Articol de Cezar Titor - Publicat miercuri, 18 decembrie 2024, 17:46 / Actualizat miercuri, 18 decembrie 2024 17:46
Carlos Sainz, 30 ani, și-a deschis sufletul în fața fanilor și a presei, oferind o privire intrinsecă asupra unui capitol sensibil din cariera sa, despărțirea de Ferrari. Ibericul povestește despre perioada de incertitudine și schimbare, o perioadă în care nu doar traseul său profesional, ci și încrederea în propriile forțe au fost supuse testării.
Cu o sinceritate remarcabilă, Sainz reflectă asupra momentelor deficile, cu accent pe podiumul obținut în Australia, care l-au fortificat, făcându-l mai puternic, atât ca pilot, cât și ca atlet, ca om. În același timp, rămâne deschis față de posibilitatea unei reveniri la Ferrari, fără a renunța, însă, la noile sale obiective, în cadrul noii provocări de la Williams, de nouă ori campioană la constructori, de șapte ori la piloți, cu 114 victorii și 313 podiumuri din 1977 încoace.
„Chili”, așa cum este poreclit fostul pilot de la Renault sau Red Bull, nu a fost doar un simplu locotenent pentru Charles Leclerc în cadrul trupei „calului cabrat”. De-a lungul a patru sezoane și 90 curse, Sainz a bifat 25 podiumuri și 4 victorii la Ferrari: Silverstone 2022, Singapore 2023, Australia și Mexic 2024.
Lewis Hamilton, septuplu campion mondial, îi va lua locul lui Sainz la Ferrari în încercarea de a doborî recordul de titluri deținut de „Baronul Roșu”, Michael Schumacher, 5 obținute chiar cu Scuderia.
10puncte / cursă este media lui Sainz la Ferrari. În cei patru ani petrecuți la team-ul din Maranello, a terminat pe următoare locuri în ierarhia piloților: 5, 5, 7, 5.
Carlos Sainz: „Eram 99% sigur că voi rămâne la Ferrari”
„La începutul sezonului, am fost supus unor teste cu care nu mă mai confruntasem, fiind pus într-o situație în care nu mă simțeam deloc confortabil. Mi s-a transmis că nu voi continua alături de echipă. Eu eram 99% sigur că voi rămâne la Ferrari. A fost un șoc masiv pentru speranțele mele și, cu siguranță, nu m-am bucurat de moment.
Cu toate acestea, am continuat să mă antrenez și să mă pregătesc pentru viitorul sezon, având un obiectiv clar: să câștig curse și să fiu pregătit să lupt pentru titlu, dacă această oportunitate s-ar fi prezentat. Am intrat în sezon plin de energie, însă nesimțindu-mă în regulă cu toată situația”, a spus Carlos Sainz într-un episod al „Beyond the Grid”, podcastul oficial al F1.
„Uitându-mă în urmă, pot spune că aproape sunt fericit”
„Toți m-au văzut suferind în timpul iernii. Când mă refer la suferit, nu mă refer la plâns în spatele ușilor închise, însă am fost rănit cu adevărat. Nimic nu m-a pregătit pentru acele vești. Pentru o bună perioadă de timp, am fost în șoc.
După cursa din Australia, îmi aduc aminte cât de norocos m-am simțit să am atât de mulți oameni în jurul meu, care să mă încurajeze și să îmi ofere puterea de a trece peste momentul dificil. Uitându-mă în urmă, pot spune că sunt aproape fericit, mândru că s-a întâmplat.
Aceste lucruri m-au ajutat să fiu un pilot mult mai bun, dar și un atlet mai bun, în general”, a mai mărturisit Carlos Sainz, pilot Williams pentru următoarele sezoane. Să notăm că există și zvonuri privind un posibil transfer al său la Red Bull, chiar înaintea viitorului sezon, asta și pe fondul nemulțumirii oficialilor de la Red Bull privind evoluțiile lui Perez din stagiunea recent încheiată.
Îmi amintesc cât de emoționat am fost în Australia, pe podium. Tatăl meu era acolo, la fel și prietena, managerul meu, toți oamenii apropiați mie. Mă gândeam, bineînțeles, și la mama mea.
- Carlos Sainz, pilot Williams din 2025
Carlos Sainz a vorbit deschis și despre o posibilă revenire la Ferrari, neexcluzând această posibilitate: „De ce nu? Nu văd de ce nu aș putea reveni. În același timp, nu aș vedea acest lucru să se întâmple curând. Viața este lungă. Am 30 de ani și vedem piloți la 42 de ani în Formula 1.
Dacă voi fi în Marele Circ până la acea vârstă, cine poate spune că nu se va întâmpla acest lucru în următorii 10 ani, dacă cei de la Ferrari vor avea nevoie de serviciile mele în viitor? Nu înseamnă că îmi și doresc asta sau că aștept un apel de la ei. Am un alt obiectiv în minte acum, anume să îi ajut pe cei de la Williams să revină în vârful ierarhiei.”
Cum a arătat ierarhia piloților la finele lui 2024:
Max Verstappen (Red Bull) - 437 puncte
Lando Norris (McLaren) - 374
Charles Leclerc (Ferrari) - 356
Oscar Piastri (McLaren) - 292
Carlos Sainz (Ferrari) - 290
George Russell (Mercedes) - 245
Lewis Hamilton (Mercedes) - 223
Sergio Perez (Red Bull) - 152
Fernando Alonso (Aston Martin) - 70
Pierre Gasly (Alpine) - 42
Nico Hulkenberg (Haas) - 41
Yuki Tsunoda (RB) - 30
Lance Stroll (Aston Martin) - 24
Esteban Ocon (Alpine) - 23
Kevin Magnussen (Haas) - 16
Alex Albon (Williams) - 12
Daniel Ricciardo (RB) - 12
Oliver Bearman (Haas) - 7
Franco Colapinto (Williams) - 5
Guanyu Zhou (Kick Sauber) - 4
Liam Lawson (RB) - 4
Valtteri Bottas (Kick Sauber) - 0
Logan Sargeant (Williams) - 0
Jack Doohan (Alpine) - 0
Ierarhia constructorilor:
McLaren - 666 puncte
Ferrari - 652
Red Bull - 589
Mercedes - 468
Aston Martin - 94
Alpine - 65
Haas - 58
RB - 46
Williams - 17
Kick Sauber - 4