Articol de Cătălin Popescu, Alex Nicodim (foto), Remus Răureanu - Publicat vineri, 16 octombrie 2009 00:00
Rapidistul dezvăluie de ce şi-a luat bărci de un milion de euro şi de ce apare mai des pe apă decît la meciuri în Giuleşti
E zece dimineaţa şi Copos se chinuie să îmbrace nişte pantaloni ciudaţi, din fîş gros. Zice "sînt de la Alexandra, cadou din America. E superfată! A făcut şcoala de vele în State, chiar am luat-o cu mine pe mare de cîteva ori". Omul cu 210 milioane de euro în topul Forbes trage de echipamentul de yachting, poartă şapca pusă invers şi nişte ochelari stranii, prinşi la spate. "E important cum te îmbraci. Spre exemplu, în septembrie am ajuns pînă la Odessa, am tras un frig acolo...a fost ca-n Himalaya! Dacă-ţi mai vine şi vreun val de peste doi metri...".
E fan Napoleon
Copos se pregăteşte acum de un concurs "in shore, adică ai patru balize şi te învîrţi între ele de ţi se face rău". Povesteşte că a plătit 400.000 de euro pe velierul de concurs. "Şi mai am unul mai mare şi mai scump, de 54 de picioare, cu care plec duminica la plimbare. Am fost pe toate mările cu el, am fost în Italia, la Porto Cervo, în Sardinia. Am umblat peste tot. Într-o vreme, citeam o carte, iar dimineaţa, după micul dejun, hotăram unde mergem. Ziceam «Hai la Ajaccio!» şi plecam acolo". Scoate din buzunar telefonul, un Sony-Ericsson uzat şi zgîriat, şi arată nişte poze de pe mare, în care e îmbrăcat cu blănuri groase, ca un explorator de la Poli: "Uite cum a fost la Odessa!".
"Luaţi destinaţiile din cartea pe care o citeaţi?". "Aaa, nu! Cartea era despre Napoleon. O citesc mereu cînd sînt trist şi necăjit. De fapt, parcurg numai prima parte, a doua nu mă interesează, fiindcă declinul mă deprimă. Oricum, Napoleon a fost fantastic! L-au doborît greşelile şi a avut ghinionul să-l cunoască pe Alexandru I, un dobitoc".
Rapidul, nisipul şi marea
Copos revine la navigaţie şi începe să vorbească despre babord, tribord, grade. Zice "e fizică adevărată aici! Vă daţi seama cum e să conduci un velier contra vîntului?". "E mai bine aici ca la fotbal?". "Sînt senzaţii diferite. Eu trăiesc fotbalul cu pasiune, la intensitate maximă, dar pe mare mă liniştesc, e cu totul alt sentiment decît pe stadion. Yachtingul e un sport complex...Opa! Uite ditamai peştele! Ce era, mă, ăla? Peşte?!". Se duce spre barcă, dar îi sună telefonul şi se opreşte. "Da, Adriane, 'neaţa! Da, mă, bagă! Discuţi direct cu mine, bagă nisipul. Deci cînd bagi nisipul pe Giuleşti? Hai, mă Adriane, că încep ploile, nu te uiţi şi tu pe weather.com? Ce naiba!". "Vă ocupaţi de Rapid şi de pe mare? Nu mai vindeţi clubul?". "Era Adrian Oprişan. Am promis c-o să avem cel mai bun teren din România şi o să mă ţin de cuvînt, atîta tot!".
Echipajul din cinci oameni pregătea velierul pentru competiţia care stătea să înceapă. "De ce nu v-aţi luat un yacht? Nu e mai confortabil?". "Ba da, dar nu mă regăsesc pe un yacht. Adică te urci, apeşi un buton, după care stai degeaba şi el face vum, vum, vum! Asta e tot! Nu, mie-mi plac provocările, îmi place munca". Se urcă pe vas, ridică o manetă şi strigă la oameni: "Haideţi, băieţi! Cea mai bună echipă din România!".
