Articol de GSP - Publicat joi, 06 octombrie 2011 00:00 / Actualizat joi, 06 octombrie 2011 16:17
Mai marii producătorului japonez Nissan sînt hotărîţi să reînvie marca Datsun, pe modelul Renault - Dacia. Noua marcă a brandului Nissan-Renault ar urma să producă modele low-cost, iar pînă la apariţia unei maşini proprie, japonezii vor să-şi pună emblema pe modelele Dacia, susţine autoblog.com.
Datsun şi-a făcut renumele în anii '70 pe baza unor modele precum 240Z (încă destul de căutată în Statele Unite), 1600 SSS sau Sunny. Maşinile produse de această firmă vor fi comercializate în principal pe pieţele din Rusia şi China şi vor face parte din strategia "Power 88", un plan ambiţios prin care Nissan şi-a propus să lanseze un model nou la fiecare şase săptămîni, pentru următorii şase ani.
Datsun e vechiul nume al producătorului Nissan, care a fost schimbat însă la începutul anilor '80 din motive de marketing. O primă încercare de relansare a numelui a fost în 2008, cînd Nissan a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul XLink, model realizat după schiţele unui student german.
Vezi mai jos o galerie foto cu vechile modele Datsun, dar şi cu conceptul Xlink!