GSP SPECIAL  »  SUPERREPORTAJE  »  SPECIAL

Pistele groazei » Autorităţile vor să desfiinţeze traseele pe care au cheltuit 5 de milioane de euro

Pista pentru biciclişti ocoleşte şerpuitor afişul lui Piedone +6   FOTO
Pista pentru biciclişti ocoleşte şerpuitor afişul lui Piedone

Articol de , - Publicat miercuri, 20 iunie 2012 00:00 / Actualizat miercuri, 20 iunie 2012 09:20

Potrivit Digi 24, Administraţia Străzilor din Capitală vrea să mute pe carosabil benzile destinate vehiculelor cu două roţi, deoarece culoarele de pe trotuare sînt periculoase atît pentru biciclişti, cît şi pentru pietoni.

Mersul pe bicicletă prin Bucureşti reprezintă o adevărată aventură. Pistele special amenajate din 2008 pentru biciclişti se dovedesc complet inutile, făcute fără cap, pur şi simplu de mîntuială, şi, ce-i mai grav, lipsite de siguranţă.

De cîte ori nu vi s-a întîmplat ca în timp ce pedalaţi între benzile galbene să vă treziţi dintr-o dată cu o băncuţă în faţă, cu o maşină parcată, cu vreun chioşc, sau cu o staţie de autobuz, chiar şi cu un zid?

30.000 de euro kilometrul
O afacere ciudată, ca multe altele, pentru băieţii deştepti, cu numeroase zerouri în coadă. Conform postului de televiziune Digi 24, Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB), a cheltuit circa 5 de milioane de euro din fonduri publici pentru aproximativ 170 de kilometri de piste! Adică, 30.000 de euro per kilometru. Benficiari: SC UTI Traffic Management SA şi SC Lider Dumava Semnalizare.

Alţi bani s-au dus pe montarea unor semafoare speciale. Unele chiar în locuri unde nu există pistă! :) "La sesizarea noastră au fost oprite, fiindcă funcţionau ilegal", susţine preşedintele OPTAR, Marian Ivan.

Viteză mică, riscuri mari
Într-un reportajul difuzat duminică seară în cadrul emisiunii "Din interior", reporterii Digi 24, au scos la iveală o serie de anomalii halucinante legate de traseele bicicliştilor. În timp ce în alte capitale europene pistele sînt trasate, în general, pe carosabil, şi mai rar pe trotuar, în Bucureşti au fost amenajate numai pe trotuare.

De aici apar problemele: bicicliştii nu pot circula cu viteză, deoarece riscă să dea peste pietoni, care nu sînt obişnuiţi să respecte spaţiul colegilor pe două roţi, dar şi să se accidenteze la coborîrea bordurilor.

Pietonii pot fi amendaţi că merg pe trotuar
În unele zone pistele sînt late cît trotuarul, iar pietonii devin pasibili de amendă cînd merg pe trotuar: între 140 de lei şi 210 lei.

Din cauză că nu a existat comunicare cu Administraţia Străzilor, primăriile de sector au eliberat autorizaţii de construţii pe piste. Astfel au apărut în drumul bicicliştilor chioşcuri, florării, restaurante sau staţii RATB, care au făcut pistele impracticabile.

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ din România (OPTAR) a sesizat recent Poliţia Rutieră cu privire la pericolul pe care îl reprezintă aceste piste. Ca urmare, unele au şi fost închise deja.

Şoferii nu vor biciclişti pe carosabil
Autorităţile nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru aceste anomalii. Administraţia Străzilor, prin vocea purtătorului de cuvînt, Carmen Dincă, dă vina pe infrastructura precară a oraşului că pistele nu au ieşit cum trebuie: "Capitala are trotuare foarte înguste, pe care abia poate trece un pieton şi pe care stau parcate maşini".

Se gîndesc să facă însă o altă reţea de piste pentru biciclişti, de data asta pe carosabil. Ideea nu-i încîntă însă pe şoferi. "Va urma un haos total şi, din păcate, şi posibilitatea crescută de accidente, iar unii biciclişti îşi pot pierde viaţa". Aşadar, alţi bani, altă distracţie! Şi tot pe spinarea contribuabililor!

