GSP SPECIAL  »  PUBLICITATE  »  ADVERTORIAL

Anvelopele all season – cea mai bună variantă: behind the scenes de la câștigătorul testelor de anvelope

Articol de GSP - Publicat marti, 10 decembrie 2024 15:03 / Actualizat marti, 10 decembrie 2024 15:08

Recent, anvelopa Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 a devenit prima anvelopă all-season care a obținut calificativul general „Good” într-un test ADAC. În urmă cu 39 de ani, Goodyear a lansat prima anvelopă all-weather, deschizând calea pentru piața anvelopelor all-season, care se așteaptă să crească în continuare cu aproximativ 8% anual în următorii cinci ani. 

O privire asupra dezvoltării acestora arată care sunt componentele și tehnologiile care le fac cele mai de succes anvelope Goodyear all-season și de ce oferă șoferilor o alternativă convingătoare.

Dezvoltarea anvelopei

Dezvoltarea unei anvelope all-season necesită coordonarea precisă a mai multor factori și implică mai multe faze: de la dezvoltarea conceptului, inclusiv construcția anvelopei, forma cavității, designul profilului benzii de rulare și compușii benzii de rulare, până la testarea și ajustarea acestor componente critice, rezultând o anvelopă perfect echilibrată.

Anvelopa pentru toate anotimpurile combină elemente din profilul benzii de rulare, structura șanțului, dispunerea canelurilor și pereții laterali ai anvelopelor de vară și de iarnă pentru a asigura performanțe echilibrate în condiții meteorologice schimbătoare.

Anvelopele all season – cea mai bună variantă: behind the scenes de la câștigătorul testelor de anvelope

Mult mai mult decât cauciuc și funingine

Numai compusul benzii de rulare pentru Vector 4Seasons Gen-3 este format din până la 17 componente, de exemplu, cauciucuri sintetice care oferă aderență excelentă și performanțe de uzură. Siliciul și rășinile de tracțiune oferă aderență remarcabilă, precum și performanțe de frânare pe timp de ploaie.

Alte componente includ negru de fum, sulf, ceară și antioxidanți, precum și ulei de floarea soarelui, care crește flexibilitatea cauciucului.

Compoziția adaptivă a cauciucului Vector 4Seasons Gen-3 asigură că anvelopa rămâne flexibilă la diferite temperaturi și oferă performanțe fiabile și un kilometraj remarcabil într-o gamă largă de condiții. Aceasta reprezintă de fapt o categorie de sine stătătoare, conectând ce este mai bun din două lumi.

Anvelopele all season – cea mai bună variantă: behind the scenes de la câștigătorul testelor de anvelope

Dezvoltate în laboratorul de iarnă

În laboratorul de iarnă de la Centrul de Inovare Goodyear din Luxemburg, inginerii Goodyear produc diferite tipuri de zăpadă pentru a testa pe ele diferite compoziții de cauciuc și structuri ale sipetului. De exemplu, distanța de frânare variază considerabil în funcție de natura zăpezii și a gheții.

Testul compusului Vector 4Seasons pe o placă metalică compactată cu zăpadă arată cum compusul din cauciuc pur oferă deja o aderență puternică. Combinată cu canelurile speciale 3D din centrul benzii de rulare, tehnologia Snow Grip asigură o aderență excelentă pe zăpadă.

Doar aproximativ 63% din cauciuc are contact direct cu șoseaua; canelurile din procentul rămas drenează apa și oferă protecție împotriva acvaplanării sau asigură indirect aderența.

Cinci mituri pe care trebuie să le știți înainte de a cumpăra anvelope all-season

Industria anvelopelor a înregistrat o creștere remarcabilă a cererii de anvelope all-season în ultimii ani: între 2019 și 2023, segmentul anvelopelor all-season a înregistrat o rată de creștere de 66% în Europa.

În plus, studiul, realizat în șapte țări europene, a arătat că anvelopele all-season și de iarnă sunt percepute de un grup semnificativ de șoferi ca oferind rezultate la fel de bune în ceea ce privește „siguranța în timpul condusului”, „confortul în timpul condusului” și „kilometrajul”.

În ciuda acestui fapt, anumite mituri despre anvelopele all-season rămân populare.

