Articol de Daniel Scorpie - Publicat marti, 31 decembrie 2024 12:20 / Actualizat marti, 31 decembrie 2024 12:34
Mai multe cercetări ale unor comisii tehnice, inclusiv un studiu comandat de ECA, Asociația Europeană a Cluburilor, au relevat dispariția îngrijorătoare a interesului tinerilor pentru sportul-rege.
40 la sută din categoria de vârstă între 18 și 25 de ani nu se mai arată deloc interesați de fenomen! Unul din trei adolescenți a încetat să mai urmărească ceea ce se întâmplă în lumea fotbalului, pentru că susține că are alte lucruri mai bune de făcut.
Aceste date au fost publicate în ultimul număr tipărit de Corriere dello Sport, care propune și soluții pentru salvarea audienței.
Soluția? „Demonizarea” jocurilor video și a rețelelor sociale!
„E nevoie de o strategie pentru «demonizarea» jocurilor video și a rețelelor de socializare în încercarea de a scoate în evidență aspectul nociv al acestei dependențe tot mai acaparante.
Sau către căutarea unei soluții pentru a cuceri acele porțiuni de piață care garantează viitorul și, prin urmare, și supraviețuirea fotbalului”, explică sursa citată.
Fenomenul este de dată veche, dovadă că încă din 2019, înaintea pandemiei de COVID-19, un fost director executiv al celor de la Liverpool avertiza:
„Cel mai periculos adversar pentru noi nu este Manchester City al lui Guardiola, ci jocul video Fortnite. Ambele concurează pentru a ocupa timpul liber al tinerilor, pentru a le cuceri atenția”.
Corriere dello Sport mai punctează că „obiceiurile de relaxare și distracție de-a lungul a multor generații erau legate de ziua în care tata te ducea la meci.
„Puștii nu mai merg la stadion, oferta e acum mai mare”
Mergeai la stadion și părintele tău te punea în temă cu alcătuirea echipei, istoria, rezultatele și alte lucruri din viața acesteia.
Această situație, din păcate, nu mai este deloc valabilă în prezent. Oferta a devenit, pur și simplu, mult mai mare!”.
Evoluția sau mai ales involuția fotbalului a făcut ca unul din trei adolescenți să admită că a renunțat să se mai uite la meciuri, fiindcă are altceva mai bun de făcut!
De la schimbarea tendinței către un fotbal lent și de posesie, cu pase înapoi, a venit ideea Superligii. Pe care UEFA, fără să o recunoască, a adoptat-o prin introducerea sistemului cu grupa de 36 de echipe și permiterea duelurilor tari din prima fază
Corriere dello Sport, cotidian italian
O treime din fani se uită doar la derby-uri și meciuri tari!
Fanii fideli fenomenului nu mai sunt decât 49%, iar aceștia sunt cei care urmăresc fotbalul de dragul de a-și încuraja favoriții și de a suferi sau a se bucura alături de echipă.
Au fost deja depășiți, în proporție de 51%, de spectatorii care văd meciurile numai cu scopul socializării cu colegii lor. Și atât!
„Sociologia fanilor este în continuă schimbare. În prezent, 10% dintre suporteri sunt mai pasionați de jucători decât de cluburi. Așa cum a fost cazul lui Cristiano Ronaldo și Lionel Messi, care sunt, de asemenea, fenomene mediatice.
Iar aproape o treime (32%) din public se uită doar la meciurile tari sau la derby-uri, adică Real Madrid - Barcelona, Manchester City - Arsenal sau Inter - AC Milan, dar și marile dueluri din Liga Campionilor”, mai precizează cotidianul din Roma.