Articol de GSP - Publicat miercuri, 26 februarie 2020 13:22
Under Armour e jucătorul important din industria echipamentelor sportive care percepe termenul de performanță drept un stil de viață
Under Armour analizează un background complet pentru a-i ajuta pe sportivi să se autodepășească și le oferă date concrete despre nivelul lor de pregătire. Pentru că goana după optimizarea rezultatelor nu se reduce doar la antrenamentele specifice și echipamente sportive.
Programul de pregătire care îmbunătățește performanța e clădit pe o mulțime de răspunsuri la întrebări precum "De ce mănânci asta?", "Când și cât dormi?", "Ce demoni și de ce îți invadează mintea?" sau "Care sunt calitățile care te recomandă să porți echipamentul X sau Y?". Under Armour înțelege nevoile unui sportiv pentru că firma a fost fondată de un om care s-a aflat pe teren, în miezul competiției, într-un sport în care poți termina disputa cu bărbia dislocată sau cu umerii vătămați.
Omul de afaceri de succes din prezent a fost adolescentul timid care și-a pierdut privirea printr-un smoc de iarbă după un eșec total sau a jubilat după un succes răsunător. Roller-coaster-ul dătător de stări diferite într-un timp foarte scurt l-a făcut să-și suflece mânecile și să treacă la un alt nivel. N-a pariat pe cai morți, a pariat pe propriile idei cristalizate din timpul în care fotbalul american îi dicta ritmul vieții.
Kevin Plank, fondatorul Under Armour, se implică activ și în evenimentele Under Armour, nu stă doar într-un birou elegant și în ședințe prelungite cu boardul companiei, iar Summitul Human Performance din Baltimore e elocvent pentru atitudinea americanului.
La Summitul din ianuarie, Plank a stat de vorbă nu doar cu endorserii cu un capital imens de popularitate, precum Michael Phelps, Lindsey Vonn sau Jordan Spieth, ci a luat cina, a discutat și s-a pozat cu toți cei aproape 200 de invitați (sportivi, influenceri, jurnaliști) la petrecerea de la final. Un om care a construit un imperiu a demonstrat că nu are nevoie de bodyguarzi scorțoși, alte filtre sau programări pentru o discuție amicală.
Trandafirii și cei 3.000 de dolari puși la pușculiță
În vârstă de 48 de ani, Kevin Plank a construit un gigant plecând de jos. De jos, adică din pivnița casei din Georgetown a bunicii sale. Și nu e un story de marketing menit să vândă bine și să sensibilizeze. E istoria povestită cu acuratețe a începuturilor unei afaceri de succes, izvorâtă din propriile nevoi.
Cu niște ochi scăpărători de inteligență și un tricou în care transpira abundent în timpul meciurilor sale jucate în echipamentul echipei Marryland Terrapins, Plank a hotărât să revoluționeze industria echipamentelor sportive. Frustrat de faptul că tricourile de joc nu absorbeau transpirația și nu-l făceau să se simtă confortabil, tânărul de 1,80 m a început după ce a absolvit Universitatea Maryland să caute materiale sintetice pentru a realiza tricouri ideale pentru sportivi. Mai ușoare, pentru a-i face mai puternici, mai rapizi.
Și-a luat cei 3.000 de dolari cu care a rămas după ce în timpul facultății demarase o afacere cu trandafiri de Valentine's Day, a mai apelat la niște împrumuturi și a trecut la treabă. Ghinionul a plutit deasupra capului său o bună perioadă însă.
Heart, inima care a pulsat pentru Under Armour și decizia de totul sau nimic luată în 1999
Și-a propus să-și intituleze firma Heart, dar n-a reușit să o înregistreze. A mai avut o tentativă. Ratată și aceea. I-a spus micii sale afaceri Body Armor, dar din nou a eșuat în încercarea sa de a o înregistra. Scânteia a venit în urma unei discuții cu unul dintre frații săi, care-l tachina: "Cum ai zis că se cheamă firma ta, Under Armor?".
Plank a zâmbit și, cu aerul unui om mulțumit, și-a zis că va avea noroc la a treia tentativă. A ales Under Armour, nu Under Armor. Și din acel moment au început pașii mărunți. Se întâmpla în 1996...
