SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Noul model de lux Nissan » Murano de Japonia

Nissan Murano, Nissan
Nissan Murano, Nissan

Articol de - Publicat marti, 27 aprilie 2010 00:00

Dacă veneţienii au celebra sticlă de Murano, Nissan-ul se mîndreşte cu modelul său de lux cu acelaşi nume, un crossover cu tendinţe premium

Nissan Murano a ajuns la cea de-a doua generaţie, după ce şi-a făcut debutul în 2002. Acelaşi motor pe benzină V6 de 3,5 litri şi 252 CP care se dezvoltă la 6.000 rotaţii pe minut şi are un cuplu motor maxim de 334 Nm la 4.000 rotaţii pe minut. Propulsorul face echipă cu o transmisie variabilă CVT cu 7 trepte de viteză. Dacă motorul este puternic, oferindu-ţi senzaţia de forţă, transmisia nu este una sportivă. Japonezii au mers pe varianta unui Murano confortabil din toate punctele de vedere. Sigur că poţi merge şi pe varianta manuală "kick-down a cutiei. Motorul şi transmisia devin mult mai sprintene, iar turaţiile urcă brusc.

Transmisia este integrală şi permanentă datorită funcţiei "All Mode". În condiţii normale de mers, puterea se duce către puntea faţă. La nevoie, 50% din cuplul motor se duce către puntea spate. Suspensia este lină şi absoarbe denivelările. Noutatea este că la noul model suspensiile spate sînt Multilink, cele mai avansate pentru confort şi ţinută.

În cartea tehnică a maşinii, consumul urban este de 14,9 l/100 km. Este o cifră a japonezilor de la Nissan. În realitate, motorul lui Murano este însetat. Totul este să nu apeşi prea tare pedala de acceleraţie. Murano într-un mers sportiv sare de 20 litri, iar cu un picior fin deasupra pedalei se duce la 18 litri. Acum, cei care fac maşinile s-au adaptat pieţei şi oferă şi motorizări diesel. Subaru şi Mazda  au venit cu propulsoare diesel, iar în curînd urmează Nissan. Murano va primi şi el din partea niponilor un motor de 3 litri pe motorină.

47.190 de euro este preţul de bază pentru un Nissan Murano, 3.5 litri, V6

Adversari
Marcă    Preţ de bază (TVA inclus)
Mazda CX 7    33.085 euro
Subaru Tribeca    40.341 euro
VW Touareg
Volvo XC 90    38.437 euro
* S-au luat în calcul doar motorizările pe benzină

Nissan Murano 3.5 V6
Preţ: 50.480 euro
Performanţe: 0-100 km/h    8 s
Viteză maximă: 210 km/h
Consum mixt: 10,9 l/100km
Date tehnice 3.498 cmc
Putere maximă 252 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim 334 Nm/4.000 rpm

Noul Nissan Murano are un design sofisticat, confort premium şi tehnologie avansată. Consumă multă benzină şi are un preţ pe măsură

Plusuri
Murano este dotat cu două camere de luat vederi: una în spate şi cea de-a doua montată în oglinda exterioară dreapta (foto), o noutate în industria auto. În rest, modelul de vîrf al lui Nissan oferă conectivitate Bluetooth, sistem audio BOSE cu 11 boxe, scaune faţă şi spate încălzite. De asemenea, există un modul electric de rabatare a scaunelor posterioare, iar haionul se acţionează tot electric.

Minusuri
Nissan Murano are tehnologie de vîrf, însă preţul final ajunge să fie comparabil cu maşinile premium din gamă, ceea ce nu este ok. Acolo nu este locul lui Murano, ci al lui Infiniti, divizia de lux a celor de la Nissan. De pildă, un Infiniti FX 37 GT costă 57.000 de euro (TVA inclus)

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Mircea Lucescu a luat o decizie surprinzătoare! Selecționerul României a lăsat în afara lotului 3 „tricolori” pentru meciul cu Kosovo
Nationala
Mircea Lucescu a luat o decizie surprinzătoare! Selecționerul României a lăsat în afara lotului 3 „tricolori” pentru meciul cu Kosovo
România nu a jucat încă, dar a URCAT în clasament! Tricolorii, tot mai siguri de urna 2, după meciurile de joi seara » Ce rezultate ne trebuie în ultimele două jocuri
Nationala
România nu a jucat încă, dar a URCAT în clasament! Tricolorii, tot mai siguri de urna 2, după meciurile de joi seara » Ce rezultate ne trebuie în ultimele două jocuri
Fostul prim-ministru al României, declarații categorice înainte de meciul cu Kosovo: „E o prostie ce reclamă acești indivizi! Ne-au fluierat imnul? Motivele kosovarilor sunt mai puternice decât ale noastre!”
Nationala
Fostul prim-ministru al României, declarații categorice înainte de meciul cu Kosovo: „E o prostie ce reclamă acești indivizi! Ne-au fluierat imnul? Motivele kosovarilor sunt mai puternice decât ale noastre!”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (3)
 •  27 Aprilie 2010, 09:55

cred k ai vrut si tu sa te bagi in seama,specialistule! ce a zis ma in articol??"Motorul şi transmisia devin mult mai sprintene, iar turaţiile urcă brusc. " adica exact ce ai zis si tu,doar ca cu alte cuvinte! wow...ce bn k tu ai carnet!!!

 •  27 Aprilie 2010, 09:33

0-100 in 8 sec exact cat cx 7 care costa cu 20,000 mai putin. nu stiu cine va da acesti bani

 •  27 Aprilie 2010, 07:49

cutie "kick-down" ?!!!!!!? varianta manuala a cutiei kick-down ?!!!? o mama !!!! habar nu ai ce inseamna...kick-down este un buton sub pedala de acceleratie care cand o calci la podea apasa pe el si-ti da un plus de putere si acceleratie...reprofileaza-te sper sa citesti asta. cum deveniti toti specialisti habar n-am . ai carnet de conducere?

Vezi toate comentariile (3)
Comentează