Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 12 ianuarie 2016 00:00
Audi A4 Avant, un break bine proporționat, elegant, spațios și plin de tehnologie. O variantă de caroserie care i-ar putea face pe români, în continuare mari fani ai sedanului, să-și reconsidere preferințele.
Audi A4 Avant a apărut pentru prima oară în 1998. Dacă îl luăm în considerare și pe bunicul său, Audi 80, lansat în 1973, atunci modelul este unul plin de istorie, iar acum vorbim de cea de-a noua generație.
Variantele break nu sînt încă printre preferințele românilor, spre deosebire de clienții țărilor din Occident, unde această versiune de caroserie are mare căutare. Probabil va mai dura o perioadă în care românii nu vor mai opta decît pentru sedanuri.
Pentru test, am ales o motorizare populară: 2.0 TDI, un motor diesel în 4 cilindri, garnisit cu o transmisie manuală în 6 trepte precisă. Un propulsor vioi încă de la turații joase, extrem de economic, un consum mediu de 5,9 l/100 km, rezultat în urma unui test care a avut de toate: aglomerații urbane, șosea rapidă și drumuri virajate.
În prezentarea noului Audi A4, germanii din Ingolstadt au vorbit de silențiozatea lui superioară datorită parbrizului antiacustic în versiunea standard și a unei etanșări perfecte a portierelor.
Opțional, se oferă și pentru geamurile laterale sistemul antiacustic, variantă de care propulsorul diesel nu prea mai are nevoie pentru că zgomotul produs de acesta este insesizabil din interior.
Virtual Cockpit
Pentru că am ajuns la interiorul lui A4 Avant, germanii lui Audi ne-au obișnuit deja cu materiale și finisări dintre cele mai bune. Dincolo de confort, mașina se remarcă cu o planșă de bord simplă, fără zeci de butoane, cu un volan rotund, fără acea teșitură în partea de jos, cu care ne obișnuise Audi, și cu un display central de 8,3 inch.
Tronează sistemul Virtual Cockpit, aflat în spatele volanului, care a debutat la Audi TT și apoi la Q7. Un display uriaș, de 12,3 inch, care a înlocuit ceasurile clasice cu cele digitale. Acolo, se poate afișa, în toată splendoarea ei, harta sistemului de navigație.
De punctat faptul că Audi folosește hărți cu vedere din satelit la o rezoluție înaltă. Turometrul și vitezometrul, mici și rotunde, acompaniate de ceasurile care indică temperatura și nivelul de combustibil, sînt poziționate discret în marginile display-ului.
Cu o simplă comandă, ceasurile clasice, dar digitale, pot reveni în tabloul de bord.
Sisteme de siguranță
Audi pre sense city scanează șoseaua pentru pietoni și alte vehicule. Pînă la o viteză de 85 km/h și maximum 100 metri distanță, sistemul este activ, avertizînd șoferul de o posibilă coliziune. În situația în care acesta nu reacționează, mașina frînează singură.
Traffic jam asigură, cu ajutorul camerelor frontale radar, o distanță constantă față de vehiculul din față, șoferul putînd opta între cinci trepte de distanță. Cazul în care distanțele sînt prea mici.
Date tehnice
- Audi A4 Avant 2.0 TDI 150 CP
- Preț pornire: 37.449 euro (TVA inclus)
- Preț model testat: 37.449 euro (TVA inclus)
- 0-100 km/h: 9,2s
- Viteză maximă: 215 km/h
- Consum mixt: 4.0l/100km
- Capacitate: 1.968 cmc
- Cuplu maxim: 320 Nm/1.500-3.250 rpm
- Putere maximă: 150 CP/3.250-4.200 rpm
- Dimensiuni (L/l/h): 4,7/1,8/1,4m
Adversari
- BMW Seria 3 Touring: 32.340 euro
- Mercedes-Benz C T-Modell: 33.480 euro
- Peugeot 308: 14.400 euro
- Volvo V60: 28.126 euro
*Preț de bază (TVA inclus)
PLUSURI
- Tehnologie de vîrf
- O mașină bine proporționată, cu un design modern
- Faruri Matrix Led, alcătuite din 12 Led-uri iluminează perfect drumul, fără a-i deranja pe ceilalți șoferi
- Virtual Cockpit, cu display-ul uriaș de 12,3 inch, este vedeta din interiorul lui A4 Avant
- Abundența de sisteme de siguranță
- Calitatea finisărilor și spațiul generos oferit la interior
- Tehnologia de ultimă generație de la bord
MINUSURI
- Preț în zona superioară a segmentului
- Audi A4 Avant este ultima apariție pe piață din segmentul premium din care face parte, aceasta fiind explicația pentru faptul că modelul celor din Ingolstadt are un preț de pornire mai mare față de rivalele sale, lansate cu mai mult timp în urmă