SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

În rînd cu lumea

Articol de - Publicat miercuri, 07 octombrie 2009 00:00

Dacia Sandero Stepway este  un Sandero înălţat, fiind cel mai la modă model care a ieşit pînă acum pe poarta fabricii de la Mioveni


Între un Sandero normal şi un Sandero Stepway sînt diferenţe. Nu multe, dar sînt. În primul rînd are garda la sol înălţată cu 20 mm. Look-ul este atractiv: scuturi argintii, barele de protecţie faţă şi spate au ornamente cromate, blocuri optice frontale înnegrite şi jante speciale. E totuşi altceva! În termenii auto, Sandero Stepway intră în categoria Crossover. Maşina nu are tracţiune integrală şi nu este nici SUV. Simplu, Stepway este o variantă înălţată a lui Sandero, pregătită să atace şi drumuri de off-road, dar uşoare. Nu are tracţiune integrală şi chiar dacă pare mai mare şi mai grea, diferenţa e de doar două kilograme.

Dacia Sandero Stepway este  un Sandero înălţat, fiind cel mai la modă model care a ieşit pînă acum pe poarta fabricii de la Mioveni

Între un Sandero normal şi un Sandero Stepway sînt diferenţe. Nu multe, dar sînt. În primul rînd are garda la sol înălţată cu 20 mm. Look-ul este atractiv: scuturi argintii, barele de protecţie faţă şi spate au ornamente cromate, blocuri optice frontale înnegrite şi jante speciale. E totuşi altceva! În termenii auto, Sandero Stepway intră în categoria Crossover. Maşina nu are tracţiune integrală şi nu este nici SUV. Simplu, Stepway este o variantă înălţată a lui Sandero, pregătită să atace şi drumuri de off-road, dar uşoare. Nu are tracţiune integrală şi chiar dacă pare mai mare şi mai grea, diferenţa e de doar două kilograme.

Cert este că Stepway atrage privirile. A apărut de puţin timp pe străzi, iar românii au adoptat-o. De ce? În primul rînd, fiindcă este foarte spaţioasă. Încăpătoare pentru 5 persoane, ea ajunge la un volum total de 1.200 de litri în cazul rabatării banchetei din spate. Rămînînd la interior, poziţia de condus este mai înaltă faţă de un Sandero normal. Asta înseamnă şi o vizibilitate mai bună.

Pentru drive test s-a optat pentru varianta pe benzină: 1.6 litri, MPI, 90 CP. Un propulsor vioi şi pe care te poţi baza la nevoie. În plus de asta este silenţios, ceea ce nu-i de colo! Versiunea de bază Ambiance include ABS, cu repartitor electronic de frînare (EBV), închidere centralizată şi servodirecţie. Fiind mai înaltă şi fără modificări aduse suspensiei, ruliul este totuşi mai accentuat. Pe un teren denivelat, Stepway se simte mult mai bine. Trece cu uşurinţă peste micile denivelări, iar în interior nu te simţi deranjat.

Tehnologia este un pic modestă la Stepway, dar să nu uităm că vorbim de o maşină low cost. Există însă strictul necesar. Atuul celor de la Dacia este altul. Faţă de competitoarele sale din clasă, Stepway are preţul cel mai jos. Asta explică probabil interesul de care se bucură în general Dacia Sandero, în special în Europa de vest. Alt motiv? Este cel mai la modă model scos vreodată la Mioveni! În ton cu lumea!

9.200 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Sandero Stepway, 1.6 MPI, 90 CP


Date tehnice
Lungime (mm)    4024
Lăţime (mm)    1753
Înălţime (mm)    1544
Consola faţă (mm)    785
Consola spate (mm)    652
Volum portbagaj (l)    320/1200
Gardă la sol (mm)    175
Motorizări
Benzină - 1.6 MPI / 90 CP
Diesel - 1.5 dCi / 70 CP


Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Blestemul accidentărilor continuă! Titularul de la FCSB, OUT până în 2025 » Campioana primește o nouă lovitură grea
Superliga
Blestemul accidentărilor continuă! Titularul de la FCSB, OUT până în 2025 » Campioana primește o nouă lovitură grea
Silviu Prigoană a murit » De ce a refuzat vehement să investească la clubul din Superliga: „M-a dezgustat”
Superliga
Silviu Prigoană a murit » De ce a refuzat vehement să investească la clubul din Superliga: „M-a dezgustat”
Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru
Campionate
Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru

Stadionul din Pripyat, de lângă Cernobîl, arată într-un mod incredibil: ce a crescut în locul gazonului, la 38 de ani de la dezastru

Preoți-antrenori, 2500 de mici, mămăligă amestecată cu bormașina și o galerie cu Mirel Rădoi, Claudiu Răducanu sau Adi Ilie prezenți » GSP a asistat la „cuplajul anului”, la o parohie: „Mama nu m-a lăsat, dar m-a vopsit mamaie”


Comentarii (10)
 •  07 Octombrie 2009, 15:57
Postat de pe 07 Octombrie 2009, 11:22

Stim, nu stim, ne dam cu parerea! SX4 e si 4x4, dar varianta asta costa vreo 15.000E. Pt "cunoscatori", SX4 e dezvoltat pe platforma lui Swift, model ce se bate cu Sandero. Spor la bijboanca!

Si tu compari Sandero cu Suzuki SwifT??? Sandero se bate cu Swift? Tu ai vazut cum arata Swift si SX4 ?? Lasa-te...

 •  07 Octombrie 2009, 12:07
Postat de pe 07 Octombrie 2009, 11:22

Stim, nu stim, ne dam cu parerea! SX4 e si 4x4, dar varianta asta costa vreo 15.000E. Pt "cunoscatori", SX4 e dezvoltat pe platforma lui Swift, model ce se bate cu Sandero. Spor la bijboanca!

Esti dus nepoate! SX4 e 12000 si ai toate optiunile pe ea,la 13000 iti baga si ESP...S-au facut reduceri.Decat 9500 stepway,2wd mai stai putin si iei un sx4 4wd pt 2000 in plus...

 •  07 Octombrie 2009, 11:54
Postat de pe 07 Octombrie 2009, 11:22

Stim, nu stim, ne dam cu parerea! SX4 e si 4x4, dar varianta asta costa vreo 15.000E. Pt "cunoscatori", SX4 e dezvoltat pe platforma lui Swift, model ce se bate cu Sandero. Spor la bijboanca!

Mai frate, daca nu stii taci!De unde ai scos ma 15000:)))))) SX4 e chiar 12000 full-option,tataie, si 4x4 si tot iar daca nu il vrei 4WD il iei 2wd sub 12000 si nu se compara cu stepway,ce naiba e marfa japoneza!

Vezi toate comentariile (10)
Comentează