Articol de Daniel Scorpie - Publicat duminica, 01 septembrie 2013 00:00 / Actualizat sambata, 31 august 2013 23:03
Peste 150 de achiziţii şi aproape tot atîtea plecări în 3 luni. Un lanţ formidabil de afaceri, din care formaţia lui Donadoni a ieşit pe profit cu 11 milioane de euro.
Cum să faci faţă crizei fără bani, să termini liniştit la mijlocul clasamentului şi să mai ieşi şi în profit? Nu este deloc utopie, ci o strategie de succes adoptată de Parma. Fosta deţinătoare a Cupei Cupelor şi dublă cîştigătoare a Cupei UEFA are un hipermarket, cu 300 de jucători tranzacţionaţi doar în vară!
Pare neverosimil, însă în 3 luni Parma a negociat transferuri cît pentru un campionat întreg! Peste 150 de veniţi şi aproape tot atîţia plecaţi. Jucători tineri, pe care directorul sportiv Pietro Leonardi (fost la Udinese) îi recrutează graţie formidabilei reţele de scouteri şi a colaborărilor cu cluburi din toate ligile.
Echipa lui Donadoni a expediat 6 jucători la Gorica, în Slovenia, a "parcat" 7 la Crotone în Serie B şi nu mai puţin de 14 la Gubbio, în divizia a treia.
Aşa a reuşit să-l descopere şi pe Nicola Sansone la Bayern, l-a luat gratis în 2011 şi acum e cotat la 6 milioane de euro. Sau pe ghanezul Chibsah, 20 de ani, pus recent pe liber de Juve şi vîndut după doar două luni de emilieni cu 2,5 milioane la Sassuolo!
Trei a trimis la CFR Cluj
Ramificaţiile Parmei au ajuns şi în Liga 1. Emilienii au o relaţie bună cu CFR Cluj, unde au împrumutat în vară trei jucători: atacantul brazilian Gabionetta, 27 de ani, fundaşul central portughez Brandao, 26 de ani, şi mijlocaşul închizător nigerian Obiorah, 21 de ani.
7,5 milioane de euro plus dezlegarea lui Cassano a obţinut Parma pentru a-l ceda pe Belfodil la Inter în coproprietate
"Ne axăm mult pe cantitate şi dacă vom ajunge la un procentaj de reuşită de 30 sau 40 la sută pentru jucătorii achiziţionaţi, atunci e un succes" (Pietro Leonardi, director sportiv Parma)