Articol de Mitică Docan - Publicat miercuri, 16 august 2023 12:50 / Actualizat miercuri, 16 august 2023 12:59
CATL, gigantul chinez de baterii auto, a dezvăluit o nouă baterie cu încărcare super-rapidă, care ar putea revoluționa piața mașinilor electrice în ceea ce privește încărcarea și autonomia, informează Bloomberg.
Cel mai mare producător de baterii auto din lume a denumit noua sa apariție „Shenxing”. Este o baterie care se poate încărca la o autonomie de 400 de kilometri în doar 10 minute. De asemenea, este capabilă să funcționeze la standard în condiții meteorologice extreme, a spus compania, conform sursei citate.
Producția în masă a bateriei ar urma să înceapă până la sfârșitul anului și va fi disponibilă din primul trimestru al anului 2024. Așa-numita baterie litiu-fier-fosfat sau LFP este capabilă să aibă o autonomie de 700 km, la o încărcare completă.
Cum stă Tesla ca timp de încărcare
Ca o comparație, o mașină electrică a companiei americane Tesla se încarcă la 260 km și 322 km autonomie în 15 minute, în funcție de model.
CATL a inovat în continuu în ultima vreme, pe o piață în care concurența a devenit foarte intensă. Producătorul chinez, care domină autoritar piața, a propus de la baterii care pot conduce 1.000 de km cu o singură încărcare, până la cel mai puternic produs al său, o celulă condensată despre care susține că s-ar putea dovedi suficient de robustă pentru a alimenta aeronavele electrice în viitor. CATL a dezvoltat, de asemenea, baterii cu ioni de sodiu mai ieftine.
CATL are o cotă de piață globală de 36,8%, mai mult decât dublu față de cel mai apropiat rival al său BYD Co., potrivit SNE Research.
CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice
- CATL, o companie micuță din China, a devenit cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume. Cum? Prin forța guvernului chinez de a pune presiune pe giganții auto, care se conformează rând pe rând!
- Fondată acum 8 ani, CATL replică modelul de business al celor de la Huawei, cu guvernul chinez implicat în controlul din umbră al afacerii.
- În 2015, China a obligat companiile internaționale care fabrică mașini electrice să aleagă dintre producătorii locali de baterii electrice, dacă vor să beneficieze de subvențiile statului chinez. Mai mult, deși în teorie giganții erau liberi să nu acceseze subvențiile și să lucreze cu orice producător de baterii auto vor, în spatele cortinei se desfășurau avertismente privind represaliile guvernului chinez în cazul unei alte alegeri.
- Citește aici articolul integral.
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”