...An în care a vândut primul tricou din mașină.
Instantaneu, a demarat și marketingul. Le-a trimis foștilor colegi tricouri ca o alternativă la cele din bumbac folosite și le-a transmis să le împartă și în vestiar. Calitatea produselor și perseverența l-au făcut pe Plank să semneze primul contract în același an, cu echipa Universității Georgia Tech. Cu un profit de 17.000 de dolari în anul de debut pe piață, tânărul antreprenor din Maryland juca trei ani mai târziu o carte riscantă.
Plank și-a convins angajații în 1999 să rămână neplătiți câteva săptămâni și a investit aproape toți banii companiei într-o acțiune publicitară. A plătit pentru o reclamă în ESPN Sports Magazine 25.000 de dolari, iar un an mai târziu a venit profitul. Și ce profit! Un milion de dolari din vânzări a fost cifra de afaceri a companiei care intrase pe o piață exigentă, iar sportivii și diferitele echipe începeau să cumpere produsele. Afacerea a cunoscut o dezvoltare impresionantă într-un scurt timp, iar veniturile la final de 2010 atingeau, pentru prima dată în istoria companiei, suma de 1 miliard de dolari!
Ținta participanților la Summit-ul din Baltimore: "Mintea trebuie să devină un burete care să absoarbă toate informațiile"
De zece ani Under Armour a devenit o stare de spirit, iar colosul se află într-o expansiune totală pe toate meridianele lumii. Și, pentru că strategiile de marketing ale celor din Baltimore au venit mereu cu un element-surpriză, lansarea campaniei The Only Way Is Through a conținut un program alert.
Dacă imnul-clip al campaniei a implicat titani ai sportului mondial precum Michael Phelps, Lindsey Vonn, Trent Alexander Arnold, Stephen Curry sau Bryce Harper - eveniment despre care ați putut citi AICI - sub umbrela Sumitului propriu-zis au fost ascunse o mulțime de surprize pentru participanți.
Toate înfășurate să susțină focusul evenimentului, unul care a avut și rol de informare și antrenament, dar și rol de entertainment. Astfel, mesajul transmis s-a centrat pe ideea de performanță generată de un stil de viață sănătos, construit din research-ul Under Armour pe câțiva piloni solizi: nutriție, antrenament, recuperare și training psihologic.
Cine a avut ochi să vadă și minte să înțeleagă s-a ales cu o experiență de neuitat. "Mintea trebuie să fie ca un burete care să absoarbă toate informațiile de la acești experți", spunea un influencer italian, participant la evenimentul din Baltimore.
Cursa contra-cronometru începea de dimineață, pe o temperatură de 3 grade Celsius, cu o înviorare în fața hotelului și o alergare ușoară pe malul râului care taie orașul. La Four Seasons, unde au fost cazați toți participanții, organizatorii au pregătit și clase de antrenament dur, cu saci de box impozanți și traineri cunoscuți, dar și încăperi de recuperare, unde ședințele de masaj sau de terapie cu lumină pe scaune sofisticate erau acompaniate de muzică de pian în surdină.
Clasele puse la punct de oamenii din spatele Summitt-ului, adresarea caldă și directă a speakerilor și momentele de întrecere amicală la care au fost supuși invitații la eveniment le-au arătat acestora că fac parte dintr-o mare familie, familia Under Armour.
Centrul de performanță Under Armour e amplasat într-o fostă bancă. Ora de psihologie se ține în fostul seif al băncii!
O familie din care n-au lipsit personalități precum Dr. Michael Clarke, fost director de medicină sportivă la Phoenix Suns, sau Dr. Michael Gervais, o somitate în domeniul psihologiei sportive, oameni care au scos în evidență lucruri neștiute despre depășirea limitelor umane.
Ora de psihologie a fost ținută la subsolul Centrului de Performanță Under Armour din Baltimore, într-o încăpere cât o garsonieră care în trecut era seif de bancă! Iar compartimentarea a fost păstrată astfel încât locul în care sunt ținute orele de psihologie sportivă păstrează și în prezent, la intrare, o ușă-roată care nu ar putea fi spartă nici de un buldozer.
