SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  SUA

Producătorul american de vehicule electrice FISKER a intrat în faliment

FISKER Ocean | Sursă foto: fiskerinc.com
FISKER Ocean | Sursă foto: fiskerinc.com

Articol de - Publicat miercuri, 19 iunie 2024 22:09 / Actualizat miercuri, 19 iunie 2024 22:16

Fisker, compania producătoare de vehicule electrice fondată de Henrik Fisker, a solicitat la începutul acestei săptămâni intrarea sub protecția legii falimentului, punând capăt speculațiilor cu privire la viitorul companiei.

Acum, producătorul de vehicule electrice încearcă să își vândă activele și să își restructureze datoriile, după ce în martie a întrerupt producția singurului său model Ocean.

FISKER a intrat în faliment

Compania, a semnalat îndoieli încă din februarie cu privire la capacitatea sa de a rămâne în activitate, iar ulterior nu a reușit să obțină o investiție din partea unui mare producător auto, ceea ce a forțat-o să își restrângă operațiunile. În urma eșecului de a se asocia cu un mare constructor auto (Reuters menționa că ar putea fi Nissan), Fisker a pierdut o finanțare de 350 de milioane de dolari din partea unui investitor anonim, finanțare care era condiționată de investiția constructorului auto.

„La fel ca alte companii din industria vehiculelor electrice, ne-am confruntat cu diverse obstacole pe piață și macroeconomice care au avut un impact asupra capacității noastre de a opera eficient", a declarat Fisker.

Start-up-uri precum Proterra, Lordstown sau Electric Last Mile Solutions, au intrat în faliment în ultimii doi ani după ce s-au confruntat cu scăderea cererii, obstacole în privința atragerii de fonduri și cu provocări operaționale cauzate de dificultățile din lanțul de aprovizionare cu componente.

Declinul rapid al lui Fisker este departe de succesul său din 2020, când compania a devenit publică cu o evaluare de 2,9 miliarde de dolari, ceea ce i-a oferit producătorului de vehicule electrice peste 1 miliard de dolari în numerar.

De atunci, vânzările de vehicule electrice în SUA au scăzut, dar Fisker a fost afectată în mod special. Compania a pierdut foarte mult din controlul calității atunci când a cedat producția de piese furnizorului canadian Magna, iar ulterior au ieșit la iveală problemele din construcție și de software ale SUV-ului său Ocean. De la lansare, modelul a fost afectat de probleme de calitate, proprietarii menționând pierderi bruște de putere, defecțiuni la chei și senzori.

Henrik Fisker, fondatorul Fisker Inc, are deja experiență cu acest fel de situație. Fisker Automotive, compania originală din spatele modelului Fisker Karma, a intrat în faliment în toamna anului 2013, iar în cadrul unei licitații de faliment din perioada respectivă compania a fost achiziționată de către chinezii de la Wanxiang Group pentru 149,2 milioane de dolari.

Citește și:

România și-a aflat adversara din optimile Euro 2024 » Eșecul Portugaliei cu Georgia ne scoate în față un COLOS! Când e programat meciul
Nationala
România și-a aflat adversara din optimile Euro 2024 » Eșecul Portugaliei cu Georgia ne scoate în față un COLOS! Când e programat meciul
Notele GSP după meciul unei generații: „Ciudat să vedem decarul în bandă, dar Iordănescu a simțit bine!”
Nationala
Notele GSP după meciul unei generații: „Ciudat să vedem decarul în bandă, dar Iordănescu a simțit bine!”
Gică Hagi, exuberant după calificarea României în optimi la Euro 2024: „Cred că e posibil orice acum”
Nationala
Gică Hagi, exuberant după calificarea României în optimi la Euro 2024: „Cred că e posibil orice acum”

Dan Șucu nu se oprește! Transfer la Rapid direct de la naționala României, în ziua meciului decisiv cu Slovacia

L'Equipe, reacție incredibilă despre România, posibila adversară a Franței la Euro: „Implacabilă, să se neutralizeze reciproc”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează