Articol de Marian Din - Publicat vineri, 07 iunie 2024 17:06 / Actualizat vineri, 07 iunie 2024 17:50
Mercedes-Benz și Stellantis (care deține branduri precum Fiat, Citroen, Chrysler sau Jeep) opresc lucrările la două fabrici de baterii pentru vehicule electrice și ar putea să se orienteze către o tehnologie diferită de producere a bateriilor, pentru a reduce costurile, relatează Bloomberg.
Compania Automotive Cells Company (ACC) este deţinută în proporție de 45% de Stellantis, 30% de Mercedes şi 25% de Saft, o subsidiară a companiei franceze TotalEnergies.
ACC este furnizorul principal de baterii pentru cei doi producători auto, iar ca urmare a scăderii vânzărilor de autovehicule electrice, managementul companiei a decis să revizuiască planul de investiții din Europa. Astfel, construcția pentru fabrica din Kaiserslautern, Germania, și pentru cea din Termoli, Italia, a fost stopată.
Mercedes și Stellantis cer acum baterii mai puțin costisitoare de tip LFP
Într-un interviu recent realizat în cadrul conferinței Bloomberg New Energy Finance, directorul general al ACC, Yann Vincent, a declarat că cererea de vehicule electrice în Europa a scăzut.
Potrivit lui Vincent, Mercedes și Stellantis cer acum baterii mai puțin costisitoare de tip LFP (fosfat de litiu și fier) pentru autovehiculele electrice entry-level. Acest lucru a determinat ACC să își reevalueze intențiile. O decizie finală este așteptată în cursul acestui an sau la începutul anului 2025, urmând ca producția de celule să înceapă ulterior.
Vincent a menționat că una dintre opțiuni este producerea de celule de baterii LFP în Kaiserslautern. Potrivit unei alte declarații publicate de ACC pe 4 iunie, aceasta a „redeschis discuțiile privind planurile” pentru fabrica de la Termoli, conform Bloomberg.
Constructorii auto și furnizorii acestora au făcut ajustări la planurile lor privind vehiculele electrice și bateriile ca răspuns la o încetinire a creșterii vânzărilor.
VW AG a declarat luna trecută că ar putea dura mai mult timp pentru ca fabricile sale din Europa de baterii să funcționeze la capacitate maximă, iar la începutul acestui an, Volkswagen și Renault au renunțat la eforturile de a vinde acțiuni din companiile de vehicule electrice sau de baterii, notează Bloomberg.
„Ne vom adapta planul de investiții, în funcție de cererea din Europa de vehicule electrice”, a declarat marți directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, reporterilor după ce a vizitat fabrica din Melfi, în sudul Italiei.
„Dacă piața europeană trece la EV-uri mai repede decât planul nostru, vom investi mai repede. Dacă trecerea pieței europene este mai lentă, atunci vom investi mai lent".
Constructorii de automobile s-au orientat din ce în ce mai mult către bateriile cu fosfat de litiu și fier (LFP), care oferă o densitate energetică mai mică, dar costă mai puțin decât bateriile cu celule din nichel, mangan și cobalt.
Anul trecut, ACC a inaugurat prima sa gigafabrică la Billy-Berclau/Douvrin, în nordul Franței, accelerând tranziția Europei către o mobilitate durabilă și accesibilă tuturor. Investitia de 850 de milioane de euro din Billy-Berclau/Douvrin a primit sprijin din partea guvernului francez, a regiunilor Hauts-de-France și Nouvelle-Aquitaine, a parcului industrial Artois-Flandres și a orașelor Béthune-Bruay și Lens-Liévin.