Articol de Marian Din - Publicat marti, 25 iunie 2024 20:21 / Actualizat marti, 25 iunie 2024 20:39
Fabrica de la Mioveni a anunțat oficial că a produs 1.000.000 de autovehicule cu motoare ce permit o alimentare mixtă de benzină cu GPL.
Dacia oferă aceste propulsoare pentru o parte din modelele sale încă din anul 2012, când au fost implementate cu ajutorul inginerilor francezi de la Renault, cel mai cunoscut fiind modelul Logan.
Dacia este liderul pieței GPL la nivel european
În prezent, Dacia este liderului pieței GPL la nivel european, fiind singurul constructor care livrează modelele sale cu o astfel de motorizare cu alimentare mixtă între benzină și GPL, această soluție inovatoare fiind complet integrată în uzinele producătorului și cunoscută sub denumirea ECO-G.
Producătorul autohton a ales acest tip de motorizare ca alternativă la propulsoarele diesel, modelele echipate cu versiunea ECO-G având atât o autonomie mai mare, cât și un consum mai mic comparativ cu modelele pe benzină.
Modelele Dacia cu motorizarea ECO-G produc în medie cu 10% mai puțin CO2 atunci când funcționează pe GPL decât modelele echipate cu motoare pe benzină.
Astfel, varianta ECO-G, pe benzină și GPL, este una dintre cele mai populare motorizări din gama Dacia. Conform celor mai recente statistici din 2024, motorizările ECO-G reprezintă 35% din vânzările producătorului pe piața din România. Modelul Logan reprezintă cea mai mare pondere pentru versiunea ECO-G (55%), urmat de Sandero & Sandero Stepway (48%) și Jogger (44%).
La nivel european, principalele piete pentru versiunea ECO-G a producătorului autohton sunt Italia, Franța, Germania, Spania și Polonia.
Conform estimărilor efectuate de către cei de la Dacia, cele 1 milion de vehicule comercializate cu versiunea ECO-G din anul 2012 și până în prezent au avut un impact favorabil pentru mediul înconjurător. Practic, un milion de tone de CO2 nu au ajuns în atmosferă. Calculul este făcut pentru 100.000 de kilometri parcurși de fiecare vehicul în modul de funcționare pe GPL.