A terminat pe locul 2. În fotbal, asta ar însemna Liga Campionilor.
A pierdut două BMW-uri
Velierul Ann, al lui Copos, conducea în clasamentul general înaintea ultimei etape, dar a pierdut primul loc şi a ratat două BMW-uri 116, de cîte 20.000 de euro fiecare, care au constituit premiul destinat campionilor. Patronul Rapidului s-a ales cu 4.500 de euro, bonusul pentru ocupantul locului secund.
50 de euro ca să participi
Prezenţa la concursuri e condiţionată de calitatea de membru al Yacht Clubului Regal Român. Înscrierea era gratuită pînă anul ăsta, dar în 2009 s-a perceput o taxă de 50 de euro. Ce alte cheltuieli mai sînt? "Întreţinerea, curăţarea bărcilor costă destul de mult, dar eu am norocul de a avea un om foarte pasionat şi priceput, care se ocupă de asta", a explicat Copos.
"Nu vă daţi seama cîtă libertate îţi dă marea, cînd eşti nevoit să înaintezi doar cu cele două vele pe care le ai"
"Am angajat cel mai bun echipaj, am transferat chiar şi un străin. Da, am un expat şi pe barcă"
"E scump să întreţii o barcă. Dacă o forţezi tare, ea trebuie vîndută după doi ani, cam la jumătate din preţul cu care ai cumpărat-o"
"Am descoperit acest hobby, navigatul, în 2004 şi asta m-a motivat să investesc la Eforie, unde am creat o marină privată. Mai am un hobby: schiul, un sport care-ţi solicită toţi muşchii"
1 milion de euro costă cele două bărci ale rapidistului. Bugetul clubului pe 2009 e de cinci ori mai mare
2 milioane de euro a investit Copos în marina privată de la Eforie
2 e locul ocupat de Copos în topul Forbes, dintre oamenii din fotbal. Rapidistul are 210 milioane de euro, în timp ce Ioan Neculaie, de la Astra, figurează cu 1,2 miliarde
Rapidistul dezvăluie de ce şi-a luat bărci de un milion de euro şi de ce apare mai des pe apă decît la meciuri în Giuleşti
E zece dimineaţa şi Copos se chinuie să îmbrace nişte pantaloni ciudaţi, din fîş gros. Zice "sînt de la Alexandra, cadou din America. E superfată! A făcut şcoala de vele în State, chiar am luat-o cu mine pe mare de cîteva ori". Omul cu 210 milioane de euro în topul Forbes trage de echipamentul de yachting, poartă şapca pusă invers şi nişte ochelari stranii, prinşi la spate. "E important cum te îmbraci. Spre exemplu, în septembrie am ajuns pînă la Odessa, am tras un frig acolo...a fost ca-n Himalaya! Dacă-ţi mai vine şi vreun val de peste doi metri...".
E fan Napoleon
Copos se pregăteşte acum de un concurs "in shore, adică ai patru balize şi te învîrţi între ele de ţi se face rău". Povesteşte că a plătit 400.000 de euro pe velierul de concurs. "Şi mai am unul mai mare şi mai scump, de 54 de picioare, cu care plec duminica la plimbare. Am fost pe toate mările cu el, am fost în Italia, la Porto Cervo, în Sardinia. Am umblat peste tot. Într-o vreme, citeam o carte, iar dimineaţa, după micul dejun, hotăram unde mergem. Ziceam «Hai la Ajaccio!» şi plecam acolo". Scoate din buzunar telefonul, un Sony-Ericsson uzat şi zgîriat, şi arată nişte poze de pe mare, în care e îmbrăcat cu blănuri groase, ca un explorator de la Poli: "Uite cum a fost la Odessa!".
