Articol de Marian Din - Publicat joi, 18 aprilie 2024 14:37 / Actualizat joi, 18 aprilie 2024 14:39
Dacia Duster, a 3-a generație, a fost deja testată pe teren accidentat, deși livrările către publicul larg nu au început, acestea fiind programate pentru începutul verii.
Jurnaliștii francezi de la L’Argus au avut oportunitatea să conducă noul Duster și să îl testeze pe teren accident , alături de Maxime Jublot, responsabilul de la Dacia pentru sistemul de tracțiune integrală (4x4).
Cum s-a descurcat Dacia Duster 3
Versiunea testată a fost cea cu motorul mild-hybrid de 1,2L și 130CP, alături de o transmisie manuală cu 6 rapoarte, această versiune fiind singura pe care producătorul autohton o pune la dispoziție cu tracțiune intregrală, celelalte versiuni (1.6L hybrid cu 140CP și ECO-G pe GPL) fiind disponibile doar cu tracțiune-față.
Noul Duster s-a descurcat excelent chiar și cu anvelope all-season pe traseul testat care a constat în drumuri forestiere cu pământ moale și rampe destul de abrupte care au fost acoperite cu frunze uscate pe alocuri. SUV-ul autohton a fost ajutat de garda la sol de peste 21 cm, unghiurile de degajare de peste 30 de grade și sistemul de control al vitezei la coborâre care a permis coborârea lină, acest sistem fiind functional între 0 si 30 km/h.
Noul Dacia Duster 3 a fost premiat la începutul anului
Dacia Duster 3, în cadrul celei de-a 31 ceremonie L'argus Trophies care a avut loc în Portugalia la începutul acestui an, a primit trofeul pentru „Noutatea Anului”.
Modelul autohton s-a clasat în fruntea clasamentului, la o diferență considerabilă de 22 de puncte față de locul al doilea, fiind urmat de Renault Scenic, Citroen e-C3, Alfa Romeo 33 Stradale, Suzuki Swift, Mini, Volkswagen Tiguan, BMW X2, Skoda Kodiaq și Porsche Panamera.