SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  SUA

Producătorul american de vehicule electrice FISKER a intrat în faliment

FISKER Ocean | Sursă foto: fiskerinc.com
FISKER Ocean | Sursă foto: fiskerinc.com

Articol de - Publicat miercuri, 19 iunie 2024 22:09 / Actualizat miercuri, 19 iunie 2024 22:16

Fisker, compania producătoare de vehicule electrice fondată de Henrik Fisker, a solicitat la începutul acestei săptămâni intrarea sub protecția legii falimentului, punând capăt speculațiilor cu privire la viitorul companiei.

Acum, producătorul de vehicule electrice încearcă să își vândă activele și să își restructureze datoriile, după ce în martie a întrerupt producția singurului său model Ocean.

FISKER a intrat în faliment

Compania, a semnalat îndoieli încă din februarie cu privire la capacitatea sa de a rămâne în activitate, iar ulterior nu a reușit să obțină o investiție din partea unui mare producător auto, ceea ce a forțat-o să își restrângă operațiunile. În urma eșecului de a se asocia cu un mare constructor auto (Reuters menționa că ar putea fi Nissan), Fisker a pierdut o finanțare de 350 de milioane de dolari din partea unui investitor anonim, finanțare care era condiționată de investiția constructorului auto.

„La fel ca alte companii din industria vehiculelor electrice, ne-am confruntat cu diverse obstacole pe piață și macroeconomice care au avut un impact asupra capacității noastre de a opera eficient", a declarat Fisker.

Start-up-uri precum Proterra, Lordstown sau Electric Last Mile Solutions, au intrat în faliment în ultimii doi ani după ce s-au confruntat cu scăderea cererii, obstacole în privința atragerii de fonduri și cu provocări operaționale cauzate de dificultățile din lanțul de aprovizionare cu componente.

Declinul rapid al lui Fisker este departe de succesul său din 2020, când compania a devenit publică cu o evaluare de 2,9 miliarde de dolari, ceea ce i-a oferit producătorului de vehicule electrice peste 1 miliard de dolari în numerar.

De atunci, vânzările de vehicule electrice în SUA au scăzut, dar Fisker a fost afectată în mod special. Compania a pierdut foarte mult din controlul calității atunci când a cedat producția de piese furnizorului canadian Magna, iar ulterior au ieșit la iveală problemele din construcție și de software ale SUV-ului său Ocean. De la lansare, modelul a fost afectat de probleme de calitate, proprietarii menționând pierderi bruște de putere, defecțiuni la chei și senzori.

Henrik Fisker, fondatorul Fisker Inc, are deja experiență cu acest fel de situație. Fisker Automotive, compania originală din spatele modelului Fisker Karma, a intrat în faliment în toamna anului 2013, iar în cadrul unei licitații de faliment din perioada respectivă compania a fost achiziționată de către chinezii de la Wanxiang Group pentru 149,2 milioane de dolari.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău
Superliga
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează