Articol de Daniel Scorpie - Publicat miercuri, 30 august 2023 19:28 / Actualizat miercuri, 30 august 2023 23:32
Chelsea a investit 417 milioane de euro pe transferuri doar în această vară și s-a zgârcit la 12 euro, cât primeau suporteri săraci ce mergeau la meciurile de „afară”. Conducerea londonezilor face astfel o economie de 320.000 de euro pe sezon.
Chelsea nu a avut concurență în lume nici în această fereastră de mercato, întrecând până și apetitul de achiziții al lui Al-Hilal. A cheltuit 417 milioane de euro ca să cumpere zece jucători, cel mai scump fiind Moises Caicedo, adus cu 116 milioane de la Brighton, și echipa lui Mauricio Pochettino tot nu merge bine.
Londonezii s-au zgârcit însă inexplicabil când a venit vorba de deplasările suporterilor la meciurile din Premier League: au decis să taie ajutoarele pentru biletele de autobuz. Au economisit 12 euro de fiecare fan și 320.000 de euro pe sezon!
Efectele nu se văd în clasament
Asociația Chelsea Supporters' Trust (CST) a criticat decizia blocării acestui sprijin financiar, în lipsa căruia suporterii vor scoate mai mulți bani la deplasări sau vor renunța. Fanii sunt furioși și pentru că, deși clubul a doborât de două ori în 2023 recordul unei sume plătite pentru transferul unui jucător în Premier League (Enzo Fernandez în iarnă și Moises Caicedo în vară), efectele nu se văd și în clasament.
Chelsea se află pe locul 10 după trei etape, cu 4 puncte, deja la -5 față de liderul Manchester City.
Au refuzat un sponsor de tricou
Nu este singura măsură nepopulară luată de proprietarul american Todd Boehly. Din acest sezon s-a mărit prețul abonamentelor pe sezon la meciurile feminine ale clubului și ale echipelor din diviziile inferioare.
O altă decizie de neînțeles pentru fani este refuzul patronului american la oferta unei case de pariuri pentru a deveni sponsorul principal de pe tricouri, Chelsea jucând în primele trei etape fără partener financiar.