Articol de Valentin Damian - Publicat luni, 19 noiembrie 2012 00:00 / Actualizat duminica, 18 noiembrie 2012 23:49
În Texas, Lewis Hamilton a cîştigat! Lupta pentru titlu se va decide în ultima etapă, în Brazilia. Diferenţa dintre Vettel şi Alonso este de 13 puncte.
La Austin, Sebastian Vettel a plecat din pole-position. A plecat lansat, germanul nefiind interesat de ce se întîmplă în spatele său. Pilotul lui Red Bull e recunoscut pentru faptul că atunci cînd pleacă primul e greu să-l mai prinzi, mai ales că rivalul său pentru titlul mondial a început cursa de pe poziţia a 7-a. Şi aceasta cu noroc pentru că spaniolul de la Ferrari a profitat de penalizările lui Grosjean şi Massa, ultimul fiind sacrificat de către Ferrari doar ca să-i facă loc cît mai sus coechipierului său. Încă din primul tur, Alonso s-a insinuat repede, ajungînd pe locul 4, în spatele lui Webber şi Hamilton, australianul depăşindu-l pe britanic în primul tur.
Hamilton vrea însă să plece cu fruntea sus de la McLaren, iar dacă nu reuşea în Texas, mai avea o şansă la Interlagos. Numai că britanicul a vrut să arate că ceea ce s-a întîmplat în ultimele 6 curse, cînd a avut 5 abandonuri, trebuie pus pe seama ghinionului. Şi-a luat repede revanşa în faţa lui Vettel, revenind pe poziţia secundă încă din turul 4. Şi a aşteptat lovitura decisivă pe care a dat-o în turul 42 la capătul unei linii drepte. Şi dus a fost! Vettel a forţat un pic, dar un abandon ar fi fost fatal germanului, aşa că s-a mulţumit cu poziţia secundă. Mai ales că miza cea mare era în spatelui lui, unde se instalase Alonso.
Ordinea după cursa din Texas: Hamilton, Vettel şi Alonso. Dacă pînă la Austin diferenţa era de 10 puncte, acum germanul a mai pus trei între el şi spaniol. Nu multe, dar care ar putea să fie foarte importante după Interlagos.
Red Bull e campioană mondială deja
Dacă Vettel şi Alonso se vor duela pentru titlu la Interlagos peste o săptămînă, la "constructori" lucrurile s-au limpezit la Austin, Red Bull devenind campioană mondială pentru a treia oară consecutiv. Echipa austriacă intră şi ea în istoria Formulei 1, fiind cel de-al patrulea team care obţine o astfel de performanţă, după Williams, Ferrari şi McLaren.
73 de puncte este diferenţa dintre cei de la Red Bull în faţa lui Ferrari în clasamentul constructorilor, prea mare pentru a putea fi recuperată de scuderia italiană