SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL MALAEZIEI

Marea provocare

Articol de GSP - Publicat luni, 06 aprilie 2009 00:00

Sistemul KERS introduce tehnologia hibridă în F1, dă bătăi de cap echipelor

 
Noul sezon este unul al schimbărilor radicale din punct de vedere tehnic. Cea mai importantă modificare o reprezintă introducerea sistemului KERS.

Ce face acest KERS?  Scopul său principal este de a promova şi impulsiona dezvoltarea tehnologiilor alternative. Ideea este că acest sistem trebuie să colaboreze perfect cu restul componentelor în condiţiile de cursă, esenţiale, dacă avem în vedere că sistemul generează un fel de "overboost" de 80 CP, ce poate fi utilizat de pilot pentru cîteva secunde. Într-o depăşire, de exemplu!

Concret, KERS-ul recuperează maximum 400 kJ pe un tur de pistă, pe care îi "păstrează" pentru momentul oportun. Inginerii au avut de ales între două metode. Prima constă în utilizarea unui volant din carbon, în incintă vidată, cuplat la diferenţial prin intermediul unei transmisii de tip CVT (cu variaţie continuă). A doua metodă o reprezintă utilizarea unui motor-generator electric pentru încărcarea bateriilor. El este montat între rezervorul de benzină şi motorul cu ardere internă, fiind legat direct la lanţul de distribuţie al acestuia. Metoda a fost preferată de majoritatea echipelor, atuul său fiind bateriile Lithium-Ion ce pot fi amplasate în diferite locuri, pe post de balast.;)

Sistemul KERS introduce tehnologia hibridă în F1, dă bătăi de cap echipelor

 
Noul sezon este unul al schimbărilor radicale din punct de vedere tehnic. Cea mai importantă modificare o reprezintă introducerea sistemului KERS.

Ce face acest KERS?  Scopul său principal este de a promova şi impulsiona dezvoltarea tehnologiilor alternative. Ideea este că acest sistem trebuie să colaboreze perfect cu restul componentelor în condiţiile de cursă, esenţiale, dacă avem în vedere că sistemul generează un fel de "overboost" de 80 CP, ce poate fi utilizat de pilot pentru cîteva secunde. Într-o depăşire, de exemplu!

Concret, KERS-ul recuperează maximum 400 kJ pe un tur de pistă, pe care îi "păstrează" pentru momentul oportun. Inginerii au avut de ales între două metode. Prima constă în utilizarea unui volant din carbon, în incintă vidată, cuplat la diferenţial prin intermediul unei transmisii de tip CVT (cu variaţie continuă). A doua metodă o reprezintă utilizarea unui motor-generator electric pentru încărcarea bateriilor. El este montat între rezervorul de benzină şi motorul cu ardere internă, fiind legat direct la lanţul de distribuţie al acestuia. Metoda a fost preferată de majoritatea echipelor, atuul său fiind bateriile Lithium-Ion ce pot fi amplasate în diferite locuri, pe post de balast.;)

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Blestemul accidentărilor continuă! Titularul de la FCSB, OUT până în 2025 » Campioana primește o nouă lovitură grea
Superliga
Blestemul accidentărilor continuă! Titularul de la FCSB, OUT până în 2025 » Campioana primește o nouă lovitură grea
Silviu Prigoană a murit » De ce a refuzat vehement să investească la clubul din Superliga: „M-a dezgustat”
Superliga
Silviu Prigoană a murit » De ce a refuzat vehement să investească la clubul din Superliga: „M-a dezgustat”
Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru
Campionate
Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru

Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru

Preoți-antrenori, 2500 de mici, mămăligă amestecată cu bormașina și o galerie cu Mirel Rădoi, Claudiu Răducanu sau Adi Ilie prezenți » GSP a asistat la „cuplajul anului”, la o parohie: „Mama nu m-a lăsat, dar m-a vopsit mamaie”


Comentarii (2)
 •  06 Aprilie 2009, 09:20

pt tavix....doctorul iti recomanda sa citesti ziarul mai tarziu,dupa ora 18 knd vei fi cat de cat treaz!k la ora 5 vorbesti sa nu adormi!

 •  06 Aprilie 2009, 07:37

Chiar, puneti, bai, nene, un desen, sa-nteleaga si tavix despre ce e vorba, lasati cuvintele, ca ne descurcam mai greu:))

Vezi toate comentariile (2)
Comentează