Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat sambata, 08 septembrie 2018 09:00
Doar 42 de persoane şi-au achiziţionat tichetele de acces pentru tot restul sezonului la FCSB.
Ce a fost şi ce a ajuns clubul lui Gigi Becali! Echipa stabileşte un record negativ uluitor. Aproape de neînţeles din perspectiva unei grupări care în momentul în care a fost preluată de Becali, în 2003, dar şi pe parcursul acestor ani, a reuşit să producă în tribune ce mai bună medie de spectatori aproape an de an.
Clubul a scos pe piaţă abonamente pentru sezonul în curs, 2018-2019. Şi a făcut-o într-un moment în care echipa încă era prinsă în preliminariile Europa League. Mai precis pe 9 august. De atunci şi până ieri, adică timp de fix o lună, s-au vândut numai 42 de abonamente! Patruzeci şi două! 42!!! La un club care avea un nivel de simpatie în ultimul sondaj care depăşea 40% din români.
Medie de 1,5 abonamente pe zi
Cifra e realmente şocantă. Practic, s-au cumpărat în medie 1,5 abonamente pe zi. Niciun alt club din Liga 1 nu are un nivel atât de mic al fanilor care s-au arătat interesaţi să-şi asigure accesul pe stadion la meciurile echipei favorite până la finalul sezonului. Spre exemplu, până şi Dunărea Călăraşi, o echipă nou-promovată, provenită dintr-un oraş fără un nivel de trai foarte bun, a reuşit să producă 360 de abonamente. De aproape 8 ori mai mult decât FCSB!
ABONAMENTE ÎN LIGA 1
FCSB a ajuns ruşinea României
FCSB 42
Gaz Metan 140
Chiajna 200
Voluntari 200
Dinamo 300
Dunărea Călărași 360
Poli Iași 900
Astra 1.000
Sepsi 1.000
FC Botoșani 1.100
Viitorul 1.250
CFR Cluj 2.600
CSU Craiova 7.000
Hermannstadt n-are abonamente.
TREI cauze ale acestei situaţii incredibile
1. PROBLEMELE CU MARCA. În ultimii ani, după pierderea numelui Steaua, clubul a fost părăsit de o mare parte a celor mai fideli suporteri, adică exact cei care se încadrau în profilul care să-şi dorească să deţină un abonament
2. STILUL LUI GIGI BECALI. Patronul a fost un alt factor care a îndepărtat suporterii de lângă echipă. Discursul lui aproape obsedant despre faptul că "pe mine nu mă interesează trofeele, pe mine mă interesează doar banii" a îndepărat mulţi oameni de lângă echipă şi i-a determinat să se simtă mai puţin ataşaţi de un club care a devenit practic doar o fabrică de bani pentru omul care îl conduce
3. PLECAREA DIN GHENCEA. Teoretic, Arena Naţională e un stadion care oferă infinit mai mult confort decât Ghencea, numai că atunci când echipa evolua acolo, fanii se identificau şi priveau arena ca pe propria casă. Acum, pot apărea situaţii, cum a fost la ultima etapă de Liga 1 şi cum se va întâmpla şi la următorul joc, ca meciurile de acasă se se joace la Voluntari. Unde, unui suporter care locuieşte în Bucureşti i-ar fi foarte complicat să ajungă, iar cum partidele sunt programate la ore târzii, de revenit în oraş ar fi avut o singură variantă: taxiul.
A pierdut şi şefia suporterilor
După mulţi ani în care a dominat, pe alocuri chiar autoritar, ierarhia spectatorilor la meciurile de pe teren propriu din Liga 1, FCSB a fost detronată. Şi în sezonul trecut, dar şi acum, pe locul 1 se situează U Craiova.
SONDAJ AVANGARDE
Decembrie 2017: FCSB, mai mult de o treime din români
În urmă cu mai puţin de un an, Grupul de Studii Socio Comportamentale Avangarde a realizat un sondaj de opinie, în interiorul căruia s-au aflat şi întrebări privind simpatia pentru echipele de fotbal din România. FCSB nu doar că n-a avut rival, dar a avut cu aproape 50% mai mult decât toate celelalte echipe indicate de respondenţi.
Care este echipa dumneavoastră favorită din fotbalul românesc?
FCSB 34%
Dinamo 8%
Craiova 4%
CFR 3%
Rapid 2%
Poli Timişoara 1%
Viitorul 1%
Altele 4%
Nu am o echipă favorită 5%
Nu ştiu, nu răspund 38%
În 2005, MM estima 15.000 de abonaţi
În urmă cu mai bine de un deceniu, când echipa se numea Steaua şi evolua meci de meci în Ghencea, numărul abonaţilor era unul remarcabil. În jur de 9.000. Apoi, înaintea sezonului 2005-2006, Mihai Stoica anunţa care e targetul: "Ne dorim să atingem 15.000 de spectatori".
Vezi și: Suporterii fug de FCSB! Situație dezarmantă în ceea ce privește media de spectatori