Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 03 aprilie 2024 17:18 / Actualizat miercuri, 03 aprilie 2024 17:19
Toyota este pregătită să revoluționeze piața vehiculelor electrice cu o tehnologie inovatoare a bateriilor, menită să transforme transportul ecologic. Gigantul japonez din industria auto intenționează să abordeze limitările actuale ale bateriilor pentru vehicule electrice prin introducerea a patru baterii avansate, incluzând opțiuni cu electrolit fluid și cu stare solidă.
Aceste descoperiri promit o densitate energetică mai mare, eficiență a costurilor și timpi de încărcare mai rapizi. De remarcat este bateria „Performance”, care se laudă cu o autonomie de peste 800 de km și o încărcare în mai puțin de 20 de minute, conform ytech.news.
Ce sunt bateriile Popularization și High Performance de la Toyota
Bateria „Popularization” oferă accesibilitate și durabilitate îmbunătățite, putând crește autonomia cu 20%, iar costurile să le scadă cu până la 40%. Între timp, bateria „High Performance” promite peste 1000 de km cu o singură încărcare.
Tehnologia Toyota de baterii cu stare solidă, programată pentru implementare până în 2027-2028, este pregătită să revoluționeze ecosistemul EV cu performanțe superioare și capacități de încărcare rapidă.
Această mișcare strategică reflectă angajamentul Toyota față de sustenabilitate și de satisfacerea cerințelor consumatorilor preocupați de mediu. Privind spre viitor, bateriile de ultimă generație ale Toyota ar putea redefini plăcerea de a conduce, deschizând o eră mai curată și mai sustenabilă în domeniul transportului personal, condusă de responsabilitatea ecologică și de inovația tehnologică.
Toyota bZ4X 2024, intrarea pe piața mașinilor electrice
Toyota a făcut pași precauți și a luat decizii deliberate în ceea ce privește intrarea sa pe piața vehiculelor electrice. În ciuda faptului că a condus revoluția hibridă cu renumitul Prius, japonezii nu au fost la fel de rapizi în adoptarea vehiculelor electrice pure ca și concurenții săi Tesla, BYD și Hyundai.
Această întârziere a fost cauzată în mare parte de constrângerile legate de aprovizionarea cu baterii litiu-ion, precum și de accentul pus pe tehnologiile cu celule de combustibil pe bază de hidrogen. Un punct de cotitură major a fost introducerea modelului bZ4X, care a denotat intrarea oficială a Toyota pe piața EV.
Deși există deja multă concurență, acest crossover electric speră să ia o bucată din piața în creștere.
Planuri de viitor
Producerea anuala a 1,5 milioane de baterii până în 2026, cu o creștere suplimentară la 3,5 milioane până la sfârșitul anului 2030, este obiectivul ambițios stabilit de Toyota și de marca sa premium, Lexus, chiar dacă anul trecut au reușit să vândă doar 24.000 de vehicule electrice.
Cu toate acestea, un nou articol publicat de Nikkei Asia susține că Toyota își accelerează acum eforturile de a produce vehicule electrice. Până la sfârșitul anului 2025, corporația speră să creeze 600.000 de vehicule electrice, ceea ce indică o schimbare semnificativă de direcție. Furnizorii au fost informați anterior de către Toyota și Lexus cu privire la aceste intenții de creștere.
Citește și:
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”