Articol de Justin Gafiuc, Marius Mărgărit - Publicat miercuri, 21 octombrie 2020 16:21 / Actualizat miercuri, 21 octombrie 2020 16:32
Telekom nu va mai fi sponsorul echipei naționale din ianuarie 2021. FRF colabora cu compania germană din vara lui 2015, iar nemții reprezentau cel mai important partener comercial din portofoliul federal. Preconizata retragere din România a colosului de telecomunicații atrage „divorțul” de FRF, care aleargă acum să găsească alt nume mare din piață, misiune îngreunată de prăbușirea echipei naționale.
Veștile rele nu se mai termină pentru FRF! După ce eșecurile lamentabile din octombrie (1-2 cu Islanda, 0-4 cu Norvegia, 0-1 cu Austria) au făcut ca echipa națională să rateze Euro 2020 și să compromită parcursul din Liga Națiunilor, criteriu de calificare la CM 2022, federația se trezește lovită drastic și pe partea comercială.
Surse din piață susțin că sponsorul principal al „tricolorilor", Telekom, a decis să încheie parteneriatul cu FRF, care datează din vara lui 2015. Prelungit în două rânduri, actualul contract expiră la finalul acestui an, iar concernul german ar fi notificat deja federația că nu mai intenționează să continue colaborarea, potrivit informațiilor GSP. Asta va însemna un minus de un milion de euro în bugetul FRF, adică suma anuală pe care nemții o virau în conturile Casei Fotbalului.
FRF rămâne fără principalul sponsor
Practic, va dispărea o treime din veniturile FRF din sponsorizări, căci, la ultima Adunare Generală, forul condus de Răzvan Burleanu a raportat încasări de circa 3 milioane de euro pe acest segment. Principala explicație a încetării contractului se leagă de preconizata retragere din România a Telekom, operațiune despre care se discută de peste un an de zile.
Ambele părți n-au oferit răspunsuri punctuale pe tema preconizatului „divorț", preferând să prezinte puncte de vedere cu caracter general. „Federația Română de Fotbal a demonstrat chiar și în acest an, unul foarte dificil pentru fotbalul românesc având în vedere pandemia COVID-19, că este un partener de încredere pentru partenerii săi comerciali! Nu doar că au fost menținute toate angajamentele, dar s-a reușit aducerea de noi sponsori și s-au dezvoltat parteneriatele avute. Nu putem oferi informații contractuale, însă Federația Română de Fotbal a fost și va rămâne un partener de încredere pentru mediul de business și va continua cu succes strategia comercială în asigurarea suportului optim pentru dezvoltarea fotbalului românesc", a răspuns FRF prin biroul de presă.
„Nu putem comenta cu privire la contractul semnat între părți, prevederile acestuia și discuțiile conexe, având în vedere că toate acestea fac obiectul clauzelor de confidențialitate agreate de părți", au punctat și reprezentanții Telekom România.
10 sponsoriare în acest moment FRF, dintre care Telekom era cel mai important partener prin anvergură și valoarea contractului