INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  CAMPANII ANTIRASISM

Sondaj printre europeni: ce țări nu susțin campania de a îngenunchea împotriva rasismului + Rezultatele de pe GSP.ro

Sondaj printre europeni despre campania antirasism și gestul de a îngenunchea
Sondaj printre europeni despre campania antirasism și gestul de a îngenunchea

Articol de GSP - Publicat joi, 10 iunie 2021 23:09 / Actualizat joi, 10 iunie 2021 23:55

Gestul de a îngenunchea înainte de startul unui meci pentru a susține campaniile antirasism a creat numeroase controverse la nivel mondial.

Cel mai recent, la amicalul Anglia - România, 1-0, când internaționalii români Stanciu și Nedelcearu au preferat să nu imite gestul coechipierilor și adversarilor, rămânând în picioare.

Dezbaterea GSP.ro pe această temă a generat și un sondaj, în care, la ora redactării articolului, 84% din cei aproape 21.000 de votanți consideră că „Demersurile de acest fel sunt pline de ipocrizie, nu ajută la nimic”, iar 16% că „Lupta împotriva discriminărilor de orice fel este necesară și utilă”.

Sondaj printre europeni: ce țări nu susțin campania de a îngenunchea împotriva rasismului + Rezultatele de pe GSP.ro

Ce spun europenii despre campania antirasism:

Platforma britanică YouGov a realizat un sondaj printre 4.500 de microbiști din 9 țări europene, pentru a observa cum interpretează fanii gestul de a îngenunchea și dacă ar susține ideea ca jucătorii să-l facă înainte de fiecare meci.

Rezultatele au fost următoarele:

Portugalia: 79% da, susțin ideea, 15% nu o susțin (restul până la 100% nu știu sau nu s-au exprimat)

Britanici de etnii minoritare: 78% da, 12% nu

Italia: 73% da, 19%

Spania: 71% da, 22% nu

Germania: 60% da, 27% nu

Anglia: 54% da, 39% nu 

Țara Galilor: 53% da, 37% nu 

Franța: 52% da, 32% nu 

Scoția: 49% da, 42% nu 

Țările de Jos: 44% da, 45%nu

Sondaj printre europeni: ce țări nu susțin campania de a îngenunchea împotriva rasismului + Rezultatele de pe GSP.ro

Poate avea succes o astfel de campanie?

Fanii din Marea Britanie sunt cei mai sceptici în privința succesului unei astfel de campanii exprimate prin îngenuncherea înainte de meciuri. Majoritatea nu cred că gestul are efect. Portughezii sunt, din nou, cei mai încrezători:

Portugalia: 76% da, cred că gestul e important, 22% nu cred că e important (restul până la 100% nu știu) 

Spania: 66% da, 30% nu 

Britanici de etnie minoritară: 61% da, 32% nu 

Italia: 57% da, 39% nu 

Germania: 48% da, 42% nu 

Franța: 48% da, 43% nu 

Țările de Jos: 47% da, 48% nu 

Țara Galilor: 41% da, 53% nu

 Anglia: 37% da, 57% nu 

Scoția: 36% da, 57% nu

Sondaj printre europeni: ce țări nu susțin campania de a îngenunchea împotriva rasismului + Rezultatele de pe GSP.ro

De ce deranjează pozițiile antirasistă? Sunt multe alte gesturi simbolice în fotbal și nimeni nu le-a boicotat pentru că, vezi Doamne, și-au pierdut sensul ori sunt pline de ipocrizie. De exemplu, cum ar fi ca în timpul unui moment de reculegere ținut pentru o fostă glorie, 2-3 fotbaliști să râdă zgomotos, să-și dea palme pe ceafă și la final să spună "dom'le, ni se pare o ipocrizie să ținem un moment de reculegere, ce, îl mai înviem pe omul ăla? Îl iubesc, l-am respectat toată viața, dar noi am venit aici să jucăm fotbal, nu să ținem momente de reculegere pentru nu știu cine". Comportamentul ni s-ar părea tuturor o impolitețe, dacă nu chiar o golăneală, nu?

Exact asta se întâmplă cu pusul genunchiului jos. Nu te costă aproape nimic să fii cuviincios când e vorba despre suferința altuia. Și despre asta e vorba în campaniile anti-discriminare, despre o lupă pusă pe probleme reale.

- Cătălin Țepelin, redactor-șef GSP, în cadrul dezbaterii Gazetei

VIDEO DEZBATERE » Campaniile anti-rasism din fotbal: necesitate sau ipocrizie?

Partidul AUR reacționează dur după ce jucătorii României au îngenuncheat pentru mișcarea „Black Lives Matter”: „O națională în genunchi, la propriu și la figurat. Viețile românilor nu contează?”

Gigi Becali nu s-a abținut! Ce a spus despre ritualul de dinainte de Anglia - România: „Cum să fiu rasist, dacă le trimit bani?”