De fapt, tot centrul multifuncțional e amplasat într-un sediu impunător, cu coloane înalte de aproape 10 metri, clădire care timp de peste o jumătate de secol a funcționat ca bancă! "E un cadru mai intim aici", a demarat psihologul speech-ul motivațional ținut în subsolul clădirii.
"De câte ori ați încercat să luați în piept situațiile dificile din viață? De câte ori ați încercat să fiți activi, înfruntând cele mai grele pericole? Credeți în voi și luptați-vă cu demnitate cu voi înșivă! Voi sunteți unicul vostru adversar", a fost un pasaj din alocuțiunea lui Gervais. Ora de psihologie sportivă a fost spartă de pauze de liniște patriarhală, în care cursanții erau invitați la momente de reflecție interioară.
În timp ce un grup de cursanți intrau erau fascinați de discursul apăsat al psihologului, componenții altui grup de lucru își dezmorțeau oasele și își tonifiau mușchii la ora de streching din holul cât un teren de volei al fostei bănci.
La câțiva metri, într-o sală mai retrasă, un alt grup asimila beneficiile unei nutriții corecte. "Preparați-vă smoothie-uri din cele mai colorate fructe și veți avea o energie nebănuită. Nu evitați ciocolata neagră, are zeci de avantaje asupra organismului vostru!", îndemna expertul în nutriție.
Timpul s-a scurs cu repeziciune la Centrul de Performanță, iar turul polilor de interes UA din Baltimore a ajuns și la Lighthouse, locul în care niciun participant nu a avut voie să fotografieze sau să înregistreze. Doar cu ochii minții!
Laboratorul Lighthouse i-a fascinat pe participanții la Summit: au admirat ultimele inovații într-un spațiu cu pereți tapetați cu citate din Einstein
"Noi nu suntem fashion, suntem performanță! Asta nu înseamnă că produsele noastre nu au un design atrăgător. Dar nu facem design doar pentru a face design, trebuie să fie și calitate! La terminarea zilei, clientul trebuie să-și dea seama că e și calitate", a precizat Jim Mollica, directorul departamentului de strategie digitală și marketing.
La sediul central din Baltimore - Lighthouse-, un laborator secret cu pereți tapetați cu citate din Albert Einstein, printre inovațiile prezentate celor aproape 200 de invitați sosiți din toată lumea s-au numărat un tricou cu fibre care absoarbe transpirația cu o viteză record, o bustieră menită să ofere multiple avantaje în sesiunile de pregătire, linia Rush cu efecte asupra circulației sângelui sau ultimele apariții nu numai din zona pantofilor de running, ci și din sectorul ghetelor de fotbal - ușoare ca un fulg.
UA Hovr Machina - pantoful conectat cu un cip introdus în talpă la aplicație de pe dispozitivul electronic pe care îl preferi - a atras toate privirile. "Conexiunea" dintre pantof și gadget evidențiază pașii pe care i-ai făcut, numărul de kilometri parcurși și alte repere.
Toți invitații de la UA Summit au primit în kitul de participare o pereche de Machina, care le-au devenit în cel mai scurt timp și piese favorite, și vedete pe Instagram.
Sectorul de prezentare al costumelor de călătorie în spațiu, punctul culminant al vizitei la Lighthouse
Atenția a fost însă sporită când sportivii, jurnaliștii și influencerii au pășit la Lighthouse... în spațiu. Da, da, în spațiu! Pentru că Under Armour a ridicat ștacheta în 2019 și a început să confecționeze costume pentru Virgin Galactic, compania miliardarului britanic Richard Branson (70 de ani, fondatorul Virgin Group), omul care a promis în urmă cu 15 ani că va transforma, la un moment dat, spațiul în destinație turistică!
Vizita pe terenul albastru, căci accesoriile și costumele din perimetrul destinat colaborării cu Virgin Galactic sunt realizate, preponderent, în culoarea cerului, i-a captivat pe cei prezenți, care au absorbit și și-au scrijelit în minte fiecare vorbă rostită de amfitrion.