"Luaţi destinaţiile din cartea pe care o citeaţi?". "Aaa, nu! Cartea era despre Napoleon. O citesc mereu cînd sînt trist şi necăjit. De fapt, parcurg numai prima parte, a doua nu mă interesează, fiindcă declinul mă deprimă. Oricum, Napoleon a fost fantastic! L-au doborît greşelile şi a avut ghinionul să-l cunoască pe Alexandru I, un dobitoc".
Rapidul, nisipul şi marea
Copos revine la navigaţie şi începe să vorbească despre babord, tribord, grade. Zice "e fizică adevărată aici! Vă daţi seama cum e să conduci un velier contra vîntului?". "E mai bine aici ca la fotbal?". "Sînt senzaţii diferite. Eu trăiesc fotbalul cu pasiune, la intensitate maximă, dar pe mare mă liniştesc, e cu totul alt sentiment decît pe stadion. Yachtingul e un sport complex...Opa! Uite ditamai peştele! Ce era, mă, ăla? Peşte?!". Se duce spre barcă, dar îi sună telefonul şi se opreşte. "Da, Adriane, 'neaţa! Da, mă, bagă! Discuţi direct cu mine, bagă nisipul. Deci cînd bagi nisipul pe Giuleşti? Hai, mă Adriane, că încep ploile, nu te uiţi şi tu pe weather.com? Ce naiba!". "Vă ocupaţi de Rapid şi de pe mare? Nu mai vindeţi clubul?". "Era Adrian Oprişan. Am promis c-o să avem cel mai bun teren din România şi o să mă ţin de cuvînt, atîta tot!".
Echipajul din cinci oameni pregătea velierul pentru competiţia care stătea să înceapă. "De ce nu v-aţi luat un yacht? Nu e mai confortabil?". "Ba da, dar nu mă regăsesc pe un yacht. Adică te urci, apeşi un buton, după care stai degeaba şi el face vum, vum, vum! Asta e tot! Nu, mie-mi plac provocările, îmi place munca". Se urcă pe vas, ridică o manetă şi strigă la oameni: "Haideţi, băieţi! Cea mai bună echipă din România!".
A terminat pe locul 2. În fotbal, asta ar însemna Liga Campionilor.
A pierdut două BMW-uri
Velierul Ann, al lui Copos, conducea în clasamentul general înaintea ultimei etape, dar a pierdut primul loc şi a ratat două BMW-uri 116, de cîte 20.000 de euro fiecare, care au constituit premiul destinat campionilor. Patronul Rapidului s-a ales cu 4.500 de euro, bonusul pentru ocupantul locului secund.
50 de euro ca să participi
Prezenţa la concursuri e condiţionată de calitatea de membru al Yacht Clubului Regal Român. Înscrierea era gratuită pînă anul ăsta, dar în 2009 s-a perceput o taxă de 50 de euro. Ce alte cheltuieli mai sînt? "Întreţinerea, curăţarea bărcilor costă destul de mult, dar eu am norocul de a avea un om foarte pasionat şi priceput, care se ocupă de asta", a explicat Copos.
"Nu vă daţi seama cîtă libertate îţi dă marea, cînd eşti nevoit să înaintezi doar cu cele două vele pe care le ai"
"Am angajat cel mai bun echipaj, am transferat chiar şi un străin. Da, am un expat şi pe barcă"
"E scump să întreţii o barcă. Dacă o forţezi tare, ea trebuie vîndută după doi ani, cam la jumătate din preţul cu care ai cumpărat-o"
"Am descoperit acest hobby, navigatul, în 2004 şi asta m-a motivat să investesc la Eforie, unde am creat o marină privată. Mai am un hobby: schiul, un sport care-ţi solicită toţi muşchii"
1 milion de euro costă cele două bărci ale rapidistului. Bugetul clubului pe 2009 e de cinci ori mai mare
2 milioane de euro a investit Copos în marina privată de la Eforie
2 e locul ocupat de Copos în topul Forbes, dintre oamenii din fotbal. Rapidistul are 210 milioane de euro, în timp ce Ioan Neculaie, de la Astra, figurează cu 1,2 miliarde