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
„Am fost în 19 închisori americane, am trecut prin «Diesel therapy»” » Omul-cheie din spatele lui Radu Drăgușin face mărturii spectaculoase în platoul GSP: „Nu întreabă nimeni de Giovanni, toți întrebau de mine”
Superliga
„Am fost în 19 închisori americane, am trecut prin «Diesel therapy»” » Omul-cheie din spatele lui Radu Drăgușin face mărturii spectaculoase în platoul GSP: „Nu întreabă nimeni de Giovanni, toți întrebau de mine”
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat
Liga Campionilor
Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat
Scene ireale cu primarul la stadion: „Mi-ați spus despre metodele tiranice ale antrenorului! Asta-i dictatură! Iar noi nu acceptăm dictatura nicăieri”
Liga 2
Scene ireale cu primarul la stadion: „Mi-ați spus despre metodele tiranice ale antrenorului! Asta-i dictatură! Iar noi nu acceptăm dictatura nicăieri”

Imagini ȘOCANTE cu Pep Guardiola însângerat după egalul cu Feyenoord! Ce s-a întâmplat

FCSB se pregătește să-l înfrunte pe „Mentalistul” lui Olympiakos » Dușman al fotbalului modern


Comentarii (23)
negru_voda
negru_voda  •  11 Iunie 2021, 20:49
Postat de clod1971 pe 11 Iunie 2021, 18:53

Gresesti intr-un singur punct.Obama a fost tot de stanga.

Adevarat, Obama a fost tot de stanga, si au mai fost cativa (Roosevelt, Johnson, Carter) dar nici unul nu a promovat idei si nu a impus legi de stanga in masura in care o face Biden. Este posibil ca problema rasiala sa fie intretinuta si exagerata artificial tocmai pentru a distrage atentia de la manevrele politice de preluare a puterii si refacerea ordinii mondiale. SUA nu prea mai pot rivaliza cu China in industriile bazate pe resurse fosile iar generalizarea ideii ca ne aflam in pragul unei crize de mediu si ca trebuie schimbat radical modul de viata si de folosire a resurselor serveste foarte bine interesele SUA si chiar si ale Europei, dependenta de resursele fosile ale Rusiei. Situatia este similara cu ce s-a intamplat dupa al doilea razboi mondial cand sferele de influenta negociate de puterile mondiale de atunci au fost impuse statelor mici ca o masura de a contracara pericolul major al unui razboi nuclear. Atunci declansatorul a fost razboiul, acum a fost COVID-ul. Atunci amenitarea era un nou razboi care ar fi fost nuclear si ar fi distrus omenirea, acum se pare ca vom distruge planeta oricum, fara ajutorul armelor nucleare... iar noul curent progresiv care se extinde incredibil de rapid la scara planetara ne propune solutia prin care putem impiedica sfarsitul lumii... faptul ca trebuie sa renuntam la anumite libertati e un pret mic pe care il platim pentru salvarea omenirii. Oare Orwell venea din viitor sau a creeat fara sa vrea biblia religiei moderne?

clod1971
clod1971  •  11 Iunie 2021, 18:53
Postat de negru_voda pe 11 Iunie 2021, 10:40

Majoritatea oamenilor (de toate culorile si rasele) nu inteleg si nu aproba escaladarea problemei rasiale in SUA si Occident. Dar acesti oameni sunt ocupati cu altele si nu au timp sa-si puna intrebari. Problema este ca prin controlul media si prin infiltrarea in scoli si universitati s-a trecut la indoctrinarea copiilor iar impactul se va vedea peste 5 - 10 ani cand acesti copii vor ajunge in societate fara vreo pregatire serioasa pentru a-si castiga existenta dar cu un bagaj ideologic periculos. Din pacate guvernele au fost de asemeni penetrate de aceasta ideologie. BLM a devenit practic aripa armata a curentului progresist neo-comunist iar actiunile lor devin o pata tocmai pentru populatia pe care pretind ca o servesc. SUA nu au avut niciodata in istorie un presedinte de stanga ca acum, de aceea oamenii inca nu stiu cum sa reactioneze. Pentru un observator neutru al societatii americane si/sau occidentale de azi totul pare o punere in scena foarte realista a romanului 1984 al lui George Orwell, incepand cu modificarea vocabularului, acapararea mijloacelor de comunicare, reducerea la tacere a celor care pun la indoiala discursul unic, segregarea rasiala, cenzura cartilor si a gandirii, etc. Este putin probabil ca oamenii vor accepta la infinit acest mod de viata. Intrebarea este cand vor incepe sa se opuna in masa, cat de violent va fi conflictul si ce va ramane dupa: democratie occidentala sau asiatica...

Gresesti intr-un singur punct.Obama a fost tot de stanga.

alenb
alenb  •  11 Iunie 2021, 13:46

Interesanta "dreptatea" UEFA in cazul conflicului Kudela (Slavia)- kamara (Rangers), primul suspendat 10 meciuri pentru o presupusa, dar nedovedita, vorba rasista strecurata la urechea lui Kamara si auzita doar de Kamara, in timp Kamara care l-a agresat pe Kudela dupa meci pe tunel a fostr suspendat 3 meciuri. De unde si pana unde a ajuns o jignire sa fie de 3 ori mai grava decat o agresiune fizica?

Vezi toate comentariile (23)
Comentează