Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 04 februarie 2010 00:00
Kia este în schimbare de look pînă în 2012. L-a transferat pe Peter Schreyer, designerul de la Audi, iar Cee'd a fost primul model care a trecut prin facelift
Kia Cee'd este o maşină care place românilor. De ce? Simplu. Oferă 7 ani garanţie, iar şoferii sînt mulţumiţi cu dotarea standard. În plus, Cee'd nu e scump şi n-arată rău deloc. Coreenii s-au gîndit însă la un facelift, adică o nouă faţă pentru maşina lor de volum. Era obligatoriu ca şi Cee'd să intre la retuşuri, motivul fiind simplu: toată gama lui Kia este în schimbare de look.
Import de la Audi
Asiaticii s-au blindat şi au făcut transferul anului: Peter Schreyer, fostul designer al lui Audi. Cum modelul era de succes, nu s-au făcut multe îmbunătăţiri. Farurile, stopurile, spoilerele sînt noi. Parcă au faţă de Europa acum. Spoilerul faţă este trapezoidal, iar proiectoarele rectangulare. Şi la interior a intrat aerul proaspăt. Consola centrală şi volanul sînt altele, totul este mai ergonomic, ceea nu-i decît un lucru bun. Locurile de depozitare nu-s puţine, iar spaţiile oferite sînt de bun- simţ pentru pasageri. Scaunele au trecut şi ele prin schimbări, scopul fiind acela de a crea mai mult loc la picioare.
Dotări peste clasă
Modelul testat a fost un Cee'd SW. Adică break, motor de 1.4 litri, benzină. Echiparea City înseamnă un nivel al dotărilor mediu, dar să nu uităm sloganul correan: "şoferii sînt mulţumiţi cu dotarea standard". Adică fără reclamaţii, mai ales că în clasa sa, compactă, rivalii n-au acelaşi lucru. Comenzi audio pe volan, proiectoare ceaţă, computer de bord cu indicator de schimbare a treptelor de viteză, climatizare bi-zonă, jante de aliaj, conexiune USB, CD player, 6 airbaguri, oglinzi electrice cu încălzire.
90 cai înseamnă o putere decentă. Prea multe pretenţii nu poţi avea de la un asemenea motoraş. Important ar fi însă că suspensiile se comportă elegant, ţinuta de drum este bună, iar cutia de viteze manuală în 5 trepte este precisă. Şi să nu uităm virajele, unde maşina nu dă semne de instabilitate.
13.964 de euro costă Kia Cee'd SW facelift, motor 1.4, benzină, 90 CP, echiparea CITY
Abarth, oficial în România
Brandul Abarth a intrat de ieri în portofoliul lui AutoItalia Group, importatorul Fiat, Lancia şi Alfa Romeo. Tunnerul oficial al celor de la Fiat a devenit între timp marcă de sine stătătoare. Maşinile Abarth 500 (foto) şi Abarth Punto Evo au devenit celebre printre pasionaţi. În primăvară, Abarth va deschide primul showroom la Bucureşti, iar website-ul a devenit de ieri activ.
Audi, pe primul loc în România
Audi a fost cea mai cumpărată marcă premium din România în 2009, depăşind astfel marile rivale, Mercedes Benz şi BMW. Audi a vîndut 1.289 de unităţi, modelul de volum fiind A4, cu 386 de unităţi, urmat de Q5, 263 de unităţi, şi A3, 256 de unităţi. În 2010, Audi va lansa în premieră mondială, A1 şi A7, precum şi noile modele A8 şi TT facelift.
Alianţă franco-germană
BMW Group şi PSA Peugeot Citroen au semnat zilele trecute un acord privind o colaborare între cele două grupuri. Cele două vor dezvolta viitoarea platformă de motoare pe benzină în 4 cilindri, care vor răspunde normei EURO 6. Pînă acum, alianţa, care a început în 2006, s-a concretizat în producţia cumulată a 1,3 milioane de motoare.
Promoţii la Ford
Întreaga gamă Ford practică în această perioadă discount-uri considerabile. Astfel, Kuga 4X4 are o reducere de 5.236 de euro din preţul de listă cu TVA inclus, iar Focus, producţie 2009, are un discount începînd cu 2.737 euro. Fiesta e mai ieftină cu 1.845 de euro, Fusion, producţie 2009, cu 2.183 de euro, iar Mondeo cu 4.403 de euro din preţul de listă cu TVA inclus.
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat
FCSB se pregătește să-l înfrunte pe „Mentalistul” lui Olympiakos » Dușman al fotbalului modern