SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Un deja-vu plăcut

Articol de - Publicat luni, 03 august 2009 00:00

Seat Exeo este o noutate. Chiar dacă s-a inspirat de la vechiul Audi A4, maşina arată bine, e puternică şi bine tehnologizată

Seat Exeo este un nume nou pe piaţa auto. De fapt e o noutate pentru gama Seat fiindcă este primul sedan din clasa medie a brandului spaniol, deci nu înlocuieşte pe nimeni. E fabricată la Martorell şi a fost făcută pe platforma vechiului Audi A4. Nu este însă aceeaşi maşină, designul fiind restilizat, partea frontală împrumutînd noua imagine a mărcii care a debutat o dată cu Seat Ibiza. Spaniolii au încercat să facă din Exeo o maşină care să semene cît mai mult cu noul Audi A4, dar să coste mai puţin. Mai pe româneşte, cine este fan A4 şi nu şi-l permite poate opta pentru fratele aproape clonat. Mai pe franţuzeşte, un deja vu-plăcut.

La interior, senzaţia de premium domină habitaclul. Materiale moi, finisări de calitate. Scaunele oferă un suport lateral bun, iar spaţiul este suficient pentru cap şi picioare, inclusiv pentru pasagerii din spate.

5 motorizări
Pentru drive test, Seat Exeo s-a prezentat în varianta 2.0 TSI, 200 CP. Cea mai puternică motorizare, deci cu senzaţii plăcute la demaraj, dar, cum ziceam, Exeo te ţine bine în scaun! Maşina mai oferă două motorizări pe benzină (1.6, 102 CP şi 1.8, 150 CP) şi două diesel cu tehnologie common-rail (2.0 TDI, 143 CP şi 2.0 TDI, 170 CP). Putere şi un consum relativ mic avînd în vedere despre ce "motoraş" vorbim. Acesta face echipă bună cu cutia de viteze, manuală, 6 trepte, bine etajată şi o cursă precisă. Exeo se aşază bine la drum întins, direcţia este bună în viraje strînse. Suspensia îşi face treaba chiar şi atunci cînd vitezele sînt mari.

Încheiem cu tehnologia. Climatizare bi-zonă, sistem audio la înălţime, radio CD cu MP3, conexiune iPod şi USB, senzori de parcare, sistem multimedia MMI, display LCD. Dotare generoasă şi în ceea ce priveşte sistemele de siguranţă (ABS, ESP, EBA şi TCS). Cea pasivă este asigurată de 7 airbaguri. Aici nu mai vorbim de un deja-vu!

25.067 de euro costă un Seat Exeo 2.0 TSI, 200 CP, echipările Style şi Sport, preţul fără TVA fiind de 21.065 de euro

Seat Exeo este o noutate. Chiar dacă s-a inspirat de la vechiul Audi A4, maşina arată bine, e puternică şi bine tehnologizată

Seat Exeo este un nume nou pe piaţa auto. De fapt e o noutate pentru gama Seat fiindcă este primul sedan din clasa medie a brandului spaniol, deci nu înlocuieşte pe nimeni. E fabricată la Martorell şi a fost făcută pe platforma vechiului Audi A4. Nu este însă aceeaşi maşină, designul fiind restilizat, partea frontală împrumutînd noua imagine a mărcii care a debutat o dată cu Seat Ibiza. Spaniolii au încercat să facă din Exeo o maşină care să semene cît mai mult cu noul Audi A4, dar să coste mai puţin. Mai pe româneşte, cine este fan A4 şi nu şi-l permite poate opta pentru fratele aproape clonat. Mai pe franţuzeşte, un deja vu-plăcut.

La interior, senzaţia de premium domină habitaclul. Materiale moi, finisări de calitate. Scaunele oferă un suport lateral bun, iar spaţiul este suficient pentru cap şi picioare, inclusiv pentru pasagerii din spate.

5 motorizări
Pentru drive test, Seat Exeo s-a prezentat în varianta 2.0 TSI, 200 CP. Cea mai puternică motorizare, deci cu senzaţii plăcute la demaraj, dar, cum ziceam, Exeo te ţine bine în scaun! Maşina mai oferă două motorizări pe benzină (1.6, 102 CP şi 1.8, 150 CP) şi două diesel cu tehnologie common-rail (2.0 TDI, 143 CP şi 2.0 TDI, 170 CP). Putere şi un consum relativ mic avînd în vedere despre ce "motoraş" vorbim. Acesta face echipă bună cu cutia de viteze, manuală, 6 trepte, bine etajată şi o cursă precisă. Exeo se aşază bine la drum întins, direcţia este bună în viraje strînse. Suspensia îşi face treaba chiar şi atunci cînd vitezele sînt mari.

Încheiem cu tehnologia. Climatizare bi-zonă, sistem audio la înălţime, radio CD cu MP3, conexiune iPod şi USB, senzori de parcare, sistem multimedia MMI, display LCD. Dotare generoasă şi în ceea ce priveşte sistemele de siguranţă (ABS, ESP, EBA şi TCS). Cea pasivă este asigurată de 7 airbaguri. Aici nu mai vorbim de un deja-vu!

25.067 de euro costă un Seat Exeo 2.0 TSI, 200 CP, echipările Style şi Sport, preţul fără TVA fiind de 21.065 de euro

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Cine este Călin Georgescu, candidatul-surpriză care speră la accederea în turul 2 al alegerilor prezidențiale » Ce sport extrem practică
Stiri extrasport
Cine este Călin Georgescu, candidatul-surpriză care speră la accederea în turul 2 al alegerilor prezidențiale » Ce sport extrem practică
Momente ca în peluză, imediat după apariția exit poll-ului pentru prezidențiale: „Demisia, demisia!” » Stupoare la sediul partidului
Stiri extrasport
Momente ca în peluză, imediat după apariția exit poll-ului pentru prezidențiale: „Demisia, demisia!” » Stupoare la sediul partidului
Rezultate alegerile prezidențiale 2024: Georgescu primul, Lasconi l-a depășit la limită pe Ciolacu! Mai sunt câteva secții de numărat! Primul tur 2 fără PSD după '89?
Stiri extrasport
Rezultate alegerile prezidențiale 2024: Georgescu primul, Lasconi l-a depășit la limită pe Ciolacu! Mai sunt câteva secții de numărat! Primul tur 2 fără PSD după '89?

Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”

Alegeri prezidențiale 2024 în România: rezultate, exit poll și toate informațiile » Planurile principalilor candidați pentru sportul românesc! Cine intră în turul 2?


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează