INTERNATIONAL  »  EURO 2024  »  SPECIAL

CORESPONDENȚĂ GSP DIN GERMANIA Lecție de istorie la muzeul feroviar din Nürnberg: de la salonul Regelui Ludwig al II-lea al Bavariei la cel al cancelarului imperial Otto von Bismarck

Articol de , - Publicat joi, 11 iulie 2024 16:19 / Actualizat joi, 11 iulie 2024 17:20

Cu o istorie de aproape 200 de ani, Germania este renumită pentru cât de bine este pus la punct transportul feroviar, lucru testat și de „tricolori” în perioada petrecută la EURO 2024 ♦ Gazeta Sporturilor a vizitat muzeul german al căilor ferate din Nürnberg, o adevărată incursiune în trecut și o călătorie prin inovații spectaculoase

Deutsche Bahn Museum se află la Nürnberg. De ce aici? Pentru că în 1835 din acest loc s-a plecat în prima călătorie pe șine cu o locomotivă cu abur, practic s-au pus bazele călătoriilor moderne.

+40 FOTO

Pe 7 decembrie s-a plecat de Nürnberg până la Fürth, 7 kilometri. Asta după ce cu 4 ani înainte se operase prima călătorie pe căile ferate, dar cu locomotive trase de cai.

Pe măsură ce lumea a intrat în secolul al XX-lea, acest nou sistem de transport a intrat în epoca sa de aur, o epocă a clădirilor magnifice ale gării și a locomotivelor cu abur puternice

ghidul muzeului

Un muzeu plin de istorie, o călătorie captivantă în timp

Muzeul conține mii de documente și fotografii, dar și locomotive și vagoane care au făcut istoria căilor ferate din Germania. De la primele locomotive pe abur, până la ICE 4, trenul modern care azi merge cu 265 km/h.

E o adevărată călătorie în timp, de la nașterea transportului feroviar la cum a fost modernizat și cum a devenit azi un reper pentru întreaga lume.

În muzeul din Nürnberg, vizitatorii pot admira cel mai vechi vagonet din lume, construit în 1829. Folosit pentru a căra cărbunele extras din mină, vagonetul provine din Anglia, în apropiere de Newcastle.

+40 FOTO

Acesta a fost inventat de englezi din nevoia de a transporta cât mai rapid cărbunele, existând o cerere foarte mare pentru locomotivele pe abur. Vagonetul expus poate căra până la 2,5 tone de cărbune.

Poftiți în vagonul de lux al Regelui Ludwig II al Bavariei

Tot aici se găsește și unul dintre cele mai spectaculoase trenuri create, cel al Regelui Ludwig II al Bavariei. Cunoscut pentru castelele sale, el a moștenit trenul, de la tatăl său, când a preluat tronul, în 1864. Iar de atunci a cerut ca acesta să fie modernizat, remobilat în stil baroc, inspirându-se din Franța.

+40 FOTO

Trenul a fost construit în 1860, iar modernizarea a avut loc între 1868 și 1870, fiind opera lui Franz von Seitz, pictor, profesor de arte și director de teatru, care s-a inspirat din ceea ce a văzut la Palatul Versailles.

După căderea monarhiei, trenul a fost adus la muzeul din Nürnberg, iar spre finalul celui de-Al Doilea Război Mondial, când muzeul a fost avariat, câțiva hoți l-au vandalizat. Ulterior a fost refăcut.

VIDEO Gazeta Sporturilor a vizitat muzeul feroviar din Nurnberg! Cum arată vagonul Regelui Ludwig II al Bavariei și cel al lui Otto von Bismarck

Din muzeul din Nürnberg nu lipsește trenul lui Otto von Bismarck

Un alt exponat de marcă din colecția muzeului este vagonul cancelarului Otto von Bismarck. Este primul vehicul original din colecția muzeului și a fost folosit de cancelar aproape 30 de ani, fiind primit cadou din parte unei asociații de companii feroviare private, chiar când se gândea să înființeze o companie de stat.

+40 FOTO

Vagonul este unul simplu la exterior, dar interiorul este extrem de special. Mobila este din lemn de mahon de cea mai bună calitate. Mâncarea era ținută caldă pe două mese încălzite, iar în podea se găsește un compartiment cu gheață, pentru a ține băuturile reci.

Trei puncte istorice în muzeu

Vizitatorii muzeului sunt duși într-o călătorie captivantă de explorare prin deceniile de la sfârșitul celui de Al Doilea Război Mondial până la căderea epocală a Zidului Berlinului în noiembrie 1989.

  • Totul începe de la primul etaj, chiar în spatele casei de bilete, cu cel mai vechi vehicul feroviar din Muzeul DB: un vagon de cărbune din Anglia, țara în care a început istoria căii ferate.
  • Imediat după aceea, vă așteaptă deja cel mai vechi vehicul feroviar german conservat: vagonul nr. 8, care circula pe prima linie de cale ferată din Germania, între Nürnberg și Fürth, în 1835.
  • Turul continuă cu două hărți interactive. Ele arată creșterea rapidă a rețelei feroviare din Germania: începând cu primii șase kilometri în 1835 până la peste 60.000 de kilometri înainte de Primul Război Mondial.
+40 FOTO

9 euroeste prețul unui bilet de intrare la muzeul căilor ferate, copiii până în 6 ani având acces gratuit

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gazeta l-a scos la plimbare pe Zeljko Kopic, iar dinamovistul s-a „ciocnit” de candidatul Nicușor Dan în metroul din București » Imagini SHOW: „Citesc despre tine!”
Superliga
Gazeta l-a scos la plimbare pe Zeljko Kopic, iar dinamovistul s-a „ciocnit” de candidatul Nicușor Dan în metroul din București » Imagini SHOW: „Citesc despre tine!”
Încă o dovadă că Elizabeth Omoregie, starul lui CSM București, iubește România! Imaginea care a „dat-o de gol”
Handbal
Încă o dovadă că Elizabeth Omoregie, starul lui CSM București, iubește România! Imaginea care a „dat-o de gol”
Schema prin care Dan Șucu va pune stăpânire pe Genoa: „Tranzacție în mediu ostil” » GSP are detalii-șoc din culisele negocierilor! Când e așteptat anunțul oficial
Campionate
Schema prin care Dan Șucu va pune stăpânire pe Genoa: „Tranzacție în mediu ostil” » GSP are detalii-șoc din culisele negocierilor! Când e așteptat anunțul oficial

Singurul club de fotbal aflat în atenția lui Ion Țiriac » Fiul miliardarului l-a dat de gol: „A existat mereu o singură dragoste adevărată”

Schema prin care Dan Șucu va pune stăpânire pe Genoa: „Tranzacție în mediu ostil” » GSP are detalii-șoc din culisele negocierilor! Când e așteptat anunțul oficial


Comentarii (1)
666piturca
666piturca  •  11 Iulie 2024, 17:02

Sunt dați dracu rău de tot nemții ăștia: Trenul a fost construit în 1960, iar modernizarea a avut loc între 1868 și 1870

Vezi toate comentariile (1)
Comentează
Close