250.000 de dolari costă un bilet în spațiu. În 2020 sunt deja 66 de clienți
"Virgin Galactic ne-a oferit marea provocare de a realiza primul costum comercial de navigare în spațiu. Echipa noastră a compus un mix între costumul clasic de astronaut și tehnologia Under Armour, astfel că produsul finit definește costumul viitorului. E o oportunitate incredibilă de a demonstra cum găsim cheia pentru inovațiile în performanță și pentru a arăta cum reușesc oamenii să se autodepășească", explica în urmă cu un an, Kevin Plank, ideea colaborării între Under Armour și Virgin Galactic.
Potrivit Washington Post, compania lui Branson va transporta, după foarte multe teste, oameni în spațiu, chiar din acest an, iar Under Armour va avea un rol esențial asociindu-se cu gigantul britanic. În 2020, sunt deja 66 de clienți plătitori, iar pentru un sejur interstelar, anul viitor, deja și-au plătit biletul 700 de turiști.
Publicația americană mai notează că naveta spațială e prinsă de burta unui avion de dimensiuni mari, cu două fuzelaje, care o poartă la o altitudine de aproximativ 12.000 m, apoi naveta este eliberată, își pornește motorul și trece prin atmosferă pentru a ajunge în spațiu. În prezent, un bilet pentru o experiență unică atinge în jur de 250.000 de dolari, iar prețurile sunt în creștere, conform Washington Post.
Cum au luat naștere costumele astronauților: "Ne-am inspirat nu numai din misiunile spațiale, ci și din filmele celebre"
În urmă cu un an, Branson își exprima satisfacția pentru modul în care funcționa parteneriatul cu firma din Baltimore. "Am fost încântați când Kevin și Under Armour au preluat această responsabilitate și ne-au depășit așteptările. Îmi place cum arată toată îmbrăcămintea și cum se simte pe piele. Îmi place și mai mult pentru că data viitoare când o voi pune pe mine, va fi atunci când voi merge în spațiu", spunea Branson, pentru FashionUnited.uk, în octombrie 2019.
Fiecare costum "dătător de siguranță, funcțional și confortabil" va fi personalizat cu numele viitorului astronaut din navele companiei lui Branson. Interesant este că designerii de la Under Armour au vrut să păstreze elementele retro ale cosmonauților.
"Ne-am inspirat nu numai din misiunile spațiale din trecut, ci și din filmele celebre ale cinematografiei mondiale pentru a păstra aerul clasic al costumelor. Am reușit să facem ceva memorabil", punctează pentru publicația mai sus amintită Nick Cienski, designer la Under Armour.
Ghetele astronauților, inspirate din pantofii piloților din cursele auto-moto
Un alt element care denotă dinamism e conferit de ghetele care vor fi încălțate de astronauți. Talpa și forma amintesc de pantofii purtați de piloții de curse din sporturile cu motor și sunt caracterizați drept "funcționali și mobili"!
Costumul, confecționat cu tehnologia UA Rush, servește ca o "a doua piele" și are capacitatea de a ține temperatura organismului constantă și de a ajuta la o bună circulație a sângelui și a aparatului respirator indiferent de mediul în care e purtat de persoana care îl îmbracă: de la cuptorul specific unui deșert, la ghețarul din spațiu.
"La Under Armour, avem o înclinație către a găsi mijloace de progres pentru sportivi și, în consecință, suntem pregătiți pentru a răspunde unei astfel de provocări precum colaborarea cu Virgin Galactic", sintetizează Plank.
Și prin întregul desfășurător al Summit-ului din Baltimore, construit pentru a le arăta invitaților mecanismul fără cusur al companiei din Baltimore de a răspunde prompt nevoilor sportivilor nu doar prin echipament, dar și prin acest cerc fantastic creat de Kevin Plank, în 24 de ani, de la un tricou confecționat în beciul casei bunicii, la un nivel incredibil - realizarea costumelor spațiale -, Under Armour își întărește filosofia de viață, sinonimă cu numele campaniei inaugurată în prima lună a anului: "The Only Way Is Through".
*Articol scris de Andru Nenciu