla la conducerea întrecerii.
Charles Leclerc forced to retire from a race whilst leading for a third time this season 😳#FrenchGrandPrix pic.twitter.com/EaQrf8MwiO
— SPORTbible (@sportbible) July 24, 2022
Max a câștigat, urmat de cele două mașini Mercedes, în ordinea Hamilton-Russell, cei doi piloți care au completat podiumului împărțind zâmbete generoase la interviuri și spre public. Pentru ei a fost o dublă realizare cumva neașteptată, dar bine-venită.
I-au urmat Perez și Sainz, driverul Ferrari începând cursa de pe ultimul loc și recuperând sigur și constant până la pozițiile de frunte.
Ce s-a întâmplat însă cu Leclerc? Cum s-a produs dezastrul pentru monegasc, cel care pornise din pole position și stătuse bine în față până la acel moment de ezitare care l-a costat cursa?
Charles a condus întrecerea curat, fără probleme încă de la start, iar Verstappen a rămas în apropiere, însă a avut nevoie de șase tururi înainte de a putea încerca vreo manevră. Când venea lângă Leclerc pe linia dreaptă, acesta avea apoi avantaj în viraje, rămânând intangibil.
Strigătul lui Leclerc: "Ce rost are?"
Olandezul a intrat primul la boxe pentru schimbarea de cauciucuri, se discuta cât ar mai dura până s-o facă și monegascul, dar nu a mai fost nevoie de nicio dezbatere.
În turul 18 totul s-a schimbat. Pilotul Ferrari a fost auzit urlând de furie și frustrare prin radio după ce monopostul său s-a răsucit în plină șicană, apoi a plonjat în bariera de pneuri la virajul 11, Le Beausset. Și acolo s-a încheiat întrecerea pentru Leclerc, cel care și-a asumat vina.
"Am tot spus că sunt la cel mai bun nivel al carierei, dar continuu să fac asemenea greșeli", a izbucnit el la Sky Sports.
"Ce rost are să concurezi bine dacă faci erori apoi? Pierd prea multe puncte", a subliniat. Într-adevăr, Max are acum 63 de puncte în față, cu 10 curse rămase de disputat.
Următoarea va fi chiar duminică, Marele Premiu al Ungariei, apo vine pauza de vară, de o lună, până pe 28 august, când Marele Circ se mută în Belgia, la Spa-Francorchamps.
7 cursea câștigat sezonul acesta Max Verstappen, Arabia Saudită, Emilia Romagna, Miami, Spania, Azerbaidjan, Canada și Franța
Ierarhia finală din Marele Premiu al Franței
Clasamentul general al piloților
Clasamentul general al constructorilor
Marele Premiu de Formula 1 al Franței
Final de cursă, Verstappen se impune în Hexagon!
Turul 50/53: Saftey-car virtual, cu trei tururi înainte de finalul cursei, după accidentul lui Zhou Guanyu. Chinezul a ieșit în decor și s-a izbit de parapet. După ridicarea saftey-car-ulu virtual, Russell îl atacă și îl depășește pe Sergio Perez.
Turul 44/53: Sainz intră până la urmă la boxe și pierde poziția câștigată anterior. Perez, revenit pe 3, încearcă să reziste în fața atacurilor lui George Russell.
Turul 43/53: Duel palpitant între Sainz și Sergio Perez, spaniolul reușește o depășire de excepție și urcă pe locul 3. Imediat, George Russell încearcă la rândul său să-l atace pe mexican, dar îl împinge în afara circuitului pe pilotul lui Red Bul.
Turul 39/53: Șapte secunde îi despart pe Max Verstappen și Lewis Hamilton. Olandezul conduce autoritar cursa și e aproape de prima victorie după două etape de secetă.
Turul 28/53: Verstappen are un avantaj liniștitor față de Hamilton, 3,5 secunde. Sainz s-a apropiat de Russell și încercă să-l atace
Turul 20/53: S-a reluat cursa. Verstappen e lider, urmat de Hamilton și Perez
Turul 19/53: În acest moment se rulează sub Safety Car
Turul 18/53: Din poziția de lider, Leclerc a ieșit în decor. Pilotul Ferrari a intrat greșit în viraj, a pierdut controlul mașinii și a lovit parapetul. Monegascul e out
Turul 17/53: Verstappen a intrat la boxe. A ieșit pe locul 7
Turul 15/53: Verstappen a mai scăzut ritmul, din dorința de a-și proteja pneurile. Distanța până la Leclerc este de 1,5 secunde
Turul 10/53: Verstappen pune în continuare presiune pe Leclerc. Distanța dintre cei doi este de 0,6 secunde, dar olandezul nu a găsit încă cel mai bun moment pentru a ataca
Turul 5/53: Leclerc și Verstappen se distanțează de restul grupului. Pilotul Ferrari are un avans de 0,8 secunde față de rivalul său
Turul 1/53: Start excelent pentru Leclerc. Pilotul Ferrari e lider, urmat de Verstappen și Lewis Hamilton, care l-a depășit pe Sergio Perez
- Red Bull - 359p
- Ferrari - 303p
- Mercedes - 237p
- McLaren - 81p
- Alpine - 81p
Citește și:
Irina Begu s-a calificat în finala turneului de la Palermo, după o semifinală de peste 3 ore
România și-a aflat și ultima adversară de la Campionatul Mondial » Cum arată grupa „stejarilor”