INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  BRAZILIA

Acuzații grave după accidentul aviatic din Columbia în urma căruia au murit 71 de oameni: "A fost crimă în masă!"

foto: Guliver/Getty Images
foto: Guliver/Getty Images

Articol de Andrei Pospai - Publicat sambata, 03 decembrie 2016 22:22

S-a scurs mai puțin de o săptămână de când 71 de oameni s-au  stins în apropierea aeroportului din Medelin (Columbia), dar vor trece, probabil, mulți ani până când rănile lăsate în urmă de tragicul accident vor fi pe deplin vindecate.

Pe 28 noiembrie, avionul 2933 al companiei LaMia rămânea fără combustibil și se prăbușea, cu majoritatea componenților echipei de fotbal braziliene Chapecoense. Doar 6 supraviețuitori.

Ghinion, eroare umană sau mână criminală?

Ipoteza din urmă a fost lansată de Moises Santos, unul dintre jucătorii lui Chapecoense care a avut norocul să nu se afle în aeronava blestemată, rămânând acasă din cauza unei accidentări.

Aflat încă în stare de șoc, Santos nu acceptă fatalitatea și caută vinovați: “Nu a fost accident!”, declară el pentru jurnaliștii britanici. „Pilotul Miguel Quiroga e singurul vinovat”.

Primele rapoarte arată însă că, înainte de prăbușire, pilotul bolivian a transmis disperat turnului de control faptul că rămâne fără combustibil. Cu toate acestea, aeronava a fost pusă să zboare în cerc minute bune pentru a permite altui avion să aterizeze înaintea ei.

Pe de altă parte, oficialii aeroportului din Bolivia, de pe care a decolat aeronava, susțin sus și tare că echipajul a fost avertizat în privința faptului că avionul are prea puțin combustibil, doar cât să ajungă până la Medellin.

Moises Santos are însă varianta lui și îl acuză pe pilot: ”A distrus multe familii, a distrus viața întregului oraș. Prietenii mei au fost asasinați. Ce a făcut Quiroga a fost crimă în masă!”.

Mijlocașul lui Chapecoense are lacrimi în ochi când vorbește despre foștii coechipieri: “I-am iubit pe toți. Am fost aproape de Luca Gomez întotdeauna. Era mereu la mine acasă, zilnic. Eram toți o familie”.

Moises Santos a rememorat și noaptea în care a primit tragica veste: ”Eram acasă, dormeam, când m-a trezit soția și mi-a spus că avionul a fost implicat într-un accident. M-am îmbrăcat și m-am dus la stadion. Nu aveam prea multe informații. Abia spre dimineață am fost anunțat că nu-mi voi mai vedea niciodată prietenii și coechipierii”.

Portarul Marcos Danilo Padilha, care inițial supraviețuise accidentului, a murit la spital, la scurt timp după ce vorbise cu soția la telefon.

sursa: dailystar.co.uk

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Superliga
Lovitură în mercato! Dorit de Dinamo, U Cluj și Sepsi, fotbalistul și-a ales noua echipă
Imagini tari cu Dawa în vacanță » Incredibil unde a ales să se relaxeze! Gestul cu care i-a surprins pe locuitori
Superliga
Imagini tari cu Dawa în vacanță » Incredibil unde a ales să se relaxeze! Gestul cu care i-a surprins pe locuitori
Răsturnare de situație! Transferul #1 al Rapidului este în aer » Ce s-a întâmplat la negocieri: „Putem lua jumătate de milion de euro”
Superliga
Răsturnare de situație! Transferul #1 al Rapidului este în aer » Ce s-a întâmplat la negocieri: „Putem lua jumătate de milion de euro”

Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro

După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”


Comentarii (5)
onduku
onduku  •  04 Decembrie 2016, 05:59
Postat de viezure pe 04 Decembrie 2016, 00:18

Pilotul avionului care s-a prabusit era co-patronul companiei si compania LaMia avea in proprietate un singur avion, cel care a cazut. Avionul avea kerosen la limita desi la nivel international un avion trebuie sa aiba cel putin 30-40 minute de carburant in plus pentru orice eventualitate. Cand a contactat turnul de control , pilotul nu a declansat masurile de urgenta absoluta. Un alt ghinion este faptul ca in acel moment erau 4 avioane care trebuiau sa aterizeze. In ordinea in care aveau prioritate: Unul care incepuse deja procedura, un al doilea care a cerut aterizare de urgenta din cauza unei scurgeri de carburant (legea spune ca prioritatea este in ordinea care vine urgenta), al treilea (cel care urma sa se prabuseasca) si inca unul. In timp ce secundele se scurgeau, pilotul in cauza, a devenit din ce in ce mai insistent si a declarat ca va ateriza dupa ce facuse deja o tura (pana electric totala). Turnul de control a grabit atunci procedura si a cerut avionului care avea prioritatea nr 2 sa urce si sa astepte. La cateva secunde dupa aceea s-a prabusit avionul cu echipa, acesta a declarat cu ceva timp inainte de prabusire ca se afla la altitudinea de 9000 feet, iar muntele/dealul de care s-a ciocnit avea altitudinea de 10 000 feet dar pilotul nu mai avea sistemul electronic de ghidaj sa-l ajute si a cerut disperat repere turnului de control care nu a mai reusit sa-l repere la randul sau.

Doamne iarta-ma! Au companii aeriene in Bolivia?

1795376680686028
Mircea Lungu  •  04 Decembrie 2016, 05:19

Ce pâine de mâncat pentru Tolo! Este EVIDENT că sistemul medical din România este vinovat de tragedie; au pus carburant...diluat!

viezure
viezure  •  04 Decembrie 2016, 00:18

Pilotul avionului care s-a prabusit era co-patronul companiei si compania LaMia avea in proprietate un singur avion, cel care a cazut. Avionul avea kerosen la limita desi la nivel international un avion trebuie sa aiba cel putin 30-40 minute de carburant in plus pentru orice eventualitate. Cand a contactat turnul de control , pilotul nu a declansat masurile de urgenta absoluta. Un alt ghinion este faptul ca in acel moment erau 4 avioane care trebuiau sa aterizeze. In ordinea in care aveau prioritate: Unul care incepuse deja procedura, un al doilea care a cerut aterizare de urgenta din cauza unei scurgeri de carburant (legea spune ca prioritatea este in ordinea care vine urgenta), al treilea (cel care urma sa se prabuseasca) si inca unul. In timp ce secundele se scurgeau, pilotul in cauza, a devenit din ce in ce mai insistent si a declarat ca va ateriza dupa ce facuse deja o tura (pana electric totala). Turnul de control a grabit atunci procedura si a cerut avionului care avea prioritatea nr 2 sa urce si sa astepte. La cateva secunde dupa aceea s-a prabusit avionul cu echipa, acesta a declarat cu ceva timp inainte de prabusire ca se afla la altitudinea de 9000 feet, iar muntele/dealul de care s-a ciocnit avea altitudinea de 10 000 feet dar pilotul nu mai avea sistemul electronic de ghidaj sa-l ajute si a cerut disperat repere turnului de control care nu a mai reusit sa-l repere la randul sau.

Vezi toate comentariile (5)
Comentează