Articol de GSP - Publicat luni, 22 noiembrie 2021 19:56 / Actualizat luni, 22 noiembrie 2021 20:05
Tesla începe să îi depășească pe mari producători tradiționali din industria auto, nu numai în tehnologie, cât și în numărul de mașini electrice produse, notează Financial Times.
Conform unei analize, Tesla își crește extrem de rapid capacitatea de producție atunci când va reuși să implementeze o politică sănătoasă în ceea ce privește producția de baterii, iar cumpărătorii se vor arăta și mai interesați de brandul american.
Tesla ar putea fi ajunsă la numărul de mașini electrice produse doar de Volkswagen, însă abia în 2024. Celalalte companii auto de prestigiu nu au nicio șansă până atunci, notează sursa citată.
Ford se va apropia de jumătate din capacitatea Tesla de producție. Dar abia în 2023!
Conform lui Elon Musk, producția de mașini electrice Tesla a crescut cu o medie anuală de 71%, iar compania este „încrezătoare că poate menține o creștere de peste 50%”. În 2020, Tesla reprezenta doar 3% din piața globală, dar e așteptat să ajungă la 11.4% în acest trimestru. Tesla se apropie de 1 milion de mașini produse pe an, în condițiile în care giga-fabrica din Berlin abia își începe producția.
Între 2017 și 2020, Ford a produs doar 2% din numărul total al mașinilor electrice produse de Tesla. Dar revine în acest an, când atinge 10% din volumul Tesla, urmând să ajungă la 600.000 de unități anuale produse până în 2023, dar tot abia jumătate din ce poate compania lui Elon Musk.
Panasonic a scos o baterie auto de 5 ori mai puternică: va reduce costurile de producție pentru Tesla
Panasonic a anunțat lansarea unui nou protip de baterie, conceput special pentru a ajuta Tesla să scadă costurile de producție a automobilelor electrice din gama de lux. Noua baterie are o capacitate de stocare de cinci ori mai mare și ar putea aprofunda parteneriatul pe care compania japoneză îl are cu firma lui Elon Musk.
Bateria prezentată luni e în format 4680 (46 milimetri lățime, 80 milimetri înălțime), informează Reuters. Oficialii companiei japoneze au declarat că nu au de gând să producă baterii pe bază de fosfat de fier-litiu, care sunt mai ieftine și sunt folosite de vehiculele electrice mai accesibile.