Articol de Aurelian Botezatu - Publicat joi, 24 ianuarie 2019 09:52
Atacantul argentinian Emiliano Sala (28 de ani) se îndrepta de la Nantes la Cardiff, noua sa echipă din Premier League. Avionul său a dispărut de pe radar deasupra Canalului Mânecii și nu a mai ajuns la destinație!
Ce știm până în acest moment:
- a fost confirmat oficial că în avionul privat se aflau două persoane, atacantul Emiliano Sala și pilotul.
- avionul a dispărut de pe radare luni seară, deasupra Canalului Mânecii
- o vastă operațiune de salvare a fost lansată în ultimele ore în zona Guernesey-Aurigny, însă deocamdată nici urmă de aeronavă.
- Sala se despărțea de Nantes și se transfera la Cardiff City, pentru 17 milioane de euro. Urma să semneze un contract pe trei sezoane și jumătate.
- Poliția a efectuat mai multe căutări și nu s-a găsit nicio urmă a avionului. Există 4 teorii: avionul ar fi aterizat pe apă și Sala și pilotul s-ar fi salvat cu ajutorul unei bărci gonflabile, despre care se știa că ar fi la bord; avionul a aterizat în altă parte și nu a luat contact cu autoritățile; avionul a aterizat pe apă și au fost luați de o ambarcațiune care trecea prin zonă; avionul a fost distrus la impactul cu apa și cei doi au murit înecați.
Gheață pe aripi?
Fenomenul de givraj ar putea fi cauza eventualei prăbușiri a aeronavei la bordul căreia se afla jucătorul argentinian Emiliano Sala.
Avionul Piper PA-46 Malbu care-l transporta pe Emiliano Sala de la Nantes la Cardiff, unde urma să semneze cu noua sa echipă, a dispărut luni seara deasupra Canalului Mânecii. Iar specialiștii cred că de vină pentru posibila prăbușire a acestuia ar putea fi gheața formată pe aripi.
„Sala le-a trimis mesaje prietenilor spunându-le că aeronava pare că e gata să se dezintegreze. Ăsta e un semn clar al depunerii de gheață pe aripi. Probabil că în acele momente pilotul se confrunta cu o asemenea situație la 700 de metri altitudine”, a analizat situația un expert în aviație, la solicitarea tabloidului englez The Sun.
Epava n-a fost detectată nici la această oră, motiv pentru autorități să deducă de aici că avionul era întreg la impactul cu apa: „Altfel s-ar fi descoperit imediat resturi plutind în mare”. Temeri sunt și în privința iscusinței pilotului David Ibbotson, 60 de ani, de a-l manevra.
După sosirea la Nantes, inginerul de 60 de ani, cu 20 de ani de experiență în pilotaj, i-a mărturisit unui prieten că a avut ceva probleme în ceea ce privește controlul la aterizare.
Iar luni seară, la plecarea spre Cardiff, Ibbotson ar fi reușit să decoleze abia la a patra tentativă! A ridicat avionul la 1.524 de metri altitudine, după care a cerut controlorului de trafic permisiunea de a coborî la 700 de metri, înainte de a dispărea de pe radare la aproximativ 12 kilometri de Alderney.
35 de ani vechime avea avionul care-l transporta pe Sala la Cardiff. Aparținea impresarului scoțian Willie McKay, cel care intermediase transferul său de la FC Nantes
„Sunt viu!”
Ziarele britanice au scris inițial că aeronava ar fi fost pilotată de un anume Dave Henderson. Acesta a reacționat și a transmis un mesaj clar, "Sunt viu", pentru ca apoi jurnaliștii să afle că la manșă se afla de fapt David Ibbotson.
160 de accidente!
Piper PA-46, avionul cu care zbura Sala, nu e unul sigur. Alastair Rosenschein, expert în aviație și fost pilot, a dezvăluit că de-a lungul timpului s-au înregistrat 160 de accidente cu modele ca acesta, dintre care 55 fatale!