Articol de GSP - Publicat luni, 12 noiembrie 2018 16:42
Comisia Europeană a decis ca magistrala de metrou care ar urma să asigure legătura între aeroportul Otopeni și magistrala M4 să primească finanțare nerambursabilă doar pentru jumătate din distanța necesară.
- România va organiza 4 partide de la CE din 2020. Trei meciuri din faza grupelor și un meci de fazele eliminatorii se vor disputa pe Arena Națională.
Linia de metrou va beneficia de bani europeni doar pentru construcția până în zona mall-ului Băneasa, la stație care va purta numele Tokyo. Directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a precizat că restul banilor vor beni de la bugetul de stat și de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională.
Lucrările urmează a fi demarate în 2019, iar implementare completă este estimată pentru ultima zi a anului 2023.
"Aspecte critice"
Comisia Europeană a oferit argumente concrete pentru decizia luată.
Estimarea nerealistă a costurilor. La conceperea proiectului a fost trecută o sumă de 52,5 milioane de euro/km, față de valoarea reală din teren a unor lucrări asemănătoare din București, de peste 70 de milioane de euro/km.
Comisia mai consideră că studiul de trafic nu este realist și că nu se ia în calcul construirea unui nou terminal pe Aeroportul Otopeni.
6.350.000.000 leieste suma totală a proiectului, dintre care 2,36 miliarde vor veni de la UE