Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 27 mai 2008 00:00
Designerii lui Ford au apelat la bagheta magică atunci cînd au desenat noul Ford Focus.
Primul Ford Focus s-a născut în 1998. S-a numit atunci Ford Focus 1, platforma de bază fiind pentru hatchback. Ulterior, a apărut şi varianta sedan, dar cînd spui Focus tot la hatchback te gîndeşti. Acum s-a ajuns la Ford Focus 2 facelift. Fără să ştii despre ce e vorba, judeci cuvîntul facelift şi presupui doar cîteva schimbări. Ford Europe, divizia de pe continent a lui Ford America, a dorit însă să uimească. Designul exterior a fost total schimbat, păstrîndu-se linia kinetică pe care Fordul o foloseşte deja la Mondeo, Galaxy şi S-Max. A rămas vechi doar plafonul şi spatele. Spoilerul faţă, proiectoarele şi grila sînt noi. Capota la fel, iar blocurile optice ne aduc aminte de Mondeo. Stopurile au, în funcţie de versiune, tehnologia LED.
Interior cromatInteriorul (foto jos) a suferit şi el schimbări. Cromul, metalul la modă în industria auto, n-avea cum să lipsească de pe ceasurile de la bord. Display-ul computerului de bord are dimensiuni generoase, iar Focus nu putea suferi la capitolul gadgeturi: port USB şi o priză de 230 V pentru laptop.
Pentru drive test, Focus s-a prezentat atît cu variantele pe benzină, cît şi cu cele diesel. 1.6, 100 CP pe benzină este vioi şi te ajută în depăşiri. Cu 2.0 TDCi, 136 CP, lucrurile stau mult mai bine. Pînă în 1.500 rotaţii pe minut, cuplul motor intră în acţiune.
Maşină sigură
Direcţia este precisă, iar Focusul răspunde docil la comenzi. În funcţie de stilul fiecărui şofer, ea poate fi setată pentru Standard, Confort şi Sport. Sistemul ESP ajută maşina atunci cînd una dintre roţi are probleme cu aderenţa. EBA (asistarea la frînarea de urgenţă), EBD (sistemul electronic de distribuţie a forţelor de frînare) şi ABS asigură o frînare sigură. Focusul stă bine pe şosea, deşi în unele viraje a avut tendinţe supraviratoare, fără însă ca maşina să se balanseze. Curată vrăjitorie!
13.809 € costă un Ford Focus 1.6, benzină, 100 CP, 5 uşi, echiparea Ambiente
8 variante de motorizare oferă noul Focus: 4 pe benzină (1.4, 80 CP, 1.6, 100 CP, 1.6, 115 CP şi 2.0, 145 CP) şi 4 diesel: 1.6 TDCi, 90 CP, 1.6 TDCi, 110 CP, 1.8 TDCi, 115 CP, 2.0 TDCi, 136 CP
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”