Articol de GSP - Publicat sambata, 20 octombrie 2018 09:00
Marc Marquez, 25 de ani, se îndreaptă spre al 7-lea titlu mondial (al 5-lea în MotoGP). Pilotul de la Repsol Honda e la 77 de puncte în fața principalului său contracandidat, Andrea Dovizioso, de la Ducati.
Mai sunt în joc 100 de puncte, iar Marquez se poate încorona din nou campion mondial în această etapă, a 16-a, de pe Twin Ring Motegi dacă va câștiga Marele Premiu al Japoniei.
Nu e singurul scenariu prin care Marc poate adăuga un nou titlu în palmaresul său cu 3 etape înainte de finalul sezonului.
Marquez vine tare din urmă când e vorba despre palmares. La doar 25 de ani, el e aproape să-și adjudece al 7-lea titlu de campion din carieră. Ar fi la doar două de legendarul Valentino Rossi, 39 de ani, care ocupă în acest sezon locul 3 în clasamentul general.
Marc știe ce înseamnă să câștigi un titlu pe Twin Ring Motegi, un circuit dificil pentru orice pilot. În 2016, în Japonia, ca să devină campion avea nevoie să câștige cursa, iar cei doi piloți Yamaha la vremea aceea, Valentino Rossi și Jorge Lorenzo, să nu termine în puncte, ceea ce nu se mai întâmplase în cei 7 ani de când erau colegi. Iar cel mai improbabil scenariu s-a întâmplat.
Marquez a dezvăluit ulterior cât de stresant a fost acel sezon pentru el, cel mai dificil din cariera lui:
"Mi-a căzut părul, am mers la doctor pentru că mi-era teamă că o să chelesc. Mi-a zis că e o consecință a stresului la care eram supus. Nu vă pot explica cât de mare a fost presiunea pe care o simțeam. Până atunci, habar n-aveam ce înseamnă să fii stresat. A fost nevoie ca oamenii din echipa mea să-mi amintească să zâmbesc, să râd, ca și cum nu mai eram același Marc. Uitasem să mă bucur".
2016 a însemnat maturizarea lui Marquez, până atunci un puști dispus să-și asume orice risc în orice moment. Din această cauză, în acel sezon a avut cele mai multe căzături, de 6 ore nu a terminat cursa, scrie motorsport.com.
"A fost cel mai dificil sezon din carieră, m-am văzut în fața unui munte imens și a trebuit să găsesc o cale să-l cuceresc. Îmi amintesc că le-am spus inginerilor de la Honda: Cred în voi și o să-mi schimb mentalitatea, dar o să am nevoie de ajutorul vostru în a doua jumătate a sezonului". La ce se referea Marc? În acel sezon se schimbase furnizorul de pneuri, toate echipele au trebuit să se adapteze la un nou software electronic și, în plus, Honda a schimbat câteva lucruri la motor, ceea ce nu a oferit performanța așteptată.
Față de pilotul dispus să-și asume orice risc din urmă cu doi ani, Marquez e acum un tip cerebral, care știe când să forțeze pentru victorie și când să se mulțumească să termine al doilea sau al treilea ca să nu riște inutil.
Grila de start pentru cursa de duminică
1. A. Dovizioso ( Ducati) 1'44.590 |
2. J. Zarco (Monster Yamaha) 1'44.658 |
3. J. Miller (Alma Pramac) 1'44.727 |
4. C. Crutchlow (LCR Honda) 1'44.820 |
5. A. Iannone (Suzuki) 1'44.832 |
6. M. Marquez ( Repsol Honda) 1'44.889 |
7. M. Vinales (Movistar Yamaha) 1'45.140 |
8. A. Rins (Suzuki) 1'45.225 |
9. V. Rossi (Movistar Yamaha) 1'45.265 |
10. A. Bautista (Angel Nieto) 1'45.396 |
Cum poate deveni Marc Marquez campion mondial în Japonia:
- dacă va câștiga cursa
- dacă termină pe locul doi, 3 sau 4, iar Dovizioso nu se clasează în fața lui
- dacă termină al 5-lea și Dovizioso mai jos de locul 4
- dacă termină pe locul 6 și Dovizioso mai jos de locul 5
- dacă termină între locurile 7 și 15, iar Dovizioso nu se clasează mai sus de două locuri în fața lui
- dacă nu termină cursa, iar Dovizioso nu se clasează mai sus de 14, iar Rossi nu câștigă cursa
Mai rămân 3 etape:
- Australia (28 octombrie )
- Malaezia (4 noiembrie)
- Spania (18 noiembrie)