Articol de Cristian Marinescu - Publicat miercuri, 10 iulie 2019 00:00
Românii preferă campionatul intern la TV, nu competițiile de lux ale Europei. Revelația anului în materie de audiență o constituie naționala de tineret, cu un rating-record la meciul cu Franța. Echipa U21 a fost mai urmărită decât lotul ”tricolor” de seniori!
Și criticată pentru calitatea care a scăzut vizibil față de anii buni de după Revoluție, Liga 1 tot rămâne campionatul favorit al telespectatorilor români. Mai degrabă sunt urmărite partidele din competiția internă cam prăfuită și diluată decât meciurile din campionatele bogate și spectaculoase ale Europei, care conțin personajele cele mai mari din acest sport!
Doar Champions League e mai tare!
La DigiSport, care obține scorul cel mai mare cu jocuri din Liga 1, audiența medie e 2,03 cu campionatul românesc. LaLiga și Serie A adună, tot la Digi, un rating mediu 2,17 și mai fac 0,14 la Telekom și 0,21 la Look Plus. Competiția noastră depășește Spania și Italia, pentru că bifează audiențe mai mari și la Look, și la Telekom.
Champions League singura competiție străină cu rating mai bun decât campionatul românesc, avantajată de "poleiala" fantastică pe care UEFA i-a creat-o în timp, de faptul că reunește cele mai mari branduri de pe continent. Și de frecvența cu care se dispută. Liga Campionilor nu e în fiecare weekend sau chiar de două ori pe săptămână, așa cum se desfășoară Liga 1 și restul campionatelor naționale.
900 de inși la un meci din Serie A
Cuadrado-Icardi a fost duelul-vedetă din sezonul trecut al Serie A
Ratingurile sunt calculate doar pe nișa "bărbați între 18 și 49 de ani", o categorie convenabilă pentru televiziuni la vânzarea de publicitate. Clienții posturilor TV care transmit sport sunt interesați de "targetul acesta". Datele au fost înregistrate și socotite în perioada 15 august 2018 - 30 iunie 2019.
Surprind audiențele foarte slabe ale Telekom: 0,31 e ratingul mediu când se transmite Liga 1, 0,33 face Champions League și 0,04 are campionatul italian! 0,04 înseamnă sub 900 de persoane! Audiența totală a televiziunilor e, de fapt, mai mare pe "all", înregistrată fără criterii de clasificare a publicului, adică indiferent de vârstă, de sex, de studii.
Gazeta a dezvăluit recent că planul companiei de telecomunicații ia în calcul chiar retragerea de pe piața românească. Operațiunea ar fi, oricum, una de durată pentru o societate în care și statul român mai e implicat.
17,1a fost ratingul meciului FCSB-Rapid Viena, la ProTV, în urma căruia roș-albaștrii au ratat calificarea în grupele Europa League. A fost audiența cea mai mare din sezonul trecut al competiției
1,9a fost ratingul maxim din sezonul trecut al Ligii a 2-a, înregistrat la jocul U Cluj-Farul 2-1. Următorul cel mai urmărit a fost tot un meci al "șepcilor roșii", cu Clinceni, 0-0, rating 1,5. Ambele partide au fost pe TV Digi Sport 1
3,8a fost cea mai bună audiență din Cupa României, la partida Dunărea Călărași-FCSB 2-1, pe DigiSport 1, în urma căreia formația lui Nicolae Dică a fost eliminată
CSA, mai interesantă decât Rapidul
Audiența cea mai mare la o partidă de "C" a fost consemnată la ultima apariție a Rapidului în Giulești înainte de demolarea stadionului vechi pentru construirea unei noi arene. Adversarul a fost Înainte Modelu, DigiSport 4 a transmis meciul și ratingul a fost 0,8. Mai mult interes a existat pentru duelul Carmen-CSA Steaua, din Liga a 4-a București: 1,5 a fost audiența, pe Digi 1. Noii "militari" au pierdut surprinzător, 0-1, și au ratat promovarea în Liga a 3-a pentru al doilea an la rând.
Urmează anunțul de prelungire a contractului
TV Digi Sport, Look și TV Telekom Sport vor transmite partidele din prima ligă de fotbal și în sezonul următor. Un anunț clar nu a apărut deocamdată fiindcă nu sunt finalizate tratativele, nu au fost semnate toate contractele. Situația ar trebui clarificată până vineri, când pornește noua stagiune și sunt șanse foarte mari ca o nouă colaborare LPF-televiziuni să devină oficială.
28.000.000 €fără TVA, e suma anuală pe care s-au vândut drepturile TV ale Ligii 1
270de meciuri intră în pachetul drepturilor TV: 182 în sezonul regulat, 30 în play-off, 56 în play-out și cele două de la baraj
104.000 €e costul, în medie, al unui meci de Liga 1, la care, pentru televiziuni, se adaugă cheltuielile de producție
România are 7,5 milioane de abonați
Conform unui studiu al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, în România sunt cel puțin 7,5 milioane de abonați la serviciile de televiziune. Dintre aceștia, marea majoritate, nu mai puțin de 5 milioane, sunt abonați prin cablu, 2,3 milioane prin rețeaua de satelit (DTH), iar restul, puțin peste 100.000, au tehnologia IP (IPTV). Proporția abonați urban vs rural e de 58% (4,4 milioane) pentru cei din mediul urban și 42% (3,1 milioane) în mediul rural.
99,6% dintre gospodăriile din România sunt abonate la servicii de televiziune
Cei mai mari consumatori de TV
Potrivit unui raport Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative, România continuă să se afle pe primul loc în privinţa timpului pe care îl petrec în faţa televizoarelor cetățenii țărilor din centrul şi din estul Europei. Analiza dezvăluie că românii din mediul urban stau în faţa TV-ului timp de 6,4 ore în medie pe zi. În acest top suntem urmaţi de Bosnia (6 ore), Albania (5,2) şi Serbia (5,5).
“Liga stelelor”, cum o alintă spaniolii, face audienţă în România mai ales cu Real Madrid-Barcelona