Articol de GSP - Publicat vineri, 25 septembrie 2020 18:31 / Actualizat vineri, 25 septembrie 2020 18:43
Anunțată cu surle și trâmbițe, Battery Day, ziua în care Tesla trebuia să anunțe schimbări majore și rapide în cadrul companiei conduse de Elon Musk, a fost o dezamăgire pentru investitori.
Acțiunile Tesla au crescut galopant în ultimul an. Dacă cineva investea 1000 de dolari în compania gigant condusă de Elon Musk pe 1 iunie 2019, acum ar fi avut peste 11.000 dolari, o creștere extraordinară. De aceea, mulți investitori așteptau cu sufletul la gură Battery Day, ziua când Elon Musk a anunțat că va face mai multe anunțuri de cotitură în industrie. Și au fost câteva:
- Tesla a anunțat că, treptat, va elimina cobaltul din bateriile pe care le montează pe vehiculele sale (China controlează majoritatea minelor de cobalt la nivel mondial);
- O mașină electrică Tesla de 25.000 de dolari, care va rivaliza total cu vehiculele echivalente pe benzină;
- Un nou tren de propulsie pentru Model S, care ar putea atinge viteze de 320 de kilometri la oră.
O singură problemă. Elon Musk a spus că noile mașini electrice, de doar 25.000 de dolari, vor veni „în trei ani”. Investitorii au văzut asta ca pe o mare problemă, iar prețul acțiunilor Tesla a pierdut rapid în jur de 9% din valoare, provocând o pierdere de capitalizare de aproximativ 50 de miliarde de dolari pentru gigantul american.
Anunțul lui Elon Musk a fost primit cu circumspecție și pentru că CEO-ul celor de la Tesla s-a obișnuit să exagereze datele pe care le livrează la acest gen de eveniment public. Acum, Musk spune că mașina de 25.000 de dolari va avea un target de 20.000.000 de unități vândute, însă fără a da o perioadă de timp în care se așteaptă ca acest lucru să se întâmple.