Articol de GSP - Publicat marti, 11 septembrie 2007 00:00
Nissan Tiida a fost lansata in Romania inlocuind vechiul Almera
La inceput a fost Nissan Almera. N-a rupt gura tirgului in Europa, iar cum ii stim pe japonezi nu le-a picat prea bine. Asiaticii, ambitiosi din fire, trebuiau sa iasa cu altceva pe piata. Asa a aparut Nissan Tiida, o masina din clasa compacta, care se fabrica tocmai in Mexic. Cu ce vrea sa impresioneze Tiida? Cu faptul ca e cea mai spatioasa din clasa sa si este placuta ochiului. Cu spatiul, Tiida a cistigat o bila alba. Este primitor atit pentru sofer, cit si pentru companionii sai.
Tiida este imbracata in doua caroserii, sedan si hatchback, iar motorizarile lui sint in acest moment doua pentru Romania, ambele pe benzina: 1.6, 115 CP si 1.8, 125 CP. Urmeaza sa soseasca si o varianta diesel (1.5dCi), un propulsor cu origini franceze, asa cum era de asteptat avind in vedere mariajul dintre Nissan si Renault:
Cum merge Tiida? Se conduce usor. Un plus pentru motorul de 1.8. Mult mai fisnet si cu o cutie manuala in 6 rapoarte si cu un nivel bun al reprizelor. Motorul de 1.6, in 5 trepte, este ideal pentru cei care nu se grabesc in concedii si nu vor sa stoarca toate puterile Tiidei.
Interiorul lui Tiida multumeste din toate punctele de vedere. In afara spatiului, plansa de bord este placuta, toate comenziile fiind amplasate in jurul volanului, de la pilotul automat pina la cele destinate sistemului audio. Materialele folosite sint de buna calitate, semn ca japonezii vor sa-si sensibilizeze clientii si din acest punct de vedere.
Mai mult decit atit, asiaticii au facut o intelegere cu mexicanii. Taxele vamele nu exista datorita unui parteneriat intre Nissan si tara nord-americana. A rezultat un pret mediu pentru piata europeana, un Nissan Tiida corect echipat ajungind la 15.500 de euro. Adversari? Toyota Auris, Skoda Octavia, Renault Megane si Peugeot 307. Lupta grea!