Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 17 aprilie 2024 11:33 / Actualizat miercuri, 17 aprilie 2024 11:53
Compania Dongfeng Motor Group Co. din China este implicată în discuții cu guvernul Italiei în vederea creării unei fabrici pentru a construi automobile în Italia.
Dongfeng, partener al celor de la Stellantis, urmărește să deschidă o fabrică în Italia, în care ar urmări să producă peste 100.000 de automobile anual, conform declarației lui Qian Xie, persoana responsabilă pe zona europeană a companiei.
Italia nu e la prima încercare de a atrage producători de automobile din China
Italia nu este la prima încercare de a atrage producători de automobile din China, în trecut guvernul Italiei a purtat mai multe discuții cu cei de la BYD, dar nu s-a concretizat nimic.
Intențiile Italiei de a atrage și alți producători vin în urma unor conflicte cu Stellantis, producătorul franco-italian-american care deține 14 mărci auto. Acesta și-a declarat intenția de a reduce locurile de muncă și de a muta activitatea în locații cu costuri mai mici.
„Italia este una dintre cele mai mari piețe auto din Europa, iar pentru un producător auto chinez, a avea producție locală înseamnă că poți aproviziona toate celelalte țări din zonă", a declarat Xie, într-un interviu acordat la Milano.
Planul guvernului de la Roma amplifică divergențele cu cei de la Stellantis. Directorul executiv Carlos Tavares a avertizat la începutul acestei luni că va trebui să ia „decizii nepopulare” dacă un producător chinez de vehicule electrice s-ar instala în Italia.
DongFeng Motor, pe un trend descendent
Dongfeng Motor, care are parteneriate cu Honda și Nissan, pe lângă faptul că produce mașini sub marca Stellantis pentru Peugeot și Citroen în China, se confruntă cu presiuni mari pe plan intern, deoarece piața vehiculelor pe benzină este în declin, motiv pentru care și vânzările Dongfeng au scăzut la 1,72 milioane anul trecut, un declin de 38% față de un vârf de 2,83 milioane de livrări în 2017.
„În Italia, poți profita de toată moștenirea puternică pe care țara o are în industria auto”, a spus Xie. Acesta a mai adăugat că deși compania sa crede „cu tărie” într-un viitor electric, momentan pentru Italia constructorul auto se va concentra pe mașinile hibride.
Anul trecut Italia nu a reușit să depășească pragul de 5% în ceea ce privește vânzările de automobile alimentate cu baterii, fiind cu mult sub media europeană de 15%, potrivit celor de la AlixPartners.