Anvelopele all season – cea mai bună variantă: behind the scenes de la câștigătorul testelor de anvelope

Mit: Anvelopele all-season se uzează rapid

Adevăr: Cele mai recente tehnologii în materie de anvelope asigură un randament kilometric ridicat

Un considerent major atunci când cumpărați anvelope este cât timp vor dura acestea. Datorită celor mai recente evoluții în tehnologia anvelopelor all-season, acestea oferă acum un kilometraj ridicat alături de performanțele all-season. Cele mai noi modele au un design optimizat care ajută la creșterea kilometrajului prin distribuirea uniformă a greutății pe suprafața de contact a anvelopei, oferind o distribuție mai uniformă a presiunii pentru o uzură de lungă durată a benzii de rulare.

Mit: Anvelopele all-season nu pot face față condițiilor de iarnă

Adevăr: Anvelopele all-season sunt certificate pentru utilizare pe zăpadă

Anvelopele Goodyear pentru toate anotimpurile sunt marcate cu aceeași etichetă 3 Peak Mountain Snowflake (3PMSF), conform standardelor industriale, ca și anvelopele de iarnă. Acest lucru înseamnă că îndeplinesc toate cerințele necesare pentru a fi utilizate pe zăpadă.

Pentru a se califica pentru această certificare, anvelopele de iarnă și all-season sunt testate în conformitate cu reglementările din industrie. Caracteristicile avansate de proiectare, cum ar fi lamelele/sipurile 3D de pe banda de rulare a anvelopei, au ca rezultat o rigiditate sporită și o tracțiune mai bună pe zăpadă, oferind o frânare eficientă în orice condiții meteorologice.

Mit: Anvelopele all-season afectează aderența pe timp de vară

Adevăr: Anvelopele all-season oferă manevrabilitate excelentă vara

Anvelopele all-season moderne reprezintă un pas mare înainte, oferind performanțe remarcabile pe suprafețe uscate, dar și aderență pe timp de iarnă. Acest lucru înseamnă că șoferii nu vor simți lipsa performanței în timpul excursiilor lungi de vară. Ei pot conduce cu încredere și pregătire, știind că anvelopele lor sunt dezvoltate pentru a face față tuturor condițiilor meteorologice.

Mit: Doar mașinile mici de oraș pot fi echipate cu anvelope all-season

Adevăr: Anvelopele all-season sunt potrivite pentru majoritatea vehiculelor

Mulți șoferi consideră încă faptul că anvelopele all-season sunt cele mai bune pentru vehicule compacte de mici dimensiuni. Cu toate acestea, în prezent, aceste anvelope sunt disponibile într-o gamă variată de dimensiuni și sunt pregătite să susțină vehicule mai mari, fiecare dimensiune fiind dezvoltată cu o carcasă ajustată pentru aplicația specifică pe care o va întâlni.

Mit: Anvelopele all-season sunt „doar un compromis”

Adevăr: Anvelopele all-season de ultimă generație oferă performanțe echilibrate pe tot parcursul anului

Pe măsură ce tehnologia din spatele anvelopelor all-season a evoluat de-a lungul anilor, din ce în ce mai mulți șoferi din Europa le folosesc, recunoscându-le ca o alternativă atractivă la schimbarea între anvelopele de vară și cele de iarnă.

Anvelopele all-season moderne sunt concepute pentru a oferi performanțe echilibrate și eficiente în diverse condiții, ceea ce le face potrivite pentru utilizare pe tot parcursul anului. Șoferii nu mai trebuie să schimbe între seturi de vară și de iarnă, reducând astfel o parte din stresul deținerii unei mașini și simțindu-se mai pregătiți pentru o gamă variată de condiții meteorologice.

Despre Goodyear 

Goodyear este unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume, cu peste 71.000 de angajați și 54 de fabrici în 21 de țări din întreaga lume. Cele două centre de inovare ale companiei, din Akron, Ohio, și Colmar-Berg, Luxemburg, sunt dedicate dezvoltării celor mai avansate produse și servicii care stabilesc standardele în industria de anvelope în materie de tehnologie și performanță.

Citește și:
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Superliga
Gafa finalului de an » Eroare de curtea școlii în Petrolul - Slobozia
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău
Superliga
Diagnostic CRUNT pentru jucătorul Craiovei » Cât va lipsi după accidentarea horror suferită la Buzău

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează