Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 22 mai 2024 10:47 / Actualizat miercuri, 22 mai 2024 17:30
Turcia se află în discuții avansate cu producătorii chinezi de automobile BYD și Chery pentru construcția unor fabrici, a declarat vineri Fatih Kacir, Ministrul Industriei din Turcia, într-un interviu acordat celor de la Bloomberg.
„Am dori să finalizăm aceste discuţii cât mai curând posibil. Am făcut progrese cu fiecare din cei doi constructori”, a declarat Fatih Kacir, mentionând că, în același timp, Turcia discută și cu cei de la SAIC Motor Corporation, un alt producător chinez care deține brandurile MG Motor și Great Wall Motor.
Turcia, investiție foarte bună pentru producătorii chinezi
Turcia reprezintă o investiție excelentă pentru producătorii chinezi, datorită acordului de uniune vamală pe care îl are cu Uniunea Europeană. Cât despre piața internă din Turcia, aceasta pare să fie într-o continuă creștere, 7,5% din totalul de autoturisme vândute în 2023 a fost reprezentat de autoturisme electrice, iar o firmă de cercetare anticipează o creștere de până la 30,4% în 2032 pentru autoturismele electrice.
„Există un interes semnificativ al mărcilor globale pentru producția de mașini electrice în Turcia. Aderarea Turciei la uniunea vamală a Uniunii Europene este încă un mare avantaj pentru multe mărci globale", a spus Fatih Kacir anul trecut într-un interviu pentru Reuters.
Kacir a adăugat că, în cazul în care un producător auto chinez decide să deschidă o nouă fabrică de automobile în Turcia, aceasta va aduce cu sine „oportunități privilegiate și pentru investițiile în baterii”.
Michael Su, directorul general al BYD Europa, a declarat că compania este interesată să înființeze o a doua fabrică în Europa pentru a o sprijini pe cea pe care o construiește în prezent în Ungaria. Potrivit celor de la Bloomberg, producătorii chinezi urmăresc să investească în deschiderea de fabrici în Europa pentru a putea evita eventualele tarife impuse de Uniunea Europeană ca urmare a unei investigații privind importurile din China pe care UE o are în desfășurare încă de anul trecut din luna octombrie.
Cu toate aceastea, Turcia intenționează să impună o taxă vamală suplimentară de 40% pentru autovehiculele electrice fabricate în China, în încercarea de a proteja constructorul local de autovechicule electrice, TOGG.