"Lipsă de interes"
Arhitectul danez, Jan Gehl, specialist pe modelare urbană, a rămas perplex de ceea ce a văzut la Bucureşti. "Să faci o bucăţică de pistă aici şi o alta dincolo şi să ai maşini parcate pe ele denotă lipsă de interes", a precizat danezul pentru Digi24, cu ocazia Zilei Internaţionale a Mediului. Apoi a dat ca exemplu Copenhaga: "Am făcut pe lîngă trotouare pistele pentru biciclişti, dar în mare parte am luat din spaţiul de parcare al automobilelor".

"Îţi rupi gîtul, simplu. Am avut un accident şi chiar am avut probleme destul de grave pentru că...bun...cît să te fereşti?" (Vasile Leuştean, biciclist)

"Nu se poate circula, în special din cauza obstacolelor şi mai ales din cauza pietenilor care nici măcar în parc nu respectă spaţiul delimitat bicicletelor" (Ciprian Fulgescu, biciclist)

"De ce să fie de vină Administraţia Străzilor Bucureşti? A fost o obligaţie impusă de UE odată ce Bucureştiul a devenit capitală europeană, să trasăm nişte piste pentru biciclişti" (Carmen Dincă, purtător de cuvînd Administraţia Străzilor Bucureşti)

"Poliţia ar trebui să aplice legea, nu să sancţioneze pietonii care merg legal pe trotuar, ci să amendeze administratorul de drum care a recepţionat ilegal pistele de biciclişti" (Marian Ivan, preşedinte OPTAR)

Capitala cîţi km au pistele pentru biciclişti
Bucureşti: 170
Amsterdam: 1.300
Viena: 1.200
Praga: 715
Berlin: 650
Copenhaga: 411

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Cea mai hot fană a FCSB-ului a atras toate privirile la meciul cu Olympiakos » Imagini tari cu bruneta
Europa League
Cea mai hot fană a FCSB-ului a atras toate privirile la meciul cu Olympiakos » Imagini tari cu bruneta
FCSB, tun financiar în Europa League » Anunțul lui Gigi Becali la GSP Live Special
Europa League
FCSB, tun financiar în Europa League » Anunțul lui Gigi Becali la GSP Live Special
CALCULE: FCSB e ca și calificată în primăvara Europa League: 99% șanse + Cum ajunge în „optimi”
Europa League
CALCULE: FCSB e ca și calificată în primăvara Europa League: 99% șanse + Cum ajunge în „optimi”

Din halucinațiile lui Călin Georgescu: „Știu cel mai bănos sport din lume! România să profite și să bage banii, îngrijește 12 meserii”

Gică Hagi, întrebare frontală despre Călin Georgescu după imaginile apărute pe internet: „V-a cerut voie?” » „Regele” a reacționat imediat


Comentarii (12)
spivak
spivak  •  20 Iunie 2012, 17:01

Când vă cere UE o prostie, nu trebuie să răspundeţi ”Să trăiţi, am înţeles!”.

the_kid
the_kid  •  20 Iunie 2012, 14:38

solutia e simpla: piste de bicilete pentru biciclisti pe carosabil! latirea carosabilului pe unde se poate, masina parcata pe pista bicilete - ridicare + puncte de penalizare! mi se rupe de propietarii care parcheaza la 2 pasi de domiciliu... ar parca si in casa scarii daca ar putea.... sa mai faca si ei pasi... e dreptul meu sa circul in siguranta. e dreptul lor sa aibe parcari amenajate? cine sa le faca? primaria! sunt spatii in bucuresti sa construiesti 500.000 de locuri de parcare - supraterana.

alenb
alenb  •  20 Iunie 2012, 12:44

si v-ati incolonat ca o turma sa votati smecheria de doctor. Bine va face, in ,ocul tau oprescu as cere 50% comision si as face piste de bicilisti suspendate si invizibile sa-i saturi pe fraieri

Vezi toate comentariile (12)
Comentează
Close