Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 29 aprilie 2015 00:00
Lansat pentru prima oară în 2011, Mazda CX-5 a primit primul său facelift, unul minor la exterior, ceea ce înseamnă că japonezii sînt mulțumiți de cum arată SUV-ul lor compact. Au umblat însă la interior, capitolul tehnologie fiind cel mai updatat.
Mazda CX-5 este un model nou. A apărut pentru prima oară acum 4 ani, odată cu Kodo, "Sufletul mișcării", ultima filozofie de design a constructorului nipon. Unul inspirat pentru că dacă ne uităm la toată gama Mazda trecută deja prin mîinile lui Kodo, nu vedem nimic urît.
Așa că japonezii s-au apucat de un facelift pentru acest SUV compact, dar n-au schimbat mare lucru. La exterior, ne-a întîmpinat o nouă grilă a radiatorului, faruri full LED și cam atît.
Japonezii au umblat la tehnologie
Dacă vorbim de japonezi, vorbim de tehnologie. Iar la acest capitol, asiaticii au excelat dintotdeauna. În primul rînd, nu le-a mai plăcut display-ul central pentru navigație și toate celelalte cu ale sale butoane laterale. Au făcut unul mai mare, tactil.
Noul sistem multimedia, care se numește acum MZD Connect, este intuitiv și ușor de folosit. Faptul că te poți conecta cu smartphone-ul la MZD Connect a devenit un lucru banal pentru Mazda. Joystick-ul, pe care-l găsești de obicei la mașinile din segmentul premium, este poziționat lîngă schimbătorul de viteze și are un nou design.
Faceliftul a adus schimbări și la sistemele de siguranță denumite i-Activesense care includ faruri LED adaptive, cruise control cu radar, frînare automată atît la mersul cu fața, cît și la cel în marșarier.
Cilindree mare
Mazda CX-5 oferă motorizări puternice, toate Euro 6. Un propulsor pe benzină, 2.0 litri cu două versiuni de putere (160 și 165 CP) și unul diesel, 2.2 litri tot cu două variante de putere (150 și 175 CP).
Noutatea absolută este un motor pe benzină, 2.5 litri și 192 CP, care vine cu echiparea de vîrf a modelului, care include tracțiune integrală și transmisie automată.
Modelul testat a fost însă dieselul 2.2 litri și 150 CP, tracțiune față, o versiune vioaie și extrem de silențioasă. O cilindree care însă nu este pe placul clienților din cauza dărilor fiscale ridicate.
O problemă pentru cei de la Mazda care însă au explicat că un astfel de propulsor are un consum mai mic față de cel de doi litri. În cartea tehnică se vorbește de 4,6 l/100 km, consumul mixt.
După un drum în care am avut de toate, mers în regim de autostradă, drumuri virajate și aglomerări urbane, a rezultat un consum de 7,8 l/100 km. Unul rezonabil, chiar bun. Sigur, nu-i ca la carte, dar cine crede în cifrele din cărțile tehnice oferite de producător?
Ținuta de drum pentru Mazda CX-5 este impecabilă. Direcția este precisă, cu un volan ușor de manevrat, care oferă șoferului un răspuns pe măsură. Transmisia manuală în 6 trepte este precisă, cursele fiind scurte, ceea ce permite schimbarea rapidă a treptei de viteză.
Plusuri: Ambianță premium
- Un SUV compact cu un design reușit
- Un consum mixt real de sub 8,0 l/100 km, unul bun avînd în vedere că vorbim de o motorizare de 2.2 litri
- Un display tactil cu dimensiuni generoase pentru sistemul multimedia
- Ambianță premium în interiorul lui CX-5 (foto)
- Sistem de monitorizare a oboselii șoferului, evaluînd comportamentul șoferului (diferențele de reacție și de manevrare)
Minusuri: Taxe mari din cauza cilindreelor
Mazda are în continuare motorizări cu cilindree mare, contrar trendului actual din industria auto, aproape toată lumea merge pe downsizing-uri, motoarele de 1.000 cmc fiind la mare modă. CX-5 nu oferă nici un propulsor sub 2.0 litri, nefiind pe placul clienților din cauza obligațiilor fiscale ulterioare (impozit și asigurare obligatorie).
Date tehnice
- Mazda CX-5 facelift 2.2 SkyActiv-D 150CP
- Preț pornire: 22.590 euro
- Preț model testat: 27.390 euro
- 0-100 km/h: 9,2s
- Viteza maximă: 202km/h
- Consum mixt: 4,6l/100 km
- Capacitate: 2.191 cmc
- Cuplu maxim: 380 Nm/1.800 rpm
- Putere maximă: 150 CP/4.500 rpm
- Dimensiuni (L/l/h): 4,5/2,1/1,6m
Verdict **** (4 stele)
Adversari
VW Tiguan | 20.128 euro |
Ford Kuga | 26.050 euro |
Nissan Qashqai | 18.690 euro |
Kia Sportage | 17.335 euro |
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”