Articol de David Marinescu - Publicat joi, 28 septembrie 2023 19:12 / Actualizat joi, 28 septembrie 2023 19:35
Constructorul neo-zeelandez Rodin Cars a anunţat, joi, că solicitareade a participa în Formula 1 cu a 11-a echipă din circuit, care să aibă o femeie pilot, a fost respinsă şi că se aşteaptă ca Andretti Global să fie singura echipă nouă acceptată, relatează Reuters.
Fondatorul australian al Rodin, David Dicker, a declarat într-un comunicat că firma a propus să construiască maşinile în Noua Zeelandă, o mişcare care ar fi făcut-o singurul producător din emisfera sudică.
De asemenea, s-a angajat să rezerve un loc pentru o femeie pilot.
Britanica Jamie Chadwick, triplă câştigătoare a W Series, care în prezent este formată numai din femei, a făcut probe pentru Rodin şi, dacă ar fi fost cazul, ar fi fost disponibilă pentru acest rol.
Formula 1 nu a mai avut o femeie pilot de curse din 1976, iar Chadwick, care a concurat în seria IndyCar Indy NXT, cu sediul în SUA, nu are o super-licenţă, informează News.ro.
Rodin Cars a participat la recentul proces FIA care vizează intrarea în prestigiosul Campionat Mondial de Formula 1", a declarat Dicker. "Din păcate, candidatura noastră nu a fost acceptată. Informaţiile recente sugerează, aşa cum am anticipat încă de la începutul acestui proces, că singurul candidat câştigător va fi Andretti Global."
Dicker a declarat că Rodin a avut, de asemenea, "oportunitatea unor discuţii pentru o colaborare cu Ferrari pentru maşina Rodin F1", iar compania a fost " dotată din punct de vedere financiar pentru a finanţa integral programul de Formula 1 din averea personală a fondatorului nostru".
Rodin este acţionarul majoritar la Carlin, un operator consacrat al seriei feeder, care are echipe în Formula 4, Formula 3 şi Formula 2.
Andretti Global este condusă de fostul pilot american de Formula 1 Michael Andretti, fiul campionului mondial din 1978, Mario Andretti, şi intenţionează să intre în Formula 1 în parteneriat cu marca Cadillac a General Motors şi cu cel puţin un pilot american.
FIA a demarat în februarie un proces oficial de înscriere, încercând să identifice una sau mai multe echipe noi interesate să se alăture circuitului din 2025, 2026 sau 2027. Forul încă nu a confirmat care dintre aplicanţi au fost acceptaţi, dacă au fost acceptaţi.