SPORTURI  »  FORMULA 1  »  COMPARAȚIE

Un patron din Formula 1 a făcut o comparație îndrăzneață: "El este noul Ayrton Senna!"

foto: reuters
foto: reuters

Articol de Raymond Füstös - Publicat luni, 07 noiembrie 2016 21:29

Miliardarul austriac Dietrich Mateschitz, patronul echipei Red Bull Racing, a recunoscut că nu s-a gândit niciodată serios la o ieșire din circuitul Formula 1, așa cum se preconiza la sfârșitul sezonului trecut. Co-fondatorul companiei de energizante Red Bull este de părere că Max Verstappen, 19 ani, va deveni noul Ayrton Senna.

"Nu am luat în considerare să ne retragem, deși, cel puțin în teorie, au existat mereu circumstanțe care să ne îndemne să renunțăm. Un exemplu ar fi incapacitatea de a ne asigura un furnizor de motoare", a explicat Mateschitz, conform Marca, negând zvonurile care scoteau Red Bull Racing din peisajul Formulei 1. Austriecii au eșuat în negocierile cu Ferrari, Honda și Mercedes pentru furnizarea motoarelor, alegând până la urmă francezii de la Renault.

Omul de afaceri a ținut să laude evoluția lui Max Verstappen, fiul fostului pilot de Formula 1, Jos Verstappen, pe care-l consideră urmașul de drept al regretatului triplu campion mondial Ayrton Senna.

"Dacă luăm în considerare talentul său natural, psihicul său puternic și curajul pe care-l dovedește în timpul curselor, da, putem spune că Max este noul Senna. Totuși, el are nevoie să-și antreneze aceste abilități pentru câțiva ani. Nimeni nu știe dacă acest lucru se va întâmpla, însă Max are toate premisele", a declarat Mateschitz.

Patronul Red Bull Racing a vorbit în termeni laudativi și despre Carl Sainz Jr., pilotul Toro Rosso, pe care vrea să-l păstreze și pentru sezonul viitor. "Carlos este un mare sportiv, cu o personalitate excepțională, carismatic și foarte talentat. Problema lui este faptul că Red Bull are deja doi piloți fantastici, Max și Daniel (n.r. Ricciardo), iar performanțele atinse cu monopostul Toro Rosso nu sunt suficiente pentru a lupta cu mașinile Mercedes sau Red Bull", a precizat magnatul austriac înaintea Marelui Premiu al Braziliei din acest week-end.

Max Verstappen a ajuns în curtea celor de la Red Bull în 2014, devenind cel mai tânăr pilot din istoria Formula 1 care participă la un week-end de Grand Prix. Se întâmplase la Marele Premiu al Japoniei, olandezul evoluând în sesiunea de antrenamente libere. A devenit pilot al echipei Toro Rosso în 2015 și a doborât record după record, ajungând cel mai tânăr pilot care ia startul într-o cursă (17 ani și 166 de zile la MP al Australiei), respectiv cel mai tânăr concurent care termină în zona punctelor (17 ani și 180 de zile la MP al Malaeziei).

După primele 4 etape ale sezonului pe care le-a petrecut la Toro Rosso, Verstappen a trecut la Red Bull Racing, câștigând chiar în prima cursă, în Marele Premiu al Spaniei. De atunci, pilotul olandez a mai pășit pe podium de 5 ori (4 locuri secunde și un loc trei).

Miliardarul austriac Dietrich Mateschitz, patronul echipei Red Bull Racing, a recunoscut că nu s-a gândit niciodată serios la o ieșire din circuitul Formula 1, așa cum se preconiza la sfârșitul sezonului trecut. Co-fondatorul companiei de energizante Red Bull este de părere că Max Verstappen, 19 ani, va deveni noul Ayrton Senna.

"Nu am luat în considerare să ne retragem, deși, cel puțin în teorie, au existat mereu circumstanțe care să ne îndemne să renunțăm. Un exemplu ar fi incapacitatea de a ne asigura un furnizor de motoare", a explicat Mateschitz, conform Marca, negând zvonurile care scoteau Red Bull Racing din peisajul Formulei 1. Austriecii au eșuat în negocierile cu Ferrari, Honda și Mercedes pentru furnizarea motoarelor, alegând până la urmă francezii de la Renault.

Omul de afaceri a ținut să laude evoluția lui Max Verstappen, fiul fostului pilot de Formula 1, Jos Verstappen, pe care-l consideră urmașul de drept al regretatului triplu campion mondial Ayrton Senna.

"Dacă luăm în considerare talentul său natural, psihicul său puternic și curajul pe care-l dovedește în timpul curselor, da, putem spune că Max este noul Senna. Totuși, el are nevoie să-și antreneze aceste abilități pentru câțiva ani. Nimeni nu știe dacă acest lucru se va întâmpla, însă Max are toate premisele", a declarat Mateschitz.

Patronul Red Bull Racing a vorbit în termeni laudativi și despre Carl Sainz Jr., pilotul Toro Rosso, pe care vrea să-l păstreze și pentru sezonul viitor. "Carlos este un mare sportiv, cu o personalitate excepțională, carismatic și foarte talentat. Problema lui este faptul că Red Bull are deja doi piloți fantastici, Max și Daniel (n.r. Ricciardo), iar performanțele atinse cu monopostul Toro Rosso nu sunt suficiente pentru a lupta cu mașinile Mercedes sau Red Bull", a precizat magnatul austriac înaintea Marelui Premiu al Braziliei din acest week-end.

Max Verstappen a ajuns în curtea celor de la Red Bull în 2014, devenind cel mai tânăr pilot din istoria Formula 1 care participă la un week-end de Grand Prix. Se întâmplase la Marele Premiu al Japoniei, olandezul evoluând în sesiunea de antrenamente libere. A devenit pilot al echipei Toro Rosso în 2015 și a doborât record după record, ajungând cel mai tânăr pilot care ia startul într-o cursă (17 ani și 166 de zile la MP al Australiei), respectiv cel mai tânăr concurent care termină în zona punctelor (17 ani și 180 de zile la MP al Malaeziei).

După primele 4 etape ale sezonului pe care le-a petrecut la Toro Rosso, Verstappen a trecut la Red Bull Racing, câștigând chiar în prima cursă, în Marele Premiu al Spaniei. De atunci, pilotul olandez a mai pășit pe podium de 5 ori (4 locuri secunde și un loc trei).

177 de puncte a strâns până acum Max Verstappen în sezonul 2016, aflându-se pe locul 6 în clasamentul piloților

Sursa: motorsport.com

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Scandal IMENS în vestiar înainte de Rapid - Hermannstadt » A sărit la antrenor: „Îți bați joc de mine?!”
Superliga
Scandal IMENS în vestiar înainte de Rapid - Hermannstadt » A sărit la antrenor: „Îți bați joc de mine?!”
„La ce foame de puncte am...” » Valeriu Iftime, primul conducător care reacționează în cazul de doping de la U Cluj: „Voi vorbi cu juristul meu”
Superliga
„La ce foame de puncte am...” » Valeriu Iftime, primul conducător care reacționează în cazul de doping de la U Cluj: „Voi vorbi cu juristul meu”
De ce există toleranță zero pentru furosemid? Medicamentul luat de Berto are o proprietate ascunsă puțin știută + Ce alți sportivi au mai fost prinși cu această substanță: de la Deco la Onana și Florentina Iușco
Superliga
De ce există toleranță zero pentru furosemid? Medicamentul luat de Berto are o proprietate ascunsă puțin știută + Ce alți sportivi au mai fost prinși cu această substanță: de la Deco la Onana și Florentina Iușco

Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”

Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora


Comentarii (2)
fangigi
fangigi  •  08 Noiembrie 2016, 00:33

Al doilea Senna nu va mai exista!

bdgeorge
bdgeorge  •  07 Noiembrie 2016, 23:59

o comparatie aiurea in tramvai....Senna a fost probabil cel mai talentat pilot din F1 dupa Shumacher(parerea mea)..castiga cu Lotus cand legea in F1 o faceau McLaren si Williams..plus ca azi un copil bun pe PS poate sa piloteze o masina la vremea aia chiar aveai nevoie de pilot ..azi starturile le iau calculatoarele in depasiri folosesti DRS (iti ajustezi aerodinamica masinii sa fi mai rapid (nu tu computerul)).. nu se poate compara asta mic cu marele Senna

Vezi toate comentariile (2)
Comentează