Articol de Dan Bâra - Publicat joi, 23 aprilie 2020 11:25
Penuria evenimentelor sportive din ofertele agențiilor de pariuri a creat un interes din ce în ce mai mare în privința sporturilor virtuale. Astfel, Betfair anunță că jocuri precum Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Dead or Alive 2, NBA2K sau Starcraft 2 au fost luate cu asalt de către pariori.
Casa de pariuri britanică a raportat creșteri de 943% în traficul către pagina de cote pentru jocurile de eSports. Jocul Dead or Alive 2 a avut o creștere a interesului publicului de 245% în februarie și martie, numeroși pariori alegând să mizeze pe partidele din oferta agenției. Cursa hipică din Anglia, The Grand National, nu s-a mai putut disputa, iar simularea acesteia precum într-un joc video, realizată de către o casă de pariuri, a fost transmisă la televizor și a avut o audiență de aproximativ 5 milioane de telespectatori, care au și pariat 2.6 milioane de lire pe caii virtuali.
Las Vegas a trecut la Counter-Strike
Până și Las Vegasul, care înaintea pandemiei râdea de posibilitatea de a lua în considerare jocurile de eSports, și-a deschis larg ”porțile” către acest domeniu. În cazinourile din Nevada se pariau, în medie, 441 milioande dolari pe lună înaintea epidemiei de Coronavirus,
De altfel, se estimează că, la nivel global, piața de betting pentru jocurile de eSports va ajunge la 17.2 miliarde de dolari până la finalul anului. În luna martie, jocurile de tip eSports au ajuns la cele mai înalte niveluri de interes înregistrate până acum. Jocul Counter-Strike Global Offensive a înregistrat un maxim de peste 1.1 milioane de participanți într-un interval de 24 de ore iar Dota 2 a adunat peste 740.000 de jucători! Un alt joc faimos, League of Legends, a fost atât de jucat, încât serverele companiei s-au ocupat în proporție de 90%.
Faptul că oamenii și-au îndreptat atenția către mediul online în această perioadă este dovedit și de creșterea în trafic înregistrată la nivel general. Compania Netflix a ajuns la 183 milioane de utilizatori, cu un plus de 15.8 milioane de înscrieri în primele 3 luni ale anului, iar Disney+ a înregistrat și ea 50 milioane de abonați în ultimele 5 luni.