Articol de Roxana Fleşeru - Publicat duminica, 13 octombrie 2024 19:00 / Actualizat duminica, 13 octombrie 2024 19:08
Cotidianul spaniol Marca a prezentat principalele cinci ramuri, tenis, hoteluri, restaurante, parfumuri, televiziune, în care Rafael Nadal a investit și care îi vor aduce venituri serioase după retragerea din carieră sprotivă prevăzută pentru luna noiembrie.
Rafael Nadal a anunțat pe 10 octombrie că se va retrage din sportul profesionist după turneul final al Cupei Davis, care se va desfășura între 19 și 24 noiembrie. Nadal a adunat aproape 135 de milioane de dolari din tenis, însă spaniolul a câștigat și mai mult din contractele publicitare, el fiind imaginea unor mărci precum Santander, Telefónica, Nike, Kia, Amstel 0.0, Babolat, Cantabria Labs sau Richard Mille.
Nadal a făcut investiții în timpul carierei, iar cotidianul Marca din Spania a prezentat cele cinci ramuri spre care s-a îndreptat fostul lider mondial, câștigător a 22 de trofee de Mare Șlem.
1) Academii
Totul a început în Manacor, orașul său natal, cu deschiderea academiei sale în 2016. Rafa nu s-a oprit la aceasta și a început să investească în conceptul său de școală de tenis și centru de înaltă performanță, deschizând astfel de academii în Mexic, Grecia, Kuwait, Hong Kong și Egipt.
În curând va deschide una și în Arabia Saudită. S-au adunat deja mii de studenți care își plătesc cotizațiile în fiecare lună, mulți dintre ei bucurându-se deja de succes, Casper Ruud fiind unul dintre ei.
2) Hoteluri
Nadal investește în sectorul hotelier de mai bine de un deceniu. Prima sa aventură a fost achiziționarea și remodelarea a două hoteluri de lux pe insula Cozumel, unde s-a asociat cu fostul antrenor al echipei naționale de fotbal a Spaniei, Julen Lopetegui.
Jucătorul de tenis are acorduri cu firma Palladium și, de asemenea, cu lanțul Meliá. Cu acesta din urmă, el a lansat ZEL, un lanț de hoteluri inspirate de stilul de viață mediteranean.
3) Restaurante
Rafa a înființat un restaurant în Madrid numit Tatel în 2014, investind alături de Pau Gasol, Cristiano Ronaldo și cântărețul Enrique Iglesias. Cei patru s-au descurcat foarte bine în această afacere și au deschis altele și în Ibiza, Beverly Hills, Dubai, Riyadh, Mexico City și Valencia.
În prezent, marca este una dintre cele mai puternice din sectorul hotelier, iar unele dintre restaurantele sale se află în Top 25 la nivel mondial, conform principalelor ghiduri gastronomice.
4) Parfumuri
Împreună cu soția sa, Mery Perelló, a creat o linie de parfumuri care este distribuită de gigantul francez de lux Henry Jacques. Linia se numește „În toată intimitatea” și fiecare flacon de parfum costă peste 1.000 de euro.
5) Televiziune și divertisment
Fostul lider mondial este unul dintre principalii acționari ai companiei de producție de televiziune Komodo, care se ocupă de realizarea unor succese pe Netflix precum „Soy Georgina” sau „Tamara Falcó: la Marquesa”.
În plus, aceeași companie se ocupă de gestionarea festivalului „Mad Cool”, unul dintre cele mai importante din capitala Spaniei și care reunește anual 200.000